Gå til innhold

E39, rister litt i 70-90 km/t og rister MYE på 110 km/t????

Anbefalte innlegg

Skrevet

hehe, ja det "mekartipset" var ikke noe hjelp for min del...

Var ikke mulig i havet å flytte 1mm engang den foringen, med to forskjellige avdragere. Vi var to stk som prøvde forskjellige metoder, og ikke helvete om den kom ned noe som helst.

Måtte kjøre den på et verksted som hadde verktøy til den slags jobb.

Kundemottakeren på verkstedet nevnet noe om de måtte bruke 12tonn med trykk. får å enten få den ut,eller inn.

Så var ikke noe "jobb i gårdsplassen" på denne bilen i hvertfall, satt jo dønn fast på min bil.

• Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Nei, vet at de kan sitte godt fast.

Selv med det gjengestaget på 14mm i syrefast så begynte gjengene å gi etter når man begynte å skru.

Men det gikk til slutt.

Montere på igjen er lett som en plett, smør inn med fett og de glir på plass med bilens egenvekt.

Skrevet

M16 er maks det er plass til?

Lurer på om jeg skal begi meg ut på samme jobben, med Meyle HD foringene. 275k km snart og intet spor i servicehistorikk på at de er byttet.. Men ikke noen voldsomme vibrasjoner annet en det som må oppfattes som normalt fra 19" GS-hjul, ikke avbalanserte i ettertid.

Skrevet

Min er fin og kjøre på ny asfalt, men hvis det er litt spor i asfalten så må man holde i rattet med begge henda hehe

Skrevet

Mitt problem ved defekte foringer var bakvogna på bilen var veldig urolig over skarpe kanter, asfaltskjøter. Noe slapp sideveis i sving og ved hard akserlasjon i 1. gir. Ingen problemer med vibrasjoner.

Skrevet
M16 er maks det er plass til?

Lurer på om jeg skal begi meg ut på samme jobben, med Meyle HD foringene. 275k km snart og intet spor i servicehistorikk på at de er byttet.. Men ikke noen voldsomme vibrasjoner annet en det som må oppfattes som normalt fra 19" GS-hjul, ikke avbalanserte i ettertid.

Mener det er maks 16mm ja. Pass å bruke fett/grease ved demontering, ellers er gjengene borte fort!

Skrevet

Okei.

Kan sjekke nærmere når jeg har de nye foringene i hånda, etterhvert.

Hvor langt parti av gjengestanga behøves?

Tenkte evt å bruke en pinneskrue ala DIN 938/939.

Skrevet

Du bør ha kanskje rundt 35-40 cm mener jeg. Husker ikke helt. Men det ser du når du er under og hvor stor foringen er. Kan være greit å ha et langt stag for å ha noe å holde i, når du skal skru.

Ellers så kan avdrageren vri seg på traversen og glippe. Det skjedde meg med, vi var da 2 stykker.

Skrevet
Du bør ha kanskje rundt 35-40 cm mener jeg. Husker ikke helt. Men det ser du når du er under og hvor stor foringen er. Kan være greit å ha et langt stag for å ha noe å holde i, når du skal skru.

Ellers så kan avdrageren vri seg på traversen og glippe. Det skjedde meg med, vi var da 2 stykker.

Vri seg ja, sto en stk å holdt i avdrageren mens jeg skrudde, vannvittig vekt/press avdrageren bærer ja.

Man vil ikke få den i knokene når den glepper over.

Jeg brukte heller ikke sånn gjengestang, brukte kun den som fulgte med, kanskje derfor det ikke gikk.

Betalte 2200kr, og de på verksted brukte 3,5 timer, så var det gjort. Var verdt helvetes jobben :) på min i hvertfall, kan hende det ikke sitter så jævlig på alle.

Skrevet

Om du fikk det for 2200,- så er det nesten verdt, synes jeg.

Tror ikke du hadde klart å demontert foringene med det gjengestaget til avdrageren som fulgte med, da det har veldig grove gjenger.

Skrevet
Om du fikk det for 2200,- så er det nesten verdt, synes jeg.

Tror ikke du hadde klart å demontert foringene med det gjengestaget til avdrageren som fulgte med, da det har veldig grove gjenger.

det var verdt pengene ja :) i hvertfall når jeg ikke hadde verktøyet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...