Gå til innhold

Dynamostøy i høytallere! Hjelp!


Anbefalte innlegg

Hei, sliter no jævli med dynamostøy!

Har egen forsterker til sub og egen til høytallerne baki.

Bruker Rockford Dual Twist(sub) signal kabel og Biltema(høytallere), har skifta om og testa å det blir litt mindre støy med Rockford kablene men støyen er fortsatt der.

Støyen går etter turtallet.

Har lagt om ALT av kabler idag, lagt alt på nytt.

Strøm og Signal avskilt såklart.

Prøvd med annen spiller.

Lagt signal kabelen utvendig for å teste.

Men ingenting virker, er samma jævla fuglekoret bakki der.

Å jeg begynner å bli drit lei :P

Noen som har forslag?

Dette mottas med stooor takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordingspunktet er mot bart metall, er slipt med vinkelsliper.

Jordingspunktet er likt som med sub forsterkern.

Forsterkern skal nå funke den, men skal se om jeg får lånt en annen en plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags spiller har du og hvilken type prøvde du med?

legg en ledning på kappen på phonopluggen og legg den til jord. Forsvinner støyen er jordingsbanen på utgangene i spillerne røket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min vanelige spiller er en Pioneer, husker ikke helt nr'et på den men.

Prøvde også med en nyere modell Pioneer.

Skal prøve det imårra, men er vell rart att begge to har ødelagt jordingsbane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ligger kablene bakover til forsterker i forhold til originalt ledningsnett? Tenker da på spesielt om signalkabel ligger på motsatt side av de originale ledningene som er i bilen. I min E36 ligger originale ledninger på førersiden og har derfor lagt singalkabel på passasjersiden. Dette problemet er også ganske variabelt med kvalitet på forsterker. Bedre forsterkere har ofte innebygget komponenter/løsninger som eliminerer slike forstyrrelser. Fins også komponenter du kan kjøpe som kobles til og dermed fjerner slik støy. Vet at "Stinger" bl.a har sånne som kobles mellom spiller og forsterker på signalkabel og som jorder skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ligger godt isolert på passasjersiden, har sjekket og ligger ikke noen strømkabler i nærheten.

Har tatt ut signal kablene for å høre om det var noe med strømmen, men støyen forsvinner når man tar ut kablene.

Forsterkern er en Rockford, så den skal være bra :)

Skal prøve å jorde hetta på signal kabelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ligger godt isolert på passasjersiden, har sjekket og ligger ikke noen strømkabler i nærheten.

Har tatt ut signal kablene for å høre om det var noe med strømmen, men støyen forsvinner når man tar ut kablene.

Forsterkern er en Rockford, så den skal være bra :)

Skal prøve å jorde hetta på signal kabelen.

Hvis det er sånn som du skriver her at støyen forsvinner når du tar ut signalkabelen, prøv med en skjermet signalkabel. Du tjener uansett lydmessig med en kvalitetskabel, da både mot støy og bedre lydkvalitet/bass:-) Prøv eventuelt også å sett på en sånn støyskjermer på signalkabelen som jeg nevner i tidligere innlegg, da burde problemet ditt forsvinne. Alle biler har slike støysignaler fra dynamo og andre komponenter, men samtidig er de også forskjellig skjermet og bygget opp med forskjellige komponenter/merker som forstyrrer mer eller mindre enn andre. Men siden du ikke har støy i høyttalerne foran som drives av spillerens forsterker, tror jeg det må ligge i kabelen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hade også dynamo støy, men ingen kunne forklare vorfor de var når cd spileren var av!!! så jeg fikk sån spesial kondensator som kobles ret till dynamo og det gikk bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du har batteriet bak så er nok ladekabelen fra dynamoen. den går på passasjer side, så det du burde gjøre er å ha phonokablene på førerside og la signalkablene gå midt i bilen og bakover, da slipper du sånn støy. om signalkabelen ligger litt nærme ladekabel fra dynamo får du støy, det samme gjelder phonokablene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...