Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil ein 4,4 l V8 330 hk motor fra ein e39 passe i ein e34 me 3l v8

da med 530 kasse og svinghjul

korleis blir de med ledningsnett, bruke de fra 530 ? eller det som står på 4,4ën `?

takker for svar :)

Skrevet

er vell litt annet ledningsnett på 4,4en tror jeg. den heter jo m62, mens 3literen er m60. få tak i en m60 som er 4liter heller (m60b40 altså) da passer den rett nedi.

hvor lenge girkassa holder vet jeg ikke noe om. manuell eller? har sett fler innpå her som har 4liter på 3liter manuell kassa, funker sikkert bra det om man kjører litt med hodet

Skrevet

kan jo være noe trimming i den. men en 4,4 V8 fra bmw har orginalt 286hk. samme som i 4,0 V8`n til bmw.

Skrevet
kan jo være noe trimming i den. men en 4,4 V8 fra bmw har orginalt 286hk. samme som i 4,0 V8`n til bmw.

nåkken som ha erfaring med forskjellen på 4l og 4,4 da? siden same hk, men forskjelligt volum? forbruk i forhold til 3 l osv :)

Skrevet

Sikkert mildere kammer, kompresjon, strupet innsug eller lignende som gjør at toppefekkten ikke stiger men man får mer moment og sikkert mindre drivstoff forbruk med 4.4Litern.

Men er helt sikkert mulig å hente ut noe hk ved sugetrim av den motoren, er ikke tatt ut så mye orginalt vertfall.

Kommer til å gå greit med kompressorsats fra ess på den værtfall ;)

  • 2 weeks later...
  • 4 months later...
Skrevet

sikkert litt gammel tråd, men motoren vil passe rett nedi, få tak i et M60B40 ledningsnett og DME, det passer rett på, også bruker du M60B40 motorfester, M62b44 og M60B30(40) er prikk like motorer, M62B44 motoren har større boring enn M60B40, og den har singel vanos, det er eneste forskjell.

Skrevet

takk takk aldri for seint med eit svar :=)

var m60b40 på meg i stede, men den har automat . og eg vil bruke manuellkassa på 530'en. mykje jobb å bygje om el nette, eller holder de å ta vekk hjernen til automatkassa og så vil den starte ?

mange spm, men nåkken har vel eit got svar :P ?

Skrevet

M62b44 har IKKE vanos. det kom ikke før i 1999 modellene (september 1998). motoren med vanos heter M62tuB44. den har singel vanos. ikke dobbel som på M52tu som kom i 1999,

M60B30 (40)

too9rdfuyitqrlhmr5yd.jpg

M62B44 (4,4 liter uten vanos.)

o8h9r5c8rt48guvye5ud.jpg

M62TUB44 (4,4 liter med vanos. kom i september 1998. sitter i 1999 mod bil og nyere.)

akoaife5yyktkgdpb95u.jpg

Skrevet
M62b44 har IKKE vanos. det kom ikke før i 1999 modellene (september 1998). motoren med vanos heter M62tuB44. den har singel vanos. ikke dobbel som på M52tu som kom i 1999,

M60B30 (40)

too9rdfuyitqrlhmr5yd.jpg

M62B44 (4,4 liter uten vanos.)

o8h9r5c8rt48guvye5ud.jpg

M62TUB44 (4,4 liter med vanos. kom i september 1998. sitter i 1999 mod bil og nyere.)

akoaife5yyktkgdpb95u.jpg

aha, trodde det var sånn jeg sa jeg, men da har jeg lært litt mer også :)

men hvilken bil er det på det øverste bilde? leter etter anna motordeksel til prosjektet mitt, og er på utkikk etter en sånn type, finner bare de for bilen med den trekanta kjølevæskebeholderen bakerst

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...