Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Apropos bladfjærer... det er en robust, men ikke spesielt sofistikert konstruksjonsløsning. Min kritikk dreier seg ikke om eldre bilmodeller, men når spesielt amerikanerne benytter denne løsningen på enkelte av dagens nye peronbiler faller jeg av lasset. Jeg kan forstå at man benytter bladfjærer på pickups, billige SUV´er og lastebiler, men ellers ikke.

Forøvrig er vel Porsche indirekte skyld i at bladfjærene forsvant fra rallyscenen. Ferdinand Piëch (Ferdinand Porsches barnebarn) var ansvarlig for Audi Sport Quattro (urquattro) og med den kom 4x4 og endret rallysporten for alltid.

• Svar 287
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

For ca 10 år siden var eg helt oppslukt av BMW E36 og drømmen var såklart Gul M3. Men det trudde eg var uoppnålig da. Men nå sitter eg her med en Rød E36 M3 cab. Så eg må sette meg et nytt mål. Var og såg på en 2010 E92 med M-pakke i går. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=21962993 . Heldigvis prøvekjørte eg den ikkje. Da er det gjort...

l3hgg35kli3h2672utp5.jpg

31nfpo9zrt12v7fid23k.jpg

Skrevet

Superrealistisk er vel E30 M3 (bare jeg får fast garasjeplass i denne byen), og den drømmen realiseres sikkert innen denne sommern.

Realistisk gidder jeg ikke å spekulere i enda, min økonomi har til nå vært en jævla berg og dalbane tur (stinn et øyeblikk, fattig neste). Første prioritet er lånekassegjeld og huskjøpsegenkapital. Så har jeg lyst på en E46 330XDA eller E90 320dA Xdrive som bruksbil.

Er 25 og har sikkert 25 år igjen som bilgal mann, så det er ikkeno stress :)

Skrevet

Er 25 og har sikkert 25 år igjen som bilgal mann, så det er ikkeno stress :)

Hehehe... du har sikkert 50 år igjen som bilgal mann... og det er enda mindre stress... :lol:

Det som er litt utrolig, men helt sant er at det faktisk er mer tilfredstillende å oppnå drømmer når man blir eldre enn når man er ung. Når man er ung er man stort sett bare utålmodig (jeg var iallefall det), men med alderen kommer roen til å nyte godene i fulle drag. Nevnte jeg damer og sex?... Vel... det også... :wink:

Skrevet

Ja, jeg er sinnsyk utålmodig. Men merker at jeg har blitt myyyye roligere og klokere enn jeg var for 6-7 år siden, når jeg fikk lappen... Så det endrer vel seg over tid.

Min drømmebil som er realistisk hvis jeg strekker den helt ut (om ca 7-10 år) er Ferrari 550 Maranello. Absolutt en bil jeg ønsker med på reisen. Sinnsyk V12er på ca 500 hk, syk lyd, syk karisma på veien, grand tourer på linje med de aller beste (perfekt for meg som elsker roadtrips), spiser opp ene svingen etter den andre, tradisjonell girkasse, design til å snu seg etter men likevel litt understated. Her snakker man bil for voksne gutter. NAM! :D

wynqvvyn6wcpj2qoygji.jpg

0zfc28buueaeg8a6j2d2.jpg

3vqel8lhwf8tvtcn9bfj.jpg

6086j36wvrsueg1axvux.jpg

Skrevet
Min drømmebil er E46 m3 og skal ut å prøvekjøre en 2003 modell nå så får vi se om det blir realisert :)

Jaggu blei det M3 på meg gitt.

dont drive it if you dont mean it :P

Skrevet
Min drømmebil er E46 m3 og skal ut å prøvekjøre en 2003 modell nå så får vi se om det blir realisert :)

Jaggu blei det M3 på meg gitt.

dont drive it if you dont mean it :P

grattis!

Da regner jeg med at dette nå blir en gratulasjonstråd videre..:) iom at denne tråden har sklidd heeelt ut..:)

Skrevet

E46 M3 er den eneste M3'en jeg har kjørt - for en kickass bil! :D

Ganske high-tech,men allikevel deilig mekanisk! Dette er noe som er forsvunnet på E9x M3'ene,bilene er rett og slett blitt "for" teknisk heftige.

Jo da, superrå biler,men mangler liksom litt av den organiske feelingen.

Grattis med ny grombil! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...