hauken Skrevet Mai 12, 2010 Skrevet Mai 12, 2010 Noen som har noen tips å komme med?har hørt at de kan være endel tull med panoramaluke og luftfjæring,noen som vet noe om dette og andre ting?
Hakon Skrevet Mai 14, 2010 Skrevet Mai 14, 2010 Tenk deg nøye om i forhold til sportsunderstell. Dette gjør bilen svært lite komfortabel under by-kjøring. mange av bilene i norge ble kjøpt med sportspakken som inkluderte 19" felger, stigtrinn og sportsunderstell. 2004-modellen kom med den nyere 218 hesters dieselmotoren, så alle biler som har høyere effekt enn dette er tunet. Vil på det sterkeste fraråde deg å kjøpe en bil som er tunet, eller på annen måte tuklet med. Ellers kan det være lurt å se etter dugg i frontlyktene. Det er et irriterende problem, og lyktene koster uhyre mye å bytte, så greit å ha det i orden. På tidlige modeller var rust på innsiden av bakluken et problem, men det bør ikke forekomme på en så ny bil uansett..
Wacman Skrevet Mai 14, 2010 Skrevet Mai 14, 2010 2004-modellene har utvidet 12 års garanti mot rust uansett. Sjekk den på NAF eller verksted,særlig drivknuter, mansjetter og foringer i både for- og bakstilling. Sjekk innsiden av dekkene, særlig bak - disse bilene kjøres svært ofte med litt feil hjulstilling,noe som sliter bort innsiden av dekket på rekordtid. Som Håkon sier, hold deg unna tunede biler, da kan både girkasse og drivlinje+ turbo etc ha fått mye mer juling enn f.eks. km-stand tilsier. Har bilen gått mer enn 150.000 bør girkassa ha vært flushet og fått nytt filter og olje. (jeg anbefaler folk å flushe+bytte hver 100.000km)
hauken Skrevet Mai 14, 2010 Forfatter Skrevet Mai 14, 2010 Ser for meg en bil med max 100t på telleren,bykjøring ser eg ikke på som et problem for de blir de ikke mye av,men er sport utgaven merkbart stivere og hardere på landeveien enn de uten ?
Mexos Skrevet Mai 14, 2010 Skrevet Mai 14, 2010 Jeg har kun prøvd en med sportsunderstell og den er stiv, men jeg synes det er litt greit å kjøre med. En stor bil blir fort veldig båt om den er for myk, så jeg ser ikke så negativt på sportsunderstellet som så mange skal ha det til. Jeg synes ihvertfall ikke at sportspakken med understell trekker ned for å si det sånn. Samtidig blir det fort mye verre å være kresen dersom man skal ha en bil som er gått under 100 000 for de blir det bare færre og færre av.
m-blå Skrevet Mai 14, 2010 Skrevet Mai 14, 2010 Heisann. Ser du bor i Haugesund som meg. Hvis du vil, kan du godt ta kontakt med meg for og prøve min med sportspakke for og gjøre deg opp en mening og en liten prat. Min er 04 modell med 110tkm. på telleren nå, og jeg er ihvertfall meget fornøyd med bilen. Jeg er offshore akkurat nå, men kommer kanskje hjemom en liten tur over helgen.
hauken Skrevet Mai 14, 2010 Forfatter Skrevet Mai 14, 2010 Heisann. Ser du bor i Haugesund som meg. Hvis du vil, kan du godt ta kontakt med meg for og prøve min med sportspakke for og gjøre deg opp en mening og en liten prat.Min er 04 modell med 110tkm. på telleren nå, og jeg er ihvertfall meget fornøyd med bilen. Jeg er offshore akkurat nå, men kommer kanskje hjemom en liten tur over helgen. Høres flott ut,tar kontakt på pm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå