Patrick92 Skrevet Mai 21, 2010 Share Skrevet Mai 21, 2010 god dag! jeg har da en bmw 635 csi som jeg lurer på hva folk synes er verdt og hva jeg eventuelt kan få igjen for den når jeg skal selge den. Bilen er en 82 mod, med en 3,5 liter rekke sekser. bilen har servo, abs og el vinduer. bilen er generelt ganske fri for rust, den eneste rusten som er på bilen er på jekkefester på førersiden. men detter blir eventuelt fikset før tanken på eventuelt salg. bilen er lakkert for 4 år siden i bilens org farge. bilen er tatt vare på og behandlet slik en klassikker skal bli behandlet:) håpet kanskje på å få igjen rundt 100 k for den. er dette en upris? jeg legger med noen bilder av bilen og hvis det er noe mer dere vil vite så er det bare å spørre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
justemann Skrevet Mai 21, 2010 Share Skrevet Mai 21, 2010 Dette var ein flott bil! Dersom det er lite rust på bilen, og han er i elles god stand med dokumentert vedlikehald, trur eg ikkje 100 000,- er noko upris for denne bilen. E24 er vel ein såpass spesiell bil at det er eit avgrensa marked for desse, såleis kan det vera eit tidkrevjande prosjekt å selja ein E24 til "rett pris". Men tålmod løner seg som regel i staden for å dumpe prisen for å kvitte seg med bilen, det merka i alle høve eg når eg selde min E24 etter lang tid på nettet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjekk82 Skrevet Mai 21, 2010 Share Skrevet Mai 21, 2010 Jeg for min del hadde ikke solgt min for under 200 da, men den er produsert i 86 med førstegangs reg desember 87 med 167000 km på nåla. Noen kan mene det er mye penger, mens andre er villige å betale det. Sånn er det bare, smak og behag Du skrev ikke hvor langt den er kjørt, men 100 er ett minimum for en slik bil. Vil ikke folk gi det får dei heller kjøpe en E36 316 eller noe slik mener jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
justemann Skrevet Mai 21, 2010 Share Skrevet Mai 21, 2010 Ja, det er akkurat det som er med denne type bilar, nokon tykkjer dei er verd si vekt i gull medan andre ikkje. Men dersom du skal selga ein 635CSi for over 200 høvdingar får du kvass konkurranse, blant anna frå M635CSi. Ein "vanleg" E24 i denne prisklassa bør vera rimeleg strøken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjekk82 Skrevet Mai 21, 2010 Share Skrevet Mai 21, 2010 Ja nei jeg har ikke planer om å selge, men er en pris jeg setter som jeg mener den er verdt. M6`ene som er til salgs i samme prisklasse er eldre og kjørt en goood del mer også, eneste M6 jeg har sett til salgs som er perfekt i mine øyne låg til 290000 sååeeee Meeeen nå er det ikke snakk om min bil, men Patrick her sin og jeg sier 150 om den er så pen som den ser ut og ikke har noen tekniske mangler.. Trekker litt att det er prefacelift`en som er bygd på E12 og ikke facelift som min som er bygd på E28... Forresten Patrick, skal vi bytte front fanger? Jeg har komplett M-tech styling bortsett fra fronten som jeg mangler som jeg ser du har Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
justemann Skrevet Mai 21, 2010 Share Skrevet Mai 21, 2010 Du står sjølvsagt fritt til å "taksera" bilen din nett som du sjølv vil. Men det eg ville fram til var at ein 635CSi skal vera i særs god stand før han i mine auger er verd over 200 000,-. Så vidt eg hugsar vart vel E24 bygd med utgangspunkt i E28 allereie i 1982, og såleis kan Patrick sin bil vera av denne generasjonen. Støtfangar og lister bak og framme røper vel òg at dette er tilfelle? Nå er det jo òg slik at når ein bil skal seljast er det salsverdien som er interessant for seljar, og den vert fastsett gjennom kor mykje eventuelle kjøparar vil betale for bilen. Skulle eg ha betalt mellom 150- og 200 000,- for ein 635CSi måtte bilen ha vore i særs god stand, diverre vert det nok færre og færre av desse bilane. Eg trur det kan vera realistisk å få rundt 100 000,- for bilen til patrick92, om han er i god stand. Dersom bilen er i særs god stand vil kanskje ein realistisk pris ligge rundt 150 000,-? PS! Dette er eit døme på ein M635CSi som er to år nyare enn din og med omlag same km.stand.... Men med nokre vesentlege skilnader..... http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=22442151 Her er eit døme på ein 635CSi som er produsert i same årstal som din, men med færre køyrde kilometer.... http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=22306936 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjekk82 Skrevet Mai 21, 2010 Share Skrevet Mai 21, 2010 Jaja,, men men.. Ikke er min til salgs så den er igrunn ikke noe å diskutere;) Ja ser etter ett søk på wikipedia att denne er bygd på E28,, jeg som mikset litt på årstalla og trodde det startet i 83 men det var visst høsten 81.. My bad. Men jeg holder på mitt, 100000 for en slik bil er for lite med tanke på det er ikke mange igjen i skikkelig bra stand. Att noen priser dei lavt er deres tap.. Håper Patrick heller holder på den jeg da istedenfor å selge den billig, for dette er biler det ikke er mange igjen av og som er på vei opp.. Ser mange E30`er er priset høyere enn noen E24 og det syns jeg er trist. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
justemann Skrevet Mai 22, 2010 Share Skrevet Mai 22, 2010 Eg er heilt samd. E24 er etter mitt syn ein av dei vakraste bilane BMW har laga, og ein M635CSi toppar mi "må ha" liste.... Vidare deler eg òg ditt syn på at 100 000,- vert for lite for ein 635CSi i skikkeleg bra stand, og at det diverre er for langt mellom bilar som faktisk er godt haldne. Men om bilen til patrick92 er i god stand eller ei lyt han nok vurdere sjølv, men eg er langt på veg samd med deg når du seier at ein særs godt halden E24 er verd meir enn 100 000,-. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ullsokken Skrevet Mai 22, 2010 Share Skrevet Mai 22, 2010 Mmmmm, denne så pen ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Mai 22, 2010 Share Skrevet Mai 22, 2010 E24 faceliften kom vel f.o.m. 5/82 - denne er 7/82, noe som gjør den til en av de tidligste "nye" jeg har sett på en stund. Det ser ut som dette er en bruktimport i 1985, men med dokumentasjon på at den er førstegangsregistrert i 1982, vil den bli veteran om knappe to år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wacman Skrevet Mai 22, 2010 Share Skrevet Mai 22, 2010 men over 200k,DET er den ikke verdt. Som du nevner,disse er strax veteraner,så å importere en via mobile.de er langt enklere enn å forklare en norsk eier at sola ikke skinner ut av eksospotta på hans E24... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wacman Skrevet Mai 22, 2010 Share Skrevet Mai 22, 2010 Som tillegg vil jeg bare si at disse bilene er noe av det peneste BMW noensinne har laget,men jeg forsto aldri hvorfor de ikke ga dem E21 eksos... Ett rør på hver side hadde kledd denne bilen bedre enn alle dem som kom etter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Mai 22, 2010 Share Skrevet Mai 22, 2010 men over 200k,DET er den ikke verdt.Som du nevner,disse er strax veteraner,så å importere en via mobile.de er langt enklere enn å forklare en norsk eier at sola ikke skinner ut av eksospotta på hans E24... Enig - import forblir en mulighet til å skaffe seg en slik bil. Jeg hadde delvis ventet at import ville gjøre at prisene på slike biler ble holdt nede i Norge (ved at det ble importert slitne utgaver fra områder med mildere vinterklima, som ble tatt inn på fordelaktige veteransatser). I stedet ser det ut til at prisnivået på pene 80-talls 6-serier er høyere i Norge enn i Tyskland... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
justemann Skrevet Mai 23, 2010 Share Skrevet Mai 23, 2010 Eg for min del gler meg stort til 2014, når endeleg M635CSi kan feira fødselsdag nummer 30! Det blir spanande å sjå om det får effekt på prisnivået her heime. Det er jo òg berre to år til det vert mogleg å importera E24, bygd på E28, som veteranar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick92 Skrevet Mai 24, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 24, 2010 Tekk for mange bra svar jeg har faktisk tenkt å beholde bilen en god stund å gjøre den så clean som som mulig. og ja jeg har planer om å gjøre noe med eksosen, som for eksempel et rør på være side eller få eksosen mer sentert. tiden vil vise men bilen blir nok i midt eie værtfall et par år til, med mindre jeg får noen knakanes gode bud Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå