Mcgyver Skrevet Mai 20, 2010 Share Skrevet Mai 20, 2010 Hei Høyre Xenonlys sluttet plutselig å virke, prøvd med ny pære, men virker fortsatt ikke. Noen som har noen ide? Er det sikring til hver side, venstre virker, parklys og fjernlys virker som de skal. Noen tips?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Langlo Skrevet Mai 20, 2010 Share Skrevet Mai 20, 2010 ballastene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mcgyver Skrevet Mai 20, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 20, 2010 Og det er det samme som tenner?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjeagle Skrevet Mai 20, 2010 Share Skrevet Mai 20, 2010 det er samme... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 2002 Fredrik Skrevet Mai 21, 2010 Share Skrevet Mai 21, 2010 Nei! Tenner og ballast er ikke det samme hos BMW da detter er separate komponenter!! Dessverre har det vist seg å være mye problemer relatert til begge disse komponentene. I min bil ville ikke lyset bestandig skru seg på, men ved å skru av og på lysene mange ganger kunne det plutselig tenne. Derfor byttet jeg tennermodulen og har nå ingen problemer. Beste måten for å avgjøre hva som er galt er å flytte over en og en komponent til den andre lykta, f.eks ballasten. Blir det ikke lys på den siden du flyttet ballasten er det den som er gåen. Tenneren er på innsiden av lykta og er noe arbeid å få ut, så derfor anbefaler jeg å teste ballasten. Del nr 16 er tenner og del nr 15 er ballast. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet Mai 21, 2010 Share Skrevet Mai 21, 2010 Så vidt jeg kan huske så koster tenneren skjorta, forså vidt ballasten også. Jeg kastet ut både tenneren og ballasten og erstattet de med en ballast fra dybvik trading(sikkert andre som har også). Det kostet vel 5-600kr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 2002 Fredrik Skrevet Mai 21, 2010 Share Skrevet Mai 21, 2010 Tenneren koster rundt 1600-2000 mens ballasteren koster 4-5000. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mcgyver Skrevet Mai 21, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 21, 2010 Hmmm, skjønner at jeg må skru "lykt" i helga nå.. Prøver med det enkleste først, og håper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mcgyver Skrevet Mai 21, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 21, 2010 Kan foresten tilegge at i denne lykten er det og plaget med kondens innvendig, kan det ha noe å si?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet Mai 22, 2010 Share Skrevet Mai 22, 2010 Jeg syntes det var litt knotete å ta lykta fra hverandre. Tror det kan lønne seg å finne en DIY for det. Mener det ligger en under autopower.se under gjør det selv,mekartips og søk på xenon. - da ligger det to brukende DIY du kan se på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Mai 22, 2010 Share Skrevet Mai 22, 2010 Har to brukte xenon-lykter du kan få billig hvis behovet melder seg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå