hanskr Skrevet Mai 11, 2010 Skrevet Mai 11, 2010 Vil ein 4,4 l V8 330 hk motor fra ein e39 passe i ein e34 me 3l v8 da med 530 kasse og svinghjul korleis blir de med ledningsnett, bruke de fra 530 ? eller det som står på 4,4ën `? takker for svar
Robin L Skrevet Mai 11, 2010 Skrevet Mai 11, 2010 er vell litt annet ledningsnett på 4,4en tror jeg. den heter jo m62, mens 3literen er m60. få tak i en m60 som er 4liter heller (m60b40 altså) da passer den rett nedi. hvor lenge girkassa holder vet jeg ikke noe om. manuell eller? har sett fler innpå her som har 4liter på 3liter manuell kassa, funker sikkert bra det om man kjører litt med hodet
hanskr Skrevet Mai 17, 2010 Forfatter Skrevet Mai 17, 2010 4,4 V8 har også 286 hk. ahh, fyren sa de va 330 men da veit eg de
Sjøbuse Skrevet Mai 17, 2010 Skrevet Mai 17, 2010 kan jo være noe trimming i den. men en 4,4 V8 fra bmw har orginalt 286hk. samme som i 4,0 V8`n til bmw.
hanskr Skrevet Mai 18, 2010 Forfatter Skrevet Mai 18, 2010 kan jo være noe trimming i den. men en 4,4 V8 fra bmw har orginalt 286hk. samme som i 4,0 V8`n til bmw. nåkken som ha erfaring med forskjellen på 4l og 4,4 da? siden same hk, men forskjelligt volum? forbruk i forhold til 3 l osv
LianLi Skrevet Mai 18, 2010 Skrevet Mai 18, 2010 Sikkert mildere kammer, kompresjon, strupet innsug eller lignende som gjør at toppefekkten ikke stiger men man får mer moment og sikkert mindre drivstoff forbruk med 4.4Litern. Men er helt sikkert mulig å hente ut noe hk ved sugetrim av den motoren, er ikke tatt ut så mye orginalt vertfall. Kommer til å gå greit med kompressorsats fra ess på den værtfall
hanskr Skrevet Mai 18, 2010 Forfatter Skrevet Mai 18, 2010 me driv verk å sånt da, vil 530 kassa og drivverke bak tåle de ?
baremats91 Skrevet Oktober 23, 2010 Skrevet Oktober 23, 2010 sikkert litt gammel tråd, men motoren vil passe rett nedi, få tak i et M60B40 ledningsnett og DME, det passer rett på, også bruker du M60B40 motorfester, M62b44 og M60B30(40) er prikk like motorer, M62B44 motoren har større boring enn M60B40, og den har singel vanos, det er eneste forskjell.
hanskr Skrevet Oktober 23, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 23, 2010 takk takk aldri for seint med eit svar :=) var m60b40 på meg i stede, men den har automat . og eg vil bruke manuellkassa på 530'en. mykje jobb å bygje om el nette, eller holder de å ta vekk hjernen til automatkassa og så vil den starte ? mange spm, men nåkken har vel eit got svar ?
Sjøbuse Skrevet Oktober 23, 2010 Skrevet Oktober 23, 2010 M62b44 har IKKE vanos. det kom ikke før i 1999 modellene (september 1998). motoren med vanos heter M62tuB44. den har singel vanos. ikke dobbel som på M52tu som kom i 1999, M60B30 (40) M62B44 (4,4 liter uten vanos.) M62TUB44 (4,4 liter med vanos. kom i september 1998. sitter i 1999 mod bil og nyere.)
baremats91 Skrevet Oktober 24, 2010 Skrevet Oktober 24, 2010 M62b44 har IKKE vanos. det kom ikke før i 1999 modellene (september 1998). motoren med vanos heter M62tuB44. den har singel vanos. ikke dobbel som på M52tu som kom i 1999,M60B30 (40) M62B44 (4,4 liter uten vanos.) M62TUB44 (4,4 liter med vanos. kom i september 1998. sitter i 1999 mod bil og nyere.) aha, trodde det var sånn jeg sa jeg, men da har jeg lært litt mer også men hvilken bil er det på det øverste bilde? leter etter anna motordeksel til prosjektet mitt, og er på utkikk etter en sånn type, finner bare de for bilen med den trekanta kjølevæskebeholderen bakerst
Sjøbuse Skrevet Oktober 24, 2010 Skrevet Oktober 24, 2010 tror første bilde er en 840. ser ut som man ser litt av vippelykta nede til venstre. de 2 siste tror jeg er E39. ser veldig ut som det hvertfal. den trekanta kjøleveskebeholderen er sikkert E34. her er en E34 540. http://www.bavtech.com/e34-guides/1995- ... gine-3.jpg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå