Gå til innhold

E36 med m50b25 som koker!


hamansen
 Share

Anbefalte innlegg

Her om dagen jeg var ute å kjørte, så begynte plutselig tempen å stige drastisk, jikk helt opp på rødt..:/

Har forsøkt å skifte termostaten, men ble ikke bedre. Vannpumpa er bytta for rundt 20 tkm siden, og er av typen med alu skovler. Den lekker ikke, og virker som den fungerer som den skal når jeg snurrer på den (klarer såvidt å kjenne med ene fingern ned fra hullet ved termostathuset)

Siden ingen av disse delene er defekte, hva kan det være..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen skader på radiator?

Vet ikke om det hjelper å lufte den, men det skader jo ikke å prøve..

Vet en som hadde samme problem, og der var den en liten skade på radiator i allefall.

har ikke sett no skade, men pussi om det plutselig skulle ha blitt det da.. Koker selv når jeg skal lufte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan fort være toppakningen din som har tatt kvelden her. Hvis du tar av lokket på ekspansjonstanken din, ser det slik ut ?

Mens motoren er igang såklart. Eller ryker bilen veldig fra eksosen? Hvis du kjenner på radiatorslangene dine, kjenner du at det er sirkulasjon der ved driftsvarm temp? (dvs, er disse ca like varme, eller er den ene kald og den andre veldig varm?)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

et tips!!!!

fjærn den dritten av alu vannpumpa!! er grunnen til bilen din koker, gå over til den harde typen plast, da blir bilen normal

bytta alt av kjøle deler på min 323 selv vannpumpa var ny av alu men kokte, bytta den var alt i orden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ut fra min erfaring så funker ikke alu av en eller annen grunn og det var som sagt årsaken til at bilen kokte..... bytta alt på bilen men fortsatt kokte den, bytta til sisst vannpumpa som var av alu ny!!! så var problemet borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannpumpene med alu skovler funker fint som bare det de.. Er ikke de som er kjent for å være noe problem.. Er nok heller som Ullsokk sier at man må være mer påpasselig med lufting.. M50 motoren er kjent for å være litt vrien å lufte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan fort være toppakningen din som har tatt kvelden her. Hvis du tar av lokket på ekspansjonstanken din, ser det slik ut ?
Mens motoren er igang såklart. Eller ryker bilen veldig fra eksosen? Hvis du kjenner på radiatorslangene dine, kjenner du at det er sirkulasjon der ved driftsvarm temp? (dvs, er disse ca like varme, eller er den ene kald og den andre veldig varm?)

Er det topppakningen/toppen som er gåen da?

Min bobler ikke så mye men jeg ser at det bobler litt nedi tanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde samme problem en gang.. alt var iorden..

jeg satte på en annen viskosevifte da jeg følte at det var mer motstand i den å alt var i orden etterpå.. men pass på å få ut alt av luft.. kan være vanskelig på disse motorene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...