Gå til innhold

Litt mer power i m50'n min :)

No SwEaR
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann :)

Har litt lyst på mer power i m50b20 Vanos motor'n min.. Det går ikke ekstremt bra så vil ha litt mer futt:)

Lurer litt på to ting :P hehe.. Går m50b20 uten vanos bedre? en kompis av meg drar fra meg med non vanosen sin.. så har jeg fått et svar på detta da, som jeg lurer på er riktig. Det sies at Vanos blir så slitt med tida at du bare får en effekt på ca.120hk med en slitt vanos.. er det sant? :s syns det var litt drøyt. klart, min har gått 282 000 men alikevel da..

men anyways tilbake til topic :)

-Har dere noen tips til hva jeg kan gjøre for å få litt mer power? (:

-hørt at chip skal hjelpe på bånndraget, men noen som har erfaringer med chip?

-effektanlegg har jeg hørt bare lager lyd men at den blir litt merkbar friskere.. noen som har info om noen bare effektanlegg? :)

altså, bare nevn i fleng hva jeg kan gjøre :) takker for alle svar ^^

Unnskyld for litt rotete post -.-

//

Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei m50b20 går ikke bedre uten vanos

vanos justerer ventilene for best mulig effekt etter turtallet så din motor skal yte mer pr liter

men kan være ting som gjør at han drar fra deg, luftmengde i dekk, plassering i veibanen, foringer som gjør av dekk sliter skjevt og skaper mer frikson, dårlige hjullager

luftmotstand, ny eller gammel olje , slitt girkasse, slitt diff, tilstanden på slurevifta, forskjellig oktan på bensina?

vinduene oppe eller nede, din vekt, hans vekt osv osv..

alt spiller inn..

men kjører du på offentlig veg har det vel lite å si? det er ingen ting som er så viktig at man vil risikere livet for å komme først, da kan man fort risikere å aldri komme fram, og det er kjipere enn å "tape" med 1 minutt eller mer..

den beste trimmen du kan gjøre for pengene er fjerning av vekt ;) da får du lettere bil som ligger bedre på vegen, går raskere og stopper fortere :) motor er absolutt ikke alt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The_transporter: Sant som du sier, men vil bare ha litt mer drag i motoren.. er ikke det at jeg vil komme komme først å må komme først, men er bare litt drag for moro da hvis du skjønner? alltid gøy med en litt frisk motor (:

Skal ta full overhaling på bilen så får se om det blir no bedre da :) jeg veit at clutchen min synger på det siste verset og foringer og dempere kunne vært litt bedre :) men som sagt, får se :)

thomascr: Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan godt gjøre det, men tror ikke det har mye for seg, dette funker bra på m52b25 motoren i 523i e39 som er strupet til lavere effekt, da med mindre innsug og andre verdier på bensintilførselen :P

men jeg skjønner godt hva du mener :)

alltid morro med en frisk og sterk motor som gir deg myye aksellerasjon :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The_transporter: åkay (: da utelukker jeg det :)

LianLi: ja, det veit jeg såklart:) men tenkte liksom på om det var noe jeg kunne gjøre med m50b20 motoren utenom turbokit liksom.. veit ikke åssen det er å montere turbo på en vanos heller men -.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke M52 introdusert i 95 da? M50 motorer etter 93 har vanos og heter M50TU skyt meg hvis jeg tar feil. Men det ser man hvis det en bulk ut på framsiden av motoren og de fleste M50 har gråaktig deksel mens M52 har svart deksel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...