BimmerE46 Skrevet Mai 27, 2010 Forfatter Skrevet Mai 27, 2010 Å sånn ja hehe. Ja jeg skal si ifra da. Men da er konklusjonen at: Bmw e39 rister/skjelver/vibrerer pga utslitte traversforinger? Tør påstå at det er en sikker indikasjon på det når du opplever at bilen skjelver som en lastebil på vaskebrett rett etter du passerer mindre hull og sprekker i veibanen ja. Og etter en liten stund, så danner man seg helt klare meninger om at det faktisk kommer bakfra, og da er det nok ikke annet og gjøre enn og hive seg i det desverre. Ta og jekk opp bilen bak med en god gammeldags garasje jekk, og løft bilen på diffen (bruk en stum gjenstand som f.eks trekloss til og beskytte diffen om du vil det) og da vil du mest sannsynlig legge merke til at bilen liksom fjærer/gynger noen ganger hver gang du jekker bilen ett hakk opp. Bevegelse skal det være, men den skal roe seg med en gang og ikke hoppe om du skjønner. Problemet er som sagt at disse er veskefylte og fungere da som en slags støtdemper, men tørker ut og fungerer til slutt ikke som tiltenkt. Tusen takk for tips, alle sammen Skjønner hva du mener jeg skal se etter når jeg jekker. Fin forklaring og ett å forstå. Da blir de bestilling av nye traversforinger! Er powerfleks å anbefale, eller finnes de ikke til travers?
Ballder Skrevet Mai 27, 2010 Skrevet Mai 27, 2010 Er ikke sikker på om du får sånne polyurethan eller hur det nå enn staves til touringen. Tror ikke det.
BimmerE46 Skrevet Mai 28, 2010 Forfatter Skrevet Mai 28, 2010 Nei vel, spiller egentlig ikke så stor rolle. Handler vel de forsterkede uansett da. Rart at det skulle være så slapp i ræva nå som jeg monterte på vinterdekka igjen, men det kjennes sikkert bare annerledes nå, for det rista jo i ratt og bak del med sommerdekka. E39 altså
BimmerE46 Skrevet Juli 5, 2010 Forfatter Skrevet Juli 5, 2010 da er saken løst her... 4 stk helvettes vanskelig å få ut traversforinger er byttet. bilen er en drøm igjen Takker alle for tips og hjelp.
Tom K Skrevet Juli 6, 2010 Skrevet Juli 6, 2010 da er saken løst her...4 stk helvettes vanskelig å få ut traversforinger er byttet. bilen er en drøm igjen Takker alle for tips og hjelp. Hmm tror jeg har samme jobben foran meg
Wacman Skrevet Juli 6, 2010 Skrevet Juli 6, 2010 Den vanligste årsaken til risting i disse hastighetene er faktisk enten ubalanse i hjula eller feilborret nav. (ved uoriginale felger)' Da er 80 km/t og 120 km/t de "magiske" hastighetene. Om det er dårlige foringer her og der vil det føles enda mer voldsomt.
OleHeier Skrevet Juli 6, 2010 Skrevet Juli 6, 2010 Hm....min 520IA t rister helt ekstrem i 103-106km/t. Det starter vel noe rundt ca 80 og øker på, men rett over 100 er det helt sykt. rister i hele karoseriet føles det som, men kanskje mest bakfra. Ikke noe spesielt i rattet. Samme på vinter og sommerhjul...lurer på om det kan være felgtrøbbel, men og traversforingene... hvis noen har inspill på risting i akkurat den hastigheten så er jeg svært taknemlig for alle tips... vibrasjonene roer seg når jeg passerer 110...
BimmerE46 Skrevet Juli 6, 2010 Forfatter Skrevet Juli 6, 2010 Min var jo lik som din. Men traversforinger var i hvertfall tingen å bytte på min. Fikk også opplyst at ene foringen var punktert. Så avbalanserte jeg dekkene også bare for moro skyld, så kjenner ikke noe risting nå. Men casterstag/foring fikk jeg også beskjed om at kunne forårsake risting i ratt.
DannyRS Skrevet Juli 6, 2010 Skrevet Juli 6, 2010 BimmerE46, ble det Meyle HD foringer som du satt inn eller?
BimmerE46 Skrevet Juli 6, 2010 Forfatter Skrevet Juli 6, 2010 Nei ble disse https://www.koed.no/2.2.asp?billede=532 ... 54843&nr=1 fra koed. Dele nr: www1095 Var noe kødd med schmiedmann når jeg skulle bestille, så ble disse fra koed da. Men tror ikke jeg hadde merket noe forskjell
Tom K Skrevet Juli 6, 2010 Skrevet Juli 6, 2010 Min rister ikke, den er mere som en gelekule på veien, har bestillt 4 nye 235/45 dekk til de original 17" felgene, tar 4 hjulskontroll i samme slengen så får vi se hva som skjer
BimmerE46 Skrevet Juli 6, 2010 Forfatter Skrevet Juli 6, 2010 Min rister ikke, den er mere som en gelekule på veien, har bestillt 4 nye 235/45 dekk til de original 17" felgene, tar 4 hjulskontroll i samme slengen så får vi se hva som skjer Javisst, men sånn "følelse" hadde jeg med min også, men da kun på ujevn vei, følte at den ikke var stødig i heletatt. Veit ikke om vinterherjing kan ha noe mer utslitte traversforinger å gjøre?
Otis Skrevet Juli 6, 2010 Skrevet Juli 6, 2010 Relavtivt vanlig at disse foringene går i stykker. I USA bytter dem disse foringene etter 120000-220000 km. Har på følelsen at det er mer uvanlig i Norge, enda problemet er der.
Otis Skrevet Juli 6, 2010 Skrevet Juli 6, 2010 Ja, og forresten; http://autopower.se/mekartips/mekartips.asp?dokid=188
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå