No SwEaR Skrevet Mai 20, 2010 Share Skrevet Mai 20, 2010 Heisann Har litt lyst på mer power i m50b20 Vanos motor'n min.. Det går ikke ekstremt bra så vil ha litt mer futt:) Lurer litt på to ting hehe.. Går m50b20 uten vanos bedre? en kompis av meg drar fra meg med non vanosen sin.. så har jeg fått et svar på detta da, som jeg lurer på er riktig. Det sies at Vanos blir så slitt med tida at du bare får en effekt på ca.120hk med en slitt vanos.. er det sant? :s syns det var litt drøyt. klart, min har gått 282 000 men alikevel da.. men anyways tilbake til topic -Har dere noen tips til hva jeg kan gjøre for å få litt mer power? (: -hørt at chip skal hjelpe på bånndraget, men noen som har erfaringer med chip? -effektanlegg har jeg hørt bare lager lyd men at den blir litt merkbar friskere.. noen som har info om noen bare effektanlegg? altså, bare nevn i fleng hva jeg kan gjøre takker for alle svar ^^ Unnskyld for litt rotete post -.- // Martin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The_transporter Skrevet Mai 20, 2010 Share Skrevet Mai 20, 2010 nei m50b20 går ikke bedre uten vanos vanos justerer ventilene for best mulig effekt etter turtallet så din motor skal yte mer pr liter men kan være ting som gjør at han drar fra deg, luftmengde i dekk, plassering i veibanen, foringer som gjør av dekk sliter skjevt og skaper mer frikson, dårlige hjullager luftmotstand, ny eller gammel olje , slitt girkasse, slitt diff, tilstanden på slurevifta, forskjellig oktan på bensina? vinduene oppe eller nede, din vekt, hans vekt osv osv.. alt spiller inn.. men kjører du på offentlig veg har det vel lite å si? det er ingen ting som er så viktig at man vil risikere livet for å komme først, da kan man fort risikere å aldri komme fram, og det er kjipere enn å "tape" med 1 minutt eller mer.. den beste trimmen du kan gjøre for pengene er fjerning av vekt da får du lettere bil som ligger bedre på vegen, går raskere og stopper fortere motor er absolutt ikke alt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomascr Skrevet Mai 20, 2010 Share Skrevet Mai 20, 2010 har hørt du tjener noen hk på Fjerne katalysator. Jeg ville buttet hele eksos anlegget, powerfilter og en chip:) går nokk pittelitt bedre, og du vil få mye tøffere lyd;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
No SwEaR Skrevet Mai 20, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 20, 2010 The_transporter: Sant som du sier, men vil bare ha litt mer drag i motoren.. er ikke det at jeg vil komme komme først å må komme først, men er bare litt drag for moro da hvis du skjønner? alltid gøy med en litt frisk motor (: Skal ta full overhaling på bilen så får se om det blir no bedre da jeg veit at clutchen min synger på det siste verset og foringer og dempere kunne vært litt bedre men som sagt, får se thomascr: Takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
No SwEaR Skrevet Mai 20, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 20, 2010 men har hørt at man kan sette innsug osv fra 2,5l på en 2,0l eller er jeg helt på bærtur nå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The_transporter Skrevet Mai 20, 2010 Share Skrevet Mai 20, 2010 du kan godt gjøre det, men tror ikke det har mye for seg, dette funker bra på m52b25 motoren i 523i e39 som er strupet til lavere effekt, da med mindre innsug og andre verdier på bensintilførselen men jeg skjønner godt hva du mener alltid morro med en frisk og sterk motor som gir deg myye aksellerasjon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LianLi Skrevet Mai 20, 2010 Share Skrevet Mai 20, 2010 Bare bytt til m50b25, det er det enkleste og mest fornuftige du kan gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
No SwEaR Skrevet Mai 20, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 20, 2010 The_transporter: åkay (: da utelukker jeg det LianLi: ja, det veit jeg såklart:) men tenkte liksom på om det var noe jeg kunne gjøre med m50b20 motoren utenom turbokit liksom.. veit ikke åssen det er å montere turbo på en vanos heller men -.- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Disaster Skrevet Mai 20, 2010 Share Skrevet Mai 20, 2010 Om det er Vanos så er det vel en M52 motor (M52 B20) eller tar jeg feil? har M50 Vanos? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dekkbrenneren Skrevet Mai 20, 2010 Share Skrevet Mai 20, 2010 disaster, det er m50 vanos ja, jeg også det m50b25 vanos Men m52, er det dobbel vanos?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Mai 20, 2010 Share Skrevet Mai 20, 2010 M52TU er dobbel vanos. M52 er enkel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Disaster Skrevet Mai 25, 2010 Share Skrevet Mai 25, 2010 OK da har jeg M52B20 enkel vanos, Takk for opplysningen Azeton Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RemyNG Skrevet Mai 25, 2010 Share Skrevet Mai 25, 2010 Ble ikke M52 introdusert i 95 da? M50 motorer etter 93 har vanos og heter M50TU skyt meg hvis jeg tar feil. Men det ser man hvis det en bulk ut på framsiden av motoren og de fleste M50 har gråaktig deksel mens M52 har svart deksel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Disaster Skrevet Mai 25, 2010 Share Skrevet Mai 25, 2010 På min 94 modell er spesifikasjonene M52B20 ved oppslag bl.a på Mekonomen (Reg nr.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RemyNG Skrevet Mai 25, 2010 Share Skrevet Mai 25, 2010 oki det ser du også på oljepåfyllings lokket som sitter i framkant av motoren og du ser det på innsuget og. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå