fredrikt Skrevet Mai 15, 2010 Skrevet Mai 15, 2010 Fikk tak i en 318i 1996 stasjonsvogn her om dagen, og reagerte på at den hoppa veldig på 1. gir, og etterhvert som jeg har kjørt mer med den har den begynt på andre gir også. Tenkte med en gang at det bare var noen foringer til girkassa, men faren min trodde det kunne være noe annet for han hadde hatt noe lingnende på sin E30 323 for noen år siden men husket ikke hva det var.. Bilen skal egentlig selges så fort min er ferdig lakkert, men kjerringa vil ha bilen så tenkte å beholde den og er da er fordel at den er i orden når den får full M-styling og hu overtar den Takker for all hjelp !
vågen89 Skrevet Mai 15, 2010 Skrevet Mai 15, 2010 hive meg på denne, min får eg ikkje i 2 gir når bilen er kald og jeg har litt fart, må kjøre veldi seint for å få den i 2 gir, hvis ikkje so hoppa den av giret igjenn, heilt fint når den er varm
fredrikt Skrevet Mai 15, 2010 Forfatter Skrevet Mai 15, 2010 Har ikke sjekka, men er fult service hefte på bilen og service er tatt for 2000 km siden, så ville jo tro de hadde sjekka det hvis det var noe galt da? Den er HELT syk hvis man kjører på 1. giret! Kjerringa kjørte meg på jobb her om dagen, og når vi sto i kø var det nesten så vi smalt hver gang køen flytta seg, for de hoppa så jævli hver gang bilen skulle flytte på seg ! :S
fredrikt Skrevet Mai 15, 2010 Forfatter Skrevet Mai 15, 2010 Kan forresten legge til at når jeg rygger bilen ut av gården og skal sette den i 1. gir og kjøre nedover, har den en tentens til å gå litt lavt på turtall, her om dagen gikk den så lavt at den kvelte seg, og det holdt på å skje igår også, når jeg var på polet ;p Er ikke veldig kult å la kjerringa overta bilen når den skal være sånn
CrZyWiz Skrevet Mai 16, 2010 Skrevet Mai 16, 2010 Service sier ingenting om de har sjekket hardyskiva. Du har tydeligvis en feil, så da må du feilsøke på de forslagene du får her. Sjekk Hardykoblingen og opphenget til mellomaksling generelt. Hadde lignende problem på en Sierra Cosworth.
GeRo Skrevet Mai 16, 2010 Skrevet Mai 16, 2010 Sjekk belgen mellom luftmassemåler og innsug om det er sprekker eller hull i den når du bøyer på den
Scampi Skrevet Mai 16, 2010 Skrevet Mai 16, 2010 Støtter GeRo på denne. Jeg hadde samme problem med min touring da jeg kjøpte den, og det viste seg å være sprekker i belgen. Forrige eier hadde da teipet det med elektrotape og gitt faen. Ny belg til 400,- fra BMW og alt var vel.
kje Skrevet Mai 16, 2010 Skrevet Mai 16, 2010 Ved nokså intens nykking i bilen ved igangsetting på 1. gir og litt ved 2. gir ville æ tatt en titt på hardykoplinga og girkasseforingene. Hadde samme problemet på min. Skiftet disse (hardykoplinga var veldig slitt) samtidig med clutchen (denne var fin) og problemet var borte...
MetZ Skrevet Juli 1, 2010 Skrevet Juli 1, 2010 Heisann. Fant du ut av dette? Har akkurat samme problemet jeg!?! Skal ta meg en tur ut å se på belgen nå om det kan være den. Vil legge til at mitt problem bare er ved kald motor, dvs når bilen har stått godt og lenge uten bruk. Når motoren blir varm fungerer alt som det skal, null hopping/nøkking i noen gir. Problem ved 1 og 2 gir, samt revers (kveler bilen rimelig lett om man ikke gir mye gass, men det rister og hopper så man nesten er redd for at man skal ødelegge noe) -Tom-
nightmare Skrevet Juli 1, 2010 Skrevet Juli 1, 2010 til MetZ, det kan nesten høres ut som at du har skikkelig tjukk oje på girkassa di. hadde samma greia på bilen min. var helt forferdlig å få i 2 gir. måtte skikkelig presse den inn. men det var verst på vintern når det var kaldt. må ha vert voldsomt feil olje på kassa, fordi når jeg bytta til orginalolja så ble det som å kjøre med ny girkasse tror den andre olja var Biltema.. men er ikke sikker
powerfulglenn Skrevet Juli 1, 2010 Skrevet Juli 1, 2010 til MetZ, det kan nesten høres ut som at du har skikkelig tjukk oje på girkassa di. hadde samma greia på bilen min. var helt forferdlig å få i 2 gir. måtte skikkelig presse den inn. men det var verst på vintern når det var kaldt. må ha vert voldsomt feil olje på kassa, fordi når jeg bytta til orginalolja så ble det som å kjøre med ny girkasse tror den andre olja var Biltema.. men er ikke sikker +1!
Morty999 Skrevet Juli 1, 2010 Skrevet Juli 1, 2010 fo tykk olje er det hvertfall ike! dette har noe med motoren å gjøre.... dette har jeg "justert" bort MANGE ganger på biler med datasprut, og da har det vært for høy tenning
MetZ Skrevet Juli 2, 2010 Skrevet Juli 2, 2010 Tror heller ikke det er snakk om oljen på girkassa da jeg ikke sliter med å få bilen i gir, men akkurat når jeg slipper clutchen og skal ta løs kjennes det ut som clutchen ikke tar skikkelig, rister i bilen, og den kveles lett om man ikke gir ekstra gass. Med en gang man får litt temp på bilen så forsvinner dette som dugg for solen. Noen flere tips? justert va da da da?
fredrikt Skrevet Juli 3, 2010 Forfatter Skrevet Juli 3, 2010 Bytta luftbelgen bare.. Blei helt perfekt etter det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå