Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke ting er det viktig å se etter på en slik bil? Regner med det blir kjøp av innstegsmodellen 730D...Er det bortkasta? Eller er det en helt kurant motor med tanke på bilstørrelsen?

Mye småfeil og rust på disse? Skal bli pre-face med så mye utstyr som mulig..Men skal prøve å holde prisen til max 350k.. Er det ett problem å kjøpe disse med høy kmstand?

Vil ha en hvit en...Med 22tommere...Krom...med hvit kant på felga :)

Skrevet

Enkelt og greit, E65 er biler eid av voksne folk. Di som kjøper 7 serier er ikke slørvkuker som ikke har fulgt servicehefte osv...Sålenge servicehefte er fulgt og du ser ann selger av bilen (20 årig pakkis hadde jeg aldri kjøp en slik bil av)..(og jeg er selv mørk i huden, så ta det med ro wicky, jeg og du, vi kan kalle folk pakkiser;P)

dog: NAF TEST er ett must på en bil i den prisklassen. sier selger nei til det så er det noe muffins...

Skrevet

Seff...har brent meg på å ikke ta naf-test på forrige sjuern..og en e65 er nok enda dyrere...så kjøp uten naftest er utelukket..

Er sant det der...at de er eid av godt voksne mennesker med litt penger i lomma så de fleste tingene er vel holdt i orden..

Men er det noen generelle feil man må se etter?Noen typiske feil?

Skrevet

uten å si noe mer da jeg ikke har så mye kjennskap er jo at disse bilene er PROPPFULL av elektronikk...og det er som kjent ikke uvanlig at elektriske ting kan fjuske og at feilsøking kan være ett rent helve...men sikkert noen her inne med E65 som kan svare deg...evt så vil jo en naf test vise deg feil på bilen :)

Skrevet

så lenge utstyret fungerer som det skal så byr vel ikke bilen på noen problemer:) RIngte på en nå...duden kunne ikke norsk...ikke så rart siden han var 65 som han sa...og ba meg ringe senere på dagen når sønnen var hjemme fra skolen...hmm....mystiskt....

Skrevet

Eg har hatt e65 i to år nå. Jeg har en 2002 mod 735ia. På den tiden har jeg byttet en dørmodul bak, elektronisk termostat, 3 coiler, 1 xenon tenner og begge bremserørene bak.

Før jeg kjøpte bilen har det vært byttet blant annet automatkasse. Det har vært noe problemer med disse. Den automatiske bakluke åpningen har også vært skiftet.

Min bil er gått ca. 100 tusen. Kjempe bil, med et hav av elektronikk. Bilen har "hengt" seg opp 5-6 ganger for meg. Blir da umulig å starte og det blinker i alle mulige lys. Eneste som hjelper er å koble av batteriet. Er egenlig ikke noe naturlig forklaring på problemet, software henger bare av og til.

Dette er ikke en bil du kjøper hvis du ønsker et rimelig bilhold. Elektronikk er dyrt og kan være vanskelig å feilsøke. Men jeg er kjempe fornøyd med min bil. Lånte meg en e60 av en kompis for en stund siden, og det er en stor nedtur å kjøre en slik kontra min egen e65. Komfort på høyt nivå er vel stikkordet. Lykke til med bilkjøpet :)

Skrevet

Det er jo det temaet med utseendet da...

E65 er ikke pen å se på, og de som kjøper dem nå,brukt og til halve prisen,virker egentlig bare litt desperate etter å vise at de flasher rundt i 7'er.

God å kjøre,dyr å drifte,ser ut som en dass.

Skrevet

E65 ser mye bedre ut i virkeligheten enn på bilder. Sort syver med digre felger er helrått!

Skrevet

Tror ikke du skal være redd for 730d motoren. Den passer veldig bra i E65. Leverer nok kraft!

Ellers er det vel ikke no kjent rustproblem på disse. Undersøk heller at alt det elektriske virker og at historikken er bra. At det er folk med mye penger som har eid disse er ikke alltid positivt. De er enklere og er ofte ikke så nøye med vedlikehold som en som har spikket og spart i lange stunder. Hadde jeg vært stinn og fått problemer med min bil.. Hadde jeg glatt bare byttet den inn i noe nytt :P

Skrevet

hmm..tror vi kan legge denne tråden dø...står over e65 inntil videre..vil ikke legge 5k til lån hver mnd...nettop fått meg jobb igjen og er vel greit å få unnagjort diverse utenforstående fordringer jeg har oppsamlet meg på 14mnd uten arbeid...også er det greit å komme seg på beina igjen med litt cash i banken før man smeller til med en bil til 400k..hmm..

så nå blir det mondeo ett par mnd videre også blir det vel en pen merce s-klasse til 200k.. :)

Skrevet

Ja, å kjøpe seg en direktør-bil en måned etter man har begynt å jobbe er ikke det mest fornuftige man gjør, iallefall ikke finansielt.. En slik bil koster å eie, ikke bare kjøpesummen man må tenke på. Så da kan det være lurt å vente til man har kommet seg ett par trinn opp fra det første trinnet stigen, og legge seg opp litt penger til egenkapital.. Å låne hele kjøpesummen er idioti, da har man ikke betalt 400.000,- for bilen, men godt over 500.000,- når bilen er nedbetalt...

Skrevet

skulle igrunn ikke ha bilen mer en ett par år...men igjen så klarer fruen å være den fornuftige av oss..selv om fattern vil at jeg skal kjøpe meg en slik en..hmm..

Skrevet

Gamlingen hadde en 740d som virkelig var et problembarn, bilen var gått 55 000 km og var importert fra spania via en kjent forhandler her på vestlandet. Måtte bytte hjernen 2 ganger da det kom vann i den hvis vi kjørte i en vanndam i litt fart... hjulagere bak røk, dysene gikk tett hele tiden, girkassen måtte byttes og all motor elektronikk måtte byttes. dette var en bil som var brukt som privatsjåfør bil hele sitt liv og vi var 2 eier. men helsikken for en deilig bil! hadde ikke nølt med å kjøpt en slik, tror vi bare rett og slett hadde fått en bil som var skrudd sammen etter julebordet på bmw fabrikken.

• 3 weeks later...
Skrevet

hmm..ser ut som det blir e65 likevel...men har hørt mye rare greier om diesel motorene..så er på utkikk etter en 735 bensin..hmm....MEN!!den MÅ ha lyst interiør..hmm...og det er faktisk ikke mange til salgs med det...hmm...merkelige saker....gikk opp i lønn og sitter igjen med en pen slump penger etter at husleie og andre regninger er betalt så da kan jeg ta meg råd til en stasbil..hmm....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...