Gå til innhold

s54b32 turbo prosjekt 1000hk?? Avstemnigsspørsmål!


MotorViagra
 Share

Hvor mange hk trur du vi klarer?  

189 stemmer

  1. 1. Hvor mange hk trur du vi klarer?

    • 500hk
      3
    • 600hk
      4
    • 700hk
      3
    • 750hk
      14
    • 800hk
      10
    • 850hk
      25
    • 900hk
      28
    • 950hk
      48
    • 1000hk
      54


Anbefalte innlegg

Da har jeg begynt på en m3 e46 motor.

M3 yngve har nå fått overtalt meg til dette:)

Dette blir et langtidsprosjekt, så er ikke ferdig denne sessongen. Men planen er å ha den klar til neste sommer/sessong..

Motoren er demontert, alt skal bli nytt.

Vi satser på 1000hk, men blir vell at den kjøres med ca 700 hjul hk til vanelig ;)

Har laget et avstemningsspørsmål der vinneren vil kan få varer av oss for 1000kr.

Er det flere som har tippet riktig, vil det bli loddtreknig mellom disse.

Kun en vinner :)

Planer:

Motoren får nye Wiseco smidde stempler komp 9,5:1

H-profil smidde råder

Alt i arp

Toppen skal få en grundig gjennomgang, delene har ikke gått mere en ca 30.000km så blir å skifte ventil tettninger, slipe ventiler mm.

Topp og blokk planes pga stål pakning orginalt på disse motorene.

Vanosene er plukket bort, blir justerbare kamdrev og vanos block off.

Blir nytt innsug, og turbogrenrør er ikke lett å få tak i. Så dette skal vi lage, og sette i produksjon. Samme med innsuget, det blir å få kjøpt i webshoppen etterhvert.

Er å få tak i en turbomanifold, men har lyst på turboen opp så da lager vi et :)

Sprut blir Vipec v44

Clutch tilton mulig fra gs performance..

Girkasse blir m3 5 trinns.

Turbo Precison turbo T4 7675 billet god for ca 1150hk A/r .81

Bensin system, 60l fuel cell og 3.stk. mv 044 pumper. Dyser 1200cc

Fuelrailen skal modifiseres, skal inntak på hver sin side med an8 tilkobling og retur på midten med an6 kobling som videre skal til aeromotive "style" btr 1:1

Dette er så langt jeg har kommet til nå, bilder vill komme etterhvert, og nye oppdateringer.

Som sagt er dette et langtidsprosjekt, så planene kan forandre seg litt etterhvert.

Bilen som dette skal oppi er enda ikke sikkert, men sitter å tenker på en e39.. :lol::D

Mange syntes kansje dette er dumt, men hadde vært morsomt med stor blir som flytter på seg bra. I tillegg er det ikke mange e39 med grom motor ute å går

Illustrasjons bilde av hvordan innsuget kan bli/vill bli

f6989e21zo1f39up1dc5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hoho, dette blir heavy duty saker ja!

HPF innsuget ser fett ut det. Det betyr vel at dere skal bruke M50 motorvinkel på motoren? Kan nok bli grundig trangt til turbo på E39 da f.eks, som har rimelig store fjærtårn som bygger mye innover/utover kontra gamle E30r.

PPF lager f.eks turbogrenrør for høymontering av turbo til S50 motor med M20 motorvinkel. Så hvis dere hadde kjørt det så er det bare å få dem til å lage et maken med S54 eksosflens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho, dette blir heavy duty saker ja!

HPF innsuget ser fett ut det. Det betyr vel at dere skal bruke M50 motorvinkel på motoren? Kan nok bli grundig trangt til turbo på E39 da f.eks, som har rimelig store fjærtårn som bygger mye innover/utover kontra gamle E30r.

PPF lager f.eks turbogrenrør for høymontering av turbo til S50 motor med M20 motorvinkel. Så hvis dere hadde kjørt det så er det bare å få dem til å lage et maken med S54 eksosflens.

Ja innsuget er gromt, blir m50 vinkel ja.

Har tenkt på dette jeg og, men kan gå trur jeg. Er jo ikke sikkert det blir en e39 heller, må tenke litt hardt på dette. Kom gjerne med forslag til evt bil, da dette ikke er bestemt ;)

Vi har lyst til å ha et slik grenrør som vi selv kan selge, så blir nok at vi lager et selv.

Da kan også folk kjøpe slikt ferdig, blir vell mere og mere av s54 turbo etterhvert tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lett etter turbomanefoil leeenge selv til s54 og har bare funnet den cnc freste til noen i statene til 15 000 eller hva prisen var. Så tror det kan være noe å satse på :wink:

Ja med mva og frakt kommer den fort på 15.000kr hadde vært bedre med et til 6500 ;)

Innsuget koster jo rundt 6000kr pluss mva og frakt, dette kommer vi til å selge for 5000ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E24 6 serie, E28 5 serie eller E36 Compact holder jeg en knapp på..

Tror iallefall at det vil skille seg mest ut.. E39 blir kun kult om man beholder skinnstoler etc etc..Banebil-E39 alla den nascar motoriserte til Ruud Racing har jeg ikke helt sansen for..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det råeste hadde jo vært en 2002 turbo med breddere og små hjul. men er vel begrenset hvilke bremser og understell som går på den og ikke minst feste i bakken med så mye hk

2002 turbo er samleobjekt, kan ikke ødelegge en slik bil med denne motor/driverk med mere ;)

Men hadde vært utrolig tøft

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E24 6 serie, E28 5 serie eller E36 Compact holder jeg en knapp på..

Tror iallefall at det vil skille seg mest ut.. E39 blir kun kult om man beholder skinnstoler etc etc..Banebil-E39 alla den nascar motoriserte til Ruud Racing har jeg ikke helt sansen for..

E36 compact hadde vært morsomt, men er litt redd for at den er litt vanskelig å "drifte" med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...