André S Skrevet Mai 12, 2010 Share Skrevet Mai 12, 2010 Kunne godt tenkt meg litt mer drag og noe grover lyd i 523'en. Hvor på eksosen er det mest å hente? Tjener eg mye på å bytte eksosmanifold/grenrør i forhold til pris? Eller holder det med å bytte ut/fjerne cat. og sette på noe grovere lyddemper bak. Noe som både er enklere og billigere. (Har chip og filter) Noen som har noen erfaringer å dele? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aplet86 Skrevet Mai 12, 2010 Share Skrevet Mai 12, 2010 Jeg har også vurdert og fjerne kat, pga lyden. Hørte en 523 uten kat, og bli rimelig skarp lyd:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Mai 12, 2010 Share Skrevet Mai 12, 2010 Har prøvd dette men ble fort skiftet ut igjen på grunn av støy i kupeen,ødela hele kjøregleden (komforten)Støy og resonans forplantet seg i hele bilen,satset heller på en Remus bakpotte som ga en mørk fin 6er lyd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aplet86 Skrevet Mai 12, 2010 Share Skrevet Mai 12, 2010 Okei.. Kjipt da.. Men ble vel grom lyd ute? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet Mai 12, 2010 Share Skrevet Mai 12, 2010 Hvorfor ikke bare sette i 528i motor? Går rett i uten å bytte noen ting. Og går vesentlig bedre. Spesielt med 520i drivverk Jeg vurderer det samme på min da man får disse motorene til en grei penge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
André S Skrevet Mai 12, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 12, 2010 Hvorfor ikke bare sette i 528i motor? Går rett i uten å bytte noen ting. Og går vesentlig bedre. Spesielt med 520i drivverk Jeg vurderer det samme på min da man får disse motorene til en grei penge Motoren får nok stå i ein stund til tenker eg. Satser heller på bakpotte. Men ingen som har prøvd grenrør? Både Schmiedmann http://www.schmiedmann.no/5_serie/E39/u ... 7.htm#7843 og CSR http://www.qwt.no/storefront.php?c1=6063&c2=6063 har jo noen til veldig ok pris. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Mai 12, 2010 Share Skrevet Mai 12, 2010 Du kan bruke innsug fra M50.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
André S Skrevet Mai 12, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 12, 2010 Du kan bruke innsug fra M50.. Ja, det gir vel noen flere hester og ser bra ut. Men koster mye da.. Tror eg prøver meg med ny lyddemper og om ikkje det funker så bytter eg ut Y-endene som er blombert og et grenrør.. Så lenge det ikkje blir heilt overkill.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stokke Skrevet Mai 13, 2010 Share Skrevet Mai 13, 2010 m50 innsug? Jeg har en 520ia med m52 motor, vill jeg få mer effekt om jeg setter på m50 insuget jeg har liggende? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
helgeb Skrevet Mai 13, 2010 Share Skrevet Mai 13, 2010 må passe på at du får m50b25 innsug, dette er større enn m50b20 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnsen86 Skrevet Mai 13, 2010 Share Skrevet Mai 13, 2010 Tviler på det hjelper på 2literen, funker nok bedre på 2,5en i 523. Du får nok ikke en eneste hest av å bytte bakpotta... grenrør er større sjangs for at du merker, i tillegg til m50b25 innsug. Trenger ikke være dyrt, henta ett på skroten for 400 jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The_transporter Skrevet Mai 13, 2010 Share Skrevet Mai 13, 2010 m50b25 insug har større kanaler grunnen til at du får mer effekt av dette er at m52b25 motoren som er i 523 er en 2.5liter som er strupet med insug, mulig dysene er mindre, det vet jeg ikke men du kan jo ta med dyser fra m50b25 og og man kan også bruke gasspjeld fra 528 når du først er i gang slenger du på grenrør og større eksos og chip da har du godblanding Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The_transporter Skrevet Mai 13, 2010 Share Skrevet Mai 13, 2010 om du er ute etter RÅ lyd i tillegg så anbefaller jeg deg å bruke innsatsfilter i stede for konfilter da tar du å borrer hull på undersiden av luftfilteret på fronten og siden av boksen som går mot hjulbuen begynn med ett par hull med 1-3 cm diameter etter eget ønske så prøver du med ett og ett hull og kjøretur mellom hvert hull med gasspådrag, til du er fornøyd jeg har gjort dette på maaange biler og det gir LANGT bedre resultat enn noe konfilter noen gang kan gjøre det kommer av resonans i luftfilterboksen! og det forsterker lyden temmelig godt! jo fler hull jo mer forandrer du lydbildet, så prøv deg frem med ett og ett hull til du merker at du er fornøyd, ett hull ekstra vil antagelig begynne å redusere lyden om du går for langt, men da kan du jo alltids tette det eller no det høres jalla ut, og det er det, men så lenge du gjør det så ingen ser det så tror jeg du blir fornøyd når folk tror du har 1 liter større motor enn du egentlig har Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
André S Skrevet Mai 13, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 13, 2010 Hvilke biler har org m50b25 innsug? Eg veit no ikkje kva dette står for ein gang. Skjønner at b25 er bensin 2.5 liter, men m50 då? Har vel ikkje så mykje for seg å sette på grenrør når resten av eksosen er org. Er det noen bmw huggere i bergen omegn? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
André S Skrevet Mai 13, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 13, 2010 Hvilke biler har org m50b25 innsug? Eg veit no ikkje kva dette står for ein gang. Skjønner at b25 er bensin 2.5 liter, men m50 då? Aha, fant det ut. Takk till wikipedia Så då må eg finne en 325 fra 91-95. Eller 89-95. Tror ikkje wikipedia er helt enig med seg sjøl.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå