Gå til innhold

Fjusking ved varmstart

Julianv
 Share

Anbefalte innlegg

Heihei.

Har litt problemer med at bilen fjusker ganske kraftig ved varmstart, og har effekt lik 10hk når dette skjer. Noen ideer? alt rister og tomgang hopper. dør av og til også pga for lavt turtall. vis jeg gir flat pedal så begynner den å stige på turtall, men så plutselig skjer det INTET i ca 4 sekunder mens turtalllet synker sakte. Nesten all lyd forsvinner også, før den igjen begynner å dra igjen med mye jokking før den etter ca 30 sekunder med dette går rent. Er bare på varmstart, ALDRI kaldstart. Skjer heller ikke plutselig under kjøring, altså bare ved oppstart.

Skjer ikke når jeg tar ut LMM(vet ikke om denne har lmm eller annen form for måling, men dere skjønner hva jeg mener).

Men betyr det at det er LMM som gjør det, eller går den bare rent pga den da går i såkalt "nødmodus"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det jeg ikke forstår er jo at den gir seg og det kommer ikke tilbake med kjøring, men bare med kjøring? :P Jeg tenkte også på en defekt tempsensor eller noe, evt kanskje lmm eller lambda, men lurer jo fælt da den gir seg og virker helt fint etterpå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...