Mysemannen Skrevet Januar 10, 2011 Skrevet Januar 10, 2011 Bumper denne da det kan også være interessant for andre enn meg. Er også i ferd med å bytte vekk bussrattet, noen forhåndsregler som bør tas ang. airbag? batteripole av? evt. feilmeldinger? vil helst slippe å få den i fjeset. siden biler hadde singlestage frem til mars 99 så vil jeg tro dualstage kom april 99 siden alle biler fortsatt hadde ratt etter de sluttet å lage singlestage. min humor.
Mikael-B Skrevet Januar 10, 2011 Skrevet Januar 10, 2011 Kan følge denne f. eks. http://www.bmwdiy.info/msport-wheel/index.html Ligger ganske mange DIYer på hvordan du skal gå frem der ute. Det er noen som får feilmeldinger, mens andre ikke får noenting. Det kan du event. slette selv hvis du har diagnoseutstyr, hvis ikke fikser et verksted det fort for deg.
Mysemannen Skrevet Januar 10, 2011 Skrevet Januar 10, 2011 Kan følge denne f. eks. http://www.bmwdiy.info/msport-wheel/index.html Ligger ganske mange DIYer på hvordan du skal gå frem der ute. Det er noen som får feilmeldinger, mens andre ikke får noenting. Det kan du event. slette selv hvis du har diagnoseutstyr, hvis ikke fikser et verksted det fort for deg. Mange takk!
bmwm535i Skrevet Januar 10, 2011 Skrevet Januar 10, 2011 hmm litt merkelig det med singel og dual stage bilen min er produsert 27.11.99 og har single stage.
Eivimath Skrevet Januar 24, 2011 Skrevet Januar 24, 2011 Jeg driver også å skal bytte ut rattet i min, men jeg er usikker på om bilen er 98 eller 99 siden det er litt tull i vognkortet.. Nevner dette på tanke med single/dual airbag. Så er det noen måte jeg kan sjekke eksakt når bilen er produsert?
Sjøbuse Skrevet Januar 24, 2011 Skrevet Januar 24, 2011 hmm litt merkelig det med singel og dual stage bilen min er produsert 27.11.99 og har single stage. tror dualstage kom med facelift på E39. altså på 2001 modellen. men er ikke helt sikker på det. Jeg driver også å skal bytte ut rattet i min, men jeg er usikker på om bilen er 98 eller 99 siden det er litt tull i vognkortet.. Nevner dette på tanke med single/dual airbag.Så er det noen måte jeg kan sjekke eksakt når bilen er produsert? bilen din er laget november 1998.
bjalle Skrevet Januar 24, 2011 Skrevet Januar 24, 2011 hmm litt merkelig det med singel og dual stage bilen min er produsert 27.11.99 og har single stage. Nei du har dual stage,fra 03-99 til 2003 har alle e39 dual stage,selv om man har en 99 modell(etter september 08) så er det denne datoen som gjelder.Gå inn på mekonomen.no å skriv ditt bilnr så får du frem chassisnr,skriv inn siste 7 nr på realoem online så får du fram dato bilen er produsert.
Kjetil88 Skrevet Januar 24, 2011 Skrevet Januar 24, 2011 hvor får man kjøpt dual stage ratt "2"? og kan jeg ha det? bilen er produsert i 2000, men er en facelift tror jeg hvis ingen har byttet fangere og sånn
Sjøbuse Skrevet Januar 25, 2011 Skrevet Januar 25, 2011 ratt får du hos bmw. Ebay eller hos koed foreksempel.
Eivimath Skrevet Januar 25, 2011 Skrevet Januar 25, 2011 Jeg driver også å skal bytte ut rattet i min, men jeg er usikker på om bilen er 98 eller 99 siden det er litt tull i vognkortet.. Nevner dette på tanke med single/dual airbag.Så er det noen måte jeg kan sjekke eksakt når bilen er produsert? bilen din er laget november 1998. Tusen takk!
Tom K Skrevet Januar 25, 2011 Skrevet Januar 25, 2011 Min bil er produsert 23.09.1998 denne er da altså å regne som 1999 modell, var det noen som helst forskjell på 523iat fra 98 til 99 ?
Mikael-B Skrevet Januar 25, 2011 Skrevet Januar 25, 2011 Min bil er produsert 23.09.1998 denne er da altså å regne som 1999 modell, var det noen som helst forskjell på 523iat fra 98 til 99 ? Med tanke på rattet? Du kan i tilfelle ta rattet av, og sjekke den gjennomføringa som skal være til ledningene i rattet, hvordan den er. Hvis du er veldig usikker på om du har single stage eller dualstage. Forskjellen finner du oppi her. Når det gjelder annet, så var det endel forskjeller på styresystemer osv. i bilen, endel kontakter som er annerledes og sånne ting, men usikker på om dette gjelder touringer.
Sjøbuse Skrevet Januar 26, 2011 Skrevet Januar 26, 2011 holder og skru av airbag så ser du om det er single eller dual ratt.
Tom K Skrevet Januar 26, 2011 Skrevet Januar 26, 2011 Rattet spiller ingen rolle da jeg har originalmontert M5 ratt som det er bilde av i tråden her, tenkte mer på hvis jeg skulle bestille deler til min bil om jeg da skal bestille til 98 eller 99 hvis det har noen betydning
LK Skrevet Mars 5, 2011 Skrevet Mars 5, 2011 Driver å bytter til Mrattet i min 520 -97 nå. Har tatt av airbag og bolten til selve rattet men får ikke av ledningen fra sleperingen. Ledningen forsvinner nedi rattstammen der. Må jeg demontere dekselet under rattstammen for å få av denne kontakten,eller er det en annen måte å gjøre dette på? Edit: Fant det ut selv,kontakten satt nedunder dekselet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå