Gå til innhold

Havari.. å vel så det!

bmwmann24
 Share

Anbefalte innlegg

har rast både 318 og 325 tds motorer. alle ser ut som den til M50teck sin. dog stempelet som er i hakkemat kan bytte plass... i styringen i toppen sitter stammen til en ventil mens resten av den ligger trykt i stempelet. så det at den hopper på register er eg ikke helt sikker på. for dieselmotorene til bmw har ikke kile på kammen, så derav har eg lurt på om det er en ventil som gir seg(røklegger hele gata tyder på uforbrent diesel) samt at motoren går... da er min teori at en ventil ryker nesten, den tetter ikke sylinderen, så du kjører med en røkleggermaskin før det sier tvert stopp, da ryker ventilen av og du knuser stempelet, siden stempelene på siden har merker etter ventiler,tror eg bare kommer av at stempelet som blir knust drar kammen de få mm galt slik at samtlige ventiler tøtsjer stempelene sine..

eg er ikke noe rakettforsker men det er en teori... det rareste er at på motorene eg har rast skjer det altid rundt 220k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er særdeles sjeldent at dette skjer med 2,5tds motoren..

det er bare min erfaring da. har sett flere slike som er passert 400 før en bytter register.

det som jeg kom til å tenke på er egr/agr. Ettersom dette skjer på innsugsventilene.. (om korny her har rett).

sett over hvordan de ser ut utover det at de er bøyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her kommer det jo masse innspill å teorier! Flott. Nei, har ikke sett over noe, er på arbeid å har friuke nå på tirsdag. Hørte ikke noe ulyder da jeg røkla plassen. Motoren Håper det bare er å bytte ventilene sammt strammere. Høveligst det. Noen som har skjema over div Momenter som må brukes. Driver å leter på nett etter Blueprints av motoren. Finner ingen slike motorer her oppi nord, må sendes sørfra:( Så det blir nok mye mekking framover. Pokker også at det ikke lar seg gjøre å bygge om t 2.5l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det lar seg gjøre å bygge om til 2,5 liter.. dette er bare bt som er vrange. du burde få tid til en samtale med sakkyndige som faktisk skal godkjenne/se over dette, forklare saken osv. vise til like delenummer på begge karosseri osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke noe av dette med ombygging.. Ser at folk får godkjennt ombygg... Biltilsynet sier jeg må ha papirer fra BMW.. BMW sier at de slutta med dette i 94.. HØH? Hva med alle de som har fått dette godkjennt i de siste åra? Hvem tuller her? Å BMW forhandlerne rundt i landet er idioter. Ringte sikkert til 5 forskjellige, ble bare satt over til forskjellige folk (Fra verkstedmesteren til delelageret!) kompetansene er ikke overveldene akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke noe problem. hold deg innefon vekta og bytt alle deler som er forskjellige

Jeg tror det er avhengig av hvor i landet du prøver å godjenne bilen.. Sier BT nei i finnmark,, så sier de kanskje ja i Akershus..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...