Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja har da begynt på ett lite prosjekt som jeg egentlig ikke vet hvor ender hen :P

kjøpt meg en e30 318, todørs uten takluke som jeg hadde lyst til å gi ett nytt liv. bilen stod uten motor å siden eieren hadde en 320 motor liggende, tenkte jeg å sette den nedi til å begynne med for å så eventuelt se hvor jeg hadde havnet senere.

litt om bilen:

e30 318

modell 90

diamant svart

to dørs uten takluke

325 understell

uten motor

mine mål.

få i motor

ta rust

lakk

m-teck plast rundt om

senke sett

felger

lett sote side og bak ruter

+++

det som er gjort:

tatt rust.

felger

lakkert gulvtrekket svart

sota baklykter (vurderer å kjøpe noen andre)

senket. byttet alle dempere (gass dempere)

motoren på plass å starter å går. har begynt å bygge 2.7 motor som skal inn i stedet

fjernet antenne.

ny frontrute

lakkert krom listene svarte

byttet begge bære amene foran.

byttet endeledd å stabb stag ledd foran begge sider.

tektylert hele bilen under.

bytte framskjerm

byttet dørtrekk fra grå til svarte

+++ småtteri jeg ikke gidder å skrive

50s3dc8s4ypusc970fx5.jpeg

380erq32iwdmi9o1g950.jpeg

ap69k7s314vf7rk7up0a.jpeg

c6l8ogq3eujoz2sc5viz.jpeg

13ms5e9bubm79pqm3ml0.jpeg

• Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

siden det er noen uker sider jeg faktisk begynte på denne bilen kan jeg fortelle at til nå har jeg har ribbet bilen innvendig på jakt etter rust, å eneste jeg fant var litt overflate rundt festene til setene :P egentlig ganske overasket med tanke på at det var nesten 10 cm med vann på gulvet bak fører stolen. så det kommer vann inn ett sted, er ikke tvil om det :? noen som kjenner til problemet?

videre har motoren kommet på plass.

tr6rdqsef0gzxj9e69qh.jpeg

ubmd1dwd580np9ocieu9.jpeg

så driver litt om dagen med å få koblet opp motoren. manglet litt småtteri av deler, men ting begynner å dette på plass nå. trenger forsten en servo pumpe. noen som har?

Skrevet

Var vell ikke noe problem å få tillatelse til å bruke verkstedet når det var en BMW det skulle skrues på? Husker Kaptein Kro hadde et BMW-prosjekt når jeg tjenestegjorde i vedlikeholdstroppen.

• 3 months later...
Skrevet

Jaaaaa. Får vel fortsette litt på tråden min jeg da. har skjedd en del siden sist jeg la inn noe her.

det som er gjort til nå er:

Sveisa rust i motor rommet

bytta samtlige dempere/fjærer (gass dempere)

byttet begge bære armene med foringer, lenke arm, endeledd.

lakkert gulvtrekk (fikk ikke tak i så)

sota baklykter

byttet frontrute

byttet framskjerm

lakkert kalipperne

fylt godt opp med tynnstoff i kriker å kroker.

tatt en del rust steder der man ikke ser (innsiden av framskjermene osv)

behandlet en del med himmerite lakk

har kjøpt inn en ny motor som etterhvert vil erstatte m20b20 motoren som sitter i den nå.

motoren er en orginal m20b27 med b25 topp som det blir mest sansynligvis turbo på.

slenger ut noen bilder av noe av det som er gjort:

zabyl8lo3n67zabyvtem.jpg

blokka etter vask

yfdmyt5eooxeipqimgy9.jpg

her sitter det igjen litt av gamle stempelet som faktisk hadde smelta på ene siden. (kan nok være en god grunn til at den gikk på 5:P blokka er levert til honing.

hvpjiyfk0nng6jbmhlfx.jpg

lite med plastikk på bilen med det blir nok m-tech2 styling og m3 spoiler:)

ox7vwkms37wzv3vulp46.jpg

tok ut gulvtrekket for lakkering å da benyttet jeg sjansen med å legge litt kabler til anlegget.

deilig med ett rustfritt gulv ja:D

2neyffrmq7cxj5vkftym.jpg

tja.

513otql3vx701q2iq93w.jpg

8dek30p6n0rst4yyph3i.jpg

trenger ett stk stempel. noen som har?:)

qqdvtku2mhj8dmafo1lg.jpg

kledde hatt hylla med noe filt jeg hadde liggende.

wp6ozua5jc2neuliool6.jpg

e1hqa7p19l32erpwnbrr.jpg

Skrevet

Veiven din er den smidd stål (324td), eller støpejern(eta)? 2,7; veiven fra en av disse, M20B20 råder, og stempla vips så har du 2,7 liter.

Du har motronic, ikke jettronic (fordeler i blokka). Ser ut som et greit prosjekt ;-) Stå på!

Skrevet

motoren skal vist være en original 325e men med 325i topp. noen som har en ide hvorfor det ene stempelet hadde smeltet på den ene siden? skal vel litt til eller? noen som veit hvordan man kan se om det er en m21 eller en eta veiv? nummer, kjennetegn osv?

m21 skal jo være noe sterkere:)

er vel dårlig stemning å bruke stempler fra b20 vell?:P

leste ett sted at man måtte ha bunn panna fra e34. noen som kan bekrefte/av bekrefte det?:)

Skrevet
motoren skal vist være en original 325e men med 325i topp. noen som har en ide hvorfor det ene stempelet hadde smeltet på den ene siden? skal vel litt til eller? noen som veit hvordan man kan se om det er en m21 eller en eta veiv? nummer, kjennetegn osv?

m21 skal jo være noe sterkere:)

er vel dårlig stemning å bruke stempler fra b20 vell?:P

leste ett sted at man måtte ha bunn panna fra e34. noen som kan bekrefte/av bekrefte det?:)

har du 327\325e eller 325i el-nett+hjerne etc?

b20 rådene er sterkere enn b25.

sies at de tåler 600hk.

de er og litt kortere enn b25 rådene. noe man må ha når man forlenger slaglengden.

b20stempler funker dårlig i b25 blokk :P, feil borring.

eta veiva tåler faktisk gjerne litt mer enn diesel veiv. mest pga den gjerne har hatt et mye bedre liv i en bensinmotor enn en diesel motor.

mens diesel veiva gjrne har hatt et røft liv i en knatrende bankende dieselmotor noe somsliter mer på veiva, derfor er dne smidd så den tåler mer.

hvis man kjøper ny veiv så hadde jeg gått for diesel, mens brukt veiv hadde jeg gått for eta veiv.

leste noe om dette på en side i usa som trimmer m20 motorer, største de har er vell 3.2 liter sugetrimma. skal se om jeg finner nettsiden.

og de har brukt både diesel og eta veiv, og de har vært borti flere diesel veiver som har knekt, men ingen eta veiver. og de har bygd noen 100 motorer.

det med bånnpanne har jeg ikke hørt noe om.

Skrevet

takker for svar:)

veit ikke om det er mulig, men jeg mener at han sa han hadde brukt 320 lednings nett, å 320 hjerne?? går det? å hva vil effekt forskjelden være da eventuelt?

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...