Gå til innhold

Havari.. å vel så det!

bmwmann24
 Share

Anbefalte innlegg

Den gode gamle dieseln tok kveld her en kveld.. Først lyste ladelampa så havarerte motor. Røkka av innsuget å ser at den bakerste ventilen er bøyd å det er masse oljesøl rundt innsug. Motor er gått 220000km å har servicehefte fram til 200000km. Siden har jeg selv tatt service.

Hvordan er dette mulig? Dette skjedde uten forvarsel å det var ingen ulyder. Motoren er en m41d17 (e36)

Noen som vet om man får godkjennt 2.5l i bilen? Vet at noen har gjort det før, men BTS sier jeg må ha godkjenning fra BMW først.. BMW nekter å gi ut papirer, hva slags smutthull må jeg gjennom for å få dette godkjennt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. skal i tugangspunktet gå å få denne godkjent. men det er bt som styrer showet.

har sett noen slike med en råde ut av blokka osv.. mye mindre problemer med 2,5 motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte og at kanskje strammerne er dårlig på register. Ventilene har jo tydeligvis fått seg en forsinkelse. Siden stemplet har truffet den... Jeg er veldig gira på å bygge denn om nå, det må og skal gå an å 2.5 i den. Det er motor det!

Ska krangle videre med BTS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lite lyst til å sette i en annen 1.7l.. Frakt å masse jobb for en skit-motor:) Håper det bare er noen ventiler som er vrak. Hvis man kjører videre med denne så slår man vel motorn skjev. Må vel klyve å finne ut. hoff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Registerreim?

RS

Den gode gamle dieseln tok kveld her en kveld.. Først lyste ladelampa så havarerte motor. Røkka av innsuget å ser at den bakerste ventilen er bøyd å det er masse oljesøl rundt innsug. Motor er gått 220000km å har servicehefte fram til 200000km. Siden har jeg selv tatt service.

Hvordan er dette mulig? Dette skjedde uten forvarsel å det var ingen ulyder. Motoren er en m41d17 (e36)

Noen som vet om man får godkjennt 2.5l i bilen? Vet at noen har gjort det før, men BTS sier jeg må ha godkjenning fra BMW først.. BMW nekter å gi ut papirer, hva slags smutthull må jeg gjennom for å få dette godkjennt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke sett på det før tirsdag da jeg er på jobb uke nå. Utrolig teit at dette sku skje etter 220`km.. mista helt sansen for denne motoren. Det er kjede på motor, ikke Reim. Tror Bimmerlars kan være inne på noe. hørte ingen ulyder, plutselig røkla jeg halve byen der jeg sto:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe her har du min 318tds som havarerte :wink: her var de kjede som hoppet eit par hakk 8) men dette var bare ein dele bil, viste att kjede var slakt på den men eg kjørte den så lenge eg klarte, var ikke vert å fikse motoren siden den var gått 299800km sikkert mye annet og som var slit på den som sikkert hadde gått viss eg hadde fikset den :wink: bilen varte i to uker så etter de så var den i mange biter på gulve :lol:

g5453j6lwsjmwevbekzr.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...