Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke helt sikker på hva som skal ha vacuum og hvor de eksakt skal ha vacuum fra?

Har en på hjernen i hanskerommet, den går til under innsuget.

en annen går fra bensinovertrykksventilen 2,5BAR som står ved fuelrailen.)

Er ikke sikker på om det er vacuumproblemer..

Når jeg starter bilen slår den seg automatisk av igjen med en gang.. rekker bare å få opp noen tusen rpm før den slokkner..

On noen har any tips så blir jeg veldig gla!! ;P

Skrevet

det er 4 vaccum utganger på m106 motoren under innsuget.

En til modulen som ligger i hanskerommet. Den skal gå via en "check valve". Den "tykke" enden av ventilen skal ligge mot modulen, pga at den er enveis.

En til bensintrykk regulatoren.

En som går inn i bilen på førersiden. Den går orginalt via en luftpumpe og en enveisventil og ender inn ved fotbrønnen på førersiden i ventilen som henger under ved rattstammen i min e24. Orginalt på e23 går den til ventilene som styrer varmeapparatet da dette er vaccum styrt

En som går opp til veihusventilasjonen ved topplokket. Det er en liten utgang på den plastsaken som er montert på toppdekselet på motoren.

Skrevet

hei hei, hvor er den "check valve"? som du snakker om?

Jeg har motoren i en e28, derfor glemmer jeg bare den du nevner om som skal gå til luftpompa osv inn på førersida..?

Det er 2 uttak på undersida av innsuget + 1 under på bakside inn mot motor, om du skjønner?

Nå går den fra hjernen i hanskerommet direkte under til innsuget, det blir feil? siden du snakker om den check ventilen..?

Den på veivhusventilasjonen går direkte under innsuget. Samme gjør bensintrykk regulatoren (sistenevnte går til den bak under innsuget)

Jeg har også en ventil som står skrudd i lmm, den har 1 uttak i bunn, den går til ned til røret etter belgen til lmm.. den har 2 uttak på toppen, den ene går til wastegate og den andre til lmm (om jeg ikke husker feil?) Stemmer dette evt?

Skrevet

Her har du bilde av einveis ventilen som skal være ved "banke sensor modulen"

http://bmwfans.info/parts/catalog/E23/Sedan/Europe/745i-M30/LHD/A/1985/browse/engine_electrical_system/ignition_system/

Vacum slangene dine er korrekt koblet, men kan jo være du mangler den ventilen ved modulen.

Den andre ventilen du snakker om er en magnet ventil. Den har 3 uttak og en elektrisk tilkobling.

Den siden med ett uttakt skal kobles til røret som kommer rett etter lmm, altså før inntaket på turboen.

Det uttaket som er nærmest den elektriske tilkoblingen skal på uttaket på kompressorhuset på turboen. Det ved siden av skal i wastgaten

Skrevet

Hva skjer om du mangler den ventilen ved modulen da?

Bilen starter men dauer rett etterpå.. får også litt eksos smeller.. :P

Bilen har funka før, men har ikke vært starta på 5 år.. slanger osv er morknet osv, men jeg har gått over en del da, men er litt usikker på alt.. kanskje jeg skal bytte alle slanger imorgen.. er ikke helt sikker på hvor mye som skal til for at den skal oppføre seg sånn? Rart den ikke vil gå på tomgang i DET hele tatt

Skrevet

Du kan jo prøve å koble vekk slangen fra modulen slik at den ikke får vacuum.

Kjører du med manuell ? I så tilfelle må du koble "automat" hjerne opp korrekt.

Regner med du har sjekket det enkleste med bensintrykk, sjekka over fordelerlokk, rotor, plugger osv. Virker som du har et tenningsproblem.

Sensorene i kassen er koblet rett?

Koblet den grønne ledningen i stikket ved ecu i hanskerommet som går til coil ?

God jording mellom motor og kaross?

Sjekke motstand temperatur sensor til motronic?

Skrevet

Har prøvd mye nå, men får den ikke til å gå.. den starter bare å går i noen sek åsså stopper den.

Jeg mangler den enveisventilen som skal til bankesensorhjernen,, men en jeg veit om kjører uten vacuum på den tilkobla.. den var heller ikke tilkobla til meg da jeg fikk bilen.. og når forige eier satte den ifra seg gikk den som bare juling.. så jeg er litt usikker på om den er nødvendig for at bilen skal gå?

vmbqmacxsnhtckxv7ell.jpg

Denne ligger bak speedometer og kommer fra hjernen på 745 ledningsnettet.. den trenger ikke å kobbles til noe eller?

purq0it5uifb6iwyoqnv.jpg

rphnutsut3u07yj67yud.jpg

Dingsen her er jeg usikker på hva er, men etter jeg har lest litt tror jeg det har noe med vacuum til varmeapperat eller noe å gjøre? Må denne kobbles til? Det er mulig den har vært tilkoblet, men forige eier tok ut clutch og bremspedal og har rotet litt frammi under på pasasjerside, så jeg veit ikke om denne har blitt frakoblet på dette tidspunktet?

1ijn1s30yobi3vevksxj.jpg

Noen som ser noe vitalt mangler her?

Skrevet

Den siste du er usikker på at hvertfall til varmeapparatet... skal ha vakum... men gjør bare at det ikke blåser varmt hvis den ikke funker... så har ikke noe med at bilen ikke starter hvertfall

Skrevet

har du prøvd å nappe ut releet til bensinpumpa og laske over slik at den går hele tiden ? Kunne jo nesten høres ut som om pumpa de ikke går når tenningsnøkkelen er i posisjon 2, eller hører du pumpa stopper etter at motoren er stoppet ?

Den hvite pluggen du har bilde av er jo den som går til speedometeret, men har du fremdeles ledningsnettet til automaten i bilen ?

Skrevet

har en m102 i min e28, og jeg trenger kun en vakumslange, som går på dumpventilen.. Vet ikke hvor forskjellige de to motorene er, men det er iallefall alt vakumet jeg har : ) Og så til turbotrykksmåleren da ; p

Skrevet

jeg kjører pumpa på eget batteri da jeg vil utelukke at det er noe med den.. og det kommer bensin.. satt på en 2.5 bars overtrykksventil også.. som det skal være..(denne manglet, men tok en fra e30 og det står 2.5bar på den)

m102 er forsåvidt lik, men det er noe mere vacuum greier på en m106. en kammerat har m102.. så har sett litt hvordan det er til han.. på m106 er det overtrykksventilen på turbon, bensintrykksventilen, bankesensorhjernen, veivhusventilasjonslangen... disse jeg kommer på i farten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...