hamansen Skrevet Mai 20, 2010 Share Skrevet Mai 20, 2010 Her om dagen jeg var ute å kjørte, så begynte plutselig tempen å stige drastisk, jikk helt opp på rødt..:/ Har forsøkt å skifte termostaten, men ble ikke bedre. Vannpumpa er bytta for rundt 20 tkm siden, og er av typen med alu skovler. Den lekker ikke, og virker som den fungerer som den skal når jeg snurrer på den (klarer såvidt å kjenne med ene fingern ned fra hullet ved termostathuset) Siden ingen av disse delene er defekte, hva kan det være..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espulus Skrevet Mai 20, 2010 Share Skrevet Mai 20, 2010 Ingen skader på radiator? Vet ikke om det hjelper å lufte den, men det skader jo ikke å prøve.. Vet en som hadde samme problem, og der var den en liten skade på radiator i allefall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hamansen Skrevet Mai 20, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 20, 2010 Ingen skader på radiator? Vet ikke om det hjelper å lufte den, men det skader jo ikke å prøve.. Vet en som hadde samme problem, og der var den en liten skade på radiator i allefall. har ikke sett no skade, men pussi om det plutselig skulle ha blitt det da.. Koker selv når jeg skal lufte.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espulus Skrevet Mai 20, 2010 Share Skrevet Mai 20, 2010 Så ikke at det var skade på hans heller, men det er rart at det plutselig skal dukke opp en ja^^ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dekkbrenneren Skrevet Mai 20, 2010 Share Skrevet Mai 20, 2010 kansje toppen har tatt kvell? da da er det ikke trykk i systeme og da vil ikke vanne sirkulere som det skal... :S det va sånn med min hvertfall, et helvette å få tak i topp, så måtte bestille fra usa :S men funker bra nå eller kansje bare toppakning også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wendel Skrevet Mai 20, 2010 Share Skrevet Mai 20, 2010 Kan fort være toppakningen din som har tatt kvelden her. Hvis du tar av lokket på ekspansjonstanken din, ser det slik ut ? Mens motoren er igang såklart. Eller ryker bilen veldig fra eksosen? Hvis du kjenner på radiatorslangene dine, kjenner du at det er sirkulasjon der ved driftsvarm temp? (dvs, er disse ca like varme, eller er den ene kald og den andre veldig varm?) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomascr Skrevet Mai 20, 2010 Share Skrevet Mai 20, 2010 .. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Mai 20, 2010 Share Skrevet Mai 20, 2010 et tips!!!! fjærn den dritten av alu vannpumpa!! er grunnen til bilen din koker, gå over til den harde typen plast, da blir bilen normal bytta alt av kjøle deler på min 323 selv vannpumpa var ny av alu men kokte, bytta den var alt i orden! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ullsokk Skrevet Mai 20, 2010 Share Skrevet Mai 20, 2010 Har jo ikke en dritt å si om det er alu da. Luft ordentlig, så fungerer begge deler fint. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Mai 21, 2010 Share Skrevet Mai 21, 2010 ut fra min erfaring så funker ikke alu av en eller annen grunn og det var som sagt årsaken til at bilen kokte..... bytta alt på bilen men fortsatt kokte den, bytta til sisst vannpumpa som var av alu ny!!! så var problemet borte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wendel Skrevet Mai 21, 2010 Share Skrevet Mai 21, 2010 Vannpumpene med alu skovler funker fint som bare det de.. Er ikke de som er kjent for å være noe problem.. Er nok heller som Ullsokk sier at man må være mer påpasselig med lufting.. M50 motoren er kjent for å være litt vrien å lufte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hamansen Skrevet Mai 22, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 22, 2010 får ikke lufta ordentlig før at tempen går opp på rødt.. ska prøve et annet viskoselager, ble tipset om å prøve det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hamansen Skrevet Mai 24, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 24, 2010 var vannpompa som på et eller annet vis var gåen, ingenting som var løsna eller noe..men men, probleme er borte nå Lucky Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcRichard Skrevet Mai 25, 2010 Share Skrevet Mai 25, 2010 Kan fort være toppakningen din som har tatt kvelden her. Hvis du tar av lokket på ekspansjonstanken din, ser det slik ut ? Mens motoren er igang såklart. Eller ryker bilen veldig fra eksosen? Hvis du kjenner på radiatorslangene dine, kjenner du at det er sirkulasjon der ved driftsvarm temp? (dvs, er disse ca like varme, eller er den ene kald og den andre veldig varm?) Er det topppakningen/toppen som er gåen da? Min bobler ikke så mye men jeg ser at det bobler litt nedi tanken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sexeren Skrevet Mai 25, 2010 Share Skrevet Mai 25, 2010 jeg hadde samme problem en gang.. alt var iorden.. jeg satte på en annen viskosevifte da jeg følte at det var mer motstand i den å alt var i orden etterpå.. men pass på å få ut alt av luft.. kan være vanskelig på disse motorene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå