Gå til innhold

Får ikke lyd

Anbefalte innlegg

Har en BMW E46-2001 mod. med Harman Kardon høyttalerpakke. I bilen stod det en Kenwood bilstereo med ISO plugg. Når jeg skulle koble til en Pioneer spiller DEH-6100BT så fikk jeg ikke lyd. Når jeg snakket med support sa de at det kunne ha noe med at det var felles jord, noe jeg som vanlig bruker syns blir litt for avansert da jeg mener det skal være "Plug & Play". Kan det være noe annet som er årsaken til at jeg ikke får lyd? Hva trenger jeg finne ut av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var ISO-kontakten og antenna. Det var ingen andre ledninger der. ISO-kontakten så også helt som normalt ut, den ene med 8 ledninger på til høyttalerne, den andre med 4 pinner på. Selve ledningsbunten som fulgte med spilleren så jo nødvendigvis ikke lik ut som den som stod på Kenwood-spilleren, da denne hadde noen andre funksjoner, batteri og ekstra sikringer. Men dette skulle jo ikke ha noe å si?! Den svarte lille pluggen passet heller ikke mellom de forskjellige spilerne, så her var jeg nødt å bruke den nye.

Mener du det skal være noen andre kabler der som skal inn i nye spilleren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra... ;) da prøver vi det...

Tusen takk forresten, de på Pioneer support visste ikke, der snakket jeg med 3 forskjellige... Han ene jeg snaket med sa at dette kom det bare til å bli tull av dersom jeg hadde aktive høyttalere på bilen... Han var visst eksperten der nede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja på Pioneeren så går den inn i ISOen. Men når spillerene er nye er remoten frakoplet i kabelsettet.

Alpine og diverse andre har remoten utenom ISOen med en kabelsko i enden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja på Pioneeren så går den inn i ISOen. Men når spillerene er nye er remoten frakoplet i kabelsettet.

Alpine og diverse andre har remoten utenom ISOen med en kabelsko i enden.

Takker for infoen. Da er det lagt på minnet til neste person som trenger lignende hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...