Sjøbuse Skrevet Mai 18, 2010 Share Skrevet Mai 18, 2010 http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=21417546&reference=6/214/175/46_-832050529.jpg Har nesten dette rattet selv på min E39 520i, bare ikke med den nederste knappen på hver side som er til tlf. samme som jeg har da. fint ratt det. her er rattet mitt. litt dårlig mobil bilde desverre forresten så har M5 rattet sømmer i de 3 M fargene. M-tech rattet har hvite sømmer. ellers er de like Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
donjouan Skrevet Mai 18, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 18, 2010 hver så snill, jeg blir forvirra jeg har fått med meg at jeg må singel stage m5 ratt slik på bildene, hva mener dere med dual layer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Mai 18, 2010 Share Skrevet Mai 18, 2010 skal du ha M5 ratt i en 1997 E39 må rattet se slik ut foran. og slik bak. ser det slik ut bak passer det ikke i en 97 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ullsokken Skrevet Mai 19, 2010 Share Skrevet Mai 19, 2010 Har nesten dette rattet selv på min E39 520i, bare ikke med den nederste knappen på hver side som er til tlf. samme som jeg har da. fint ratt det. her er rattet mitt. litt dårlig mobil bilde desverre forresten så har M5 rattet sømmer i de 3 M fargene. M-tech rattet har hvite sømmer. ellers er de like Mhm, er det jeg har ja. Elsker det. ÅH fyfeite jeg vil ha sånne gir flaps dingser, kan jeg kan jeg!? Har da automat så skulle vell ikke være noe stress ordne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Mai 19, 2010 Share Skrevet Mai 19, 2010 skal du ha F1 gir slik jeg laga på mitt M5 ratt må du ha steptronic automat kasse. Har du det så går det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
donjouan Skrevet Mai 19, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 19, 2010 det har jeg også. hvordan gjør man det? og hvor får man kjøpt pendelene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Mai 19, 2010 Share Skrevet Mai 19, 2010 er på nett med mobilen nå. Men kan skrive litt om det og legge ut noen bilder i morgen eller noe. Da skal jeg sikkert bruke pcen. Gir hendlene mine er kjøpt på mercedes i fredrikstad. De jeg har er i aluminium og er drit dyre. Husker ikke prisen nå. Men er mellom 2 og 3 tusen tror jeg det var. De er fra mercedes AMG så er nok derfor de var så dyre. Men er nok mange slike hendler å få kjøpt mye billigere enn hva jeg gjore. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FCBayern Skrevet Mai 26, 2010 Share Skrevet Mai 26, 2010 Satan! Fett.. Skulle likt å lese litt om den modden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Mai 26, 2010 Share Skrevet Mai 26, 2010 glemte denne tråden jeg. men kan legge ut litt bilder og info nå. kjøpte disse på mercedes. var en liten kontakt i enden på ledningene. men de klippet jeg av. la en papp bit på baksiden av hendelen og merket rundt. klippet ut hull for å bruke som mal på rattet. så merket jeg på rattet med kulepenn. begynnte å skjære. men laget hullet litt for lite. så fin skjærte jeg etterhvert. bedre å kutte for lite enn for mye. så tok fin tilpassingen til slutt. boret 2 hull. husker ikke dimensjonen nå. men det kommer nok ann på hvilke hendler man har. hullet til ledningene er bare å lage så man får plass til 2 ledninger. men husk å måle opp skikkelig så man får hullet til skruen på riktig plass. husk også å ta av radio og cruicecontrollen på fremsiden av rattet så man ikke borer i de også. ledningene kom gjennom her. på begge hendlene er det en sort ledning. og en blå eller gul. den sorte er jord og begge de sorte (en fra hver hendel) skal skrus fast her. satt begge de sorte ledningene i en slik som passet med skruen og skrudde fast. for å få ledningene fra ratt og ned til giret kjøpte jeg en slipring for rattvarme. den blå/gule ledningen fra gir hendlene kobles i slippringen her som den røde pilen viser. det blir der når rattet er på slipringen. koblet slik på gul/blå ledning fra fir hendel. de passet rett på de 2 tappene til varme i slipringen. bare å finne den rette størrelsen. også måtte jeg ha kontakten som festes på rattstammen som kobles til slipringen. den skal tres gjennom dette hullet som er under festet til rattet. og festes i hullet slik. den passer kun en vei. klippet av denne kontakten og spredde de slik. koblet begge de grønne til en ledning. og begge de brune til en annen ledning. så jeg satt igjen med 2 ledninger. en brun og en grønn. de dro jeg ned til gir spaken og koblet de inn der. den store røde kontakten som er oppe til høyre her er den man trenger. de 2 midterste ledningene er opp og ned på steptronic funksjonen. husker ikke hvem av de som er opp og ned. men det er bare og teste ut. blir det feil er det bare å bytte om ledningene. etter det er det bare å starte bilen. sette giret i D og vippe spaken bort til sport. så er det bare til å gire med hendlene istede for å vippe frem og tilbake på girspaken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
donjouan Skrevet Mai 27, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 27, 2010 Tusen takk! det var veldig bra forklart, eh jeg lurer på hvor får jeg kjøpt Hendlene for F-1? har du noen tips til meg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Mai 27, 2010 Share Skrevet Mai 27, 2010 jeg kjøpte mine på mercedes forhandler. Mine er til en AMG så de er ganske dyre. De har til vanlig mercedes også. De er billigere og er laget i plast. Eller så finner man sikkert noe på ebay for eksempel. Jeg brukte ca 10 000.- på dette. Det var for ratt. Airbag. Slipring. Kontakten til slipring. Og hendlene. Men det trenger ikke være så dyrt om man allerede har ratt eller kjøper billiigere hendler og slik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
donjouan Skrevet September 8, 2010 Forfatter Share Skrevet September 8, 2010 jeg skjønner ikke hvor jeg skal få tak i disse ratt pendel, jeg søkt mye men finner ikke. kan noen hjelpe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet September 9, 2010 Share Skrevet September 9, 2010 Her for eksempel?? http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-SMG- ... ccessories eller her http://shop.ebay.com/i.html?_nkw=bmw+sh ... m270.l1313 kan være lurt og søke litt på nett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
donjouan Skrevet September 9, 2010 Forfatter Share Skrevet September 9, 2010 Jeg har snakket med han selgern han mener det passer kun til biler med mod 1999 og oppover. Jeg har 1997 mod e39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet September 9, 2010 Share Skrevet September 9, 2010 jeg dro på mercedes forhandleren her i byen og bestillte girhendlene til mercedes SLS AMG. gikk noen dager. så hentet jeg de. min bile er også før 1999. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå