Gå til innhold

Bilstein senkesett type B-12 på E34 turing.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 530 E34 turing som er vel mye senket med bare senke fjærer på orginale dempere. Dette er hart og brutalt å kjøre med på vestlandets veier. Lurte på om det var noen som har erfaring med Bilstein senkesett type B-12 på E34 turing.

Skrevet

Bilstein senkesett, snakker vi H&R- fjører da? Isåfall så skal dette være et relativt stivt oppsett på E34.

Nettopp pga. dette, så gikk jeg for Bilstein Sprint dempere med Eibach fjører. Senker 30-35 mm. fremme og 25-30 mm. (eller var det 20-25 mm.?) bak.

Skrevet

eibach er 25/20 (f.B). b12 er den rimeligste måten å få dette superbe oppsettet på, selv om jeg foretrekker eibach på alle måter. demperne er noe av, eller det, beste du kan sette på.

Skrevet
eibach er 25/20 (f.B). b12 er den rimeligste måten å få dette superbe oppsettet på, selv om jeg foretrekker eibach på alle måter. demperne er noe av, eller det, beste du kan sette på.

Må få korrigere deg litt (og meg selv) når det gjelder senk på Eibach. Pro-kit`et som jeg har senker 25-35 mm. fremme og 20-30 mm. bak.

Sportline kit`et senker en del mer. 8)

Skrevet

Søk..

viewtopic.php?f=6&t=34775&hilit=bilstein+b12+e34&start=30

og rull ned til det tredje innlegget fra bunn.

Og det er flere som rapporterer at det er Eibach-fjærer i dette settet, blant annet han som har skrevet innlegg fire her

http://forum.bmw5.co.uk/viewtopic.php?f ... 31&start=0

Men det betyr ikke at fjærene trenger å være identiske med de Eibach selger selv. Samme person skriver også lenger nede at han har hørt at noen av disse settene kommer med H&R-fjærer og at disse oppleves langt stivere. Men det virker å være et rykte som neppe kan tillegges for stor betydning før det er bekreftet.

Skrevet

Takker for mange synspunkter. :D

Virker som det er en del forskjelige opplevelser med B12 settet fra Bilstein.

Jeg velger å gå for B12 settet, har vanskeligt for å tro at det har dårligere komfår en det jeg kjører med i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...