Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal kjøpe meg førstegans bil, har meget lyst på en BMW. Men pappa mener bmwer er dyre og vedlikeholde, og ofte mye feil?

Jeg ønsker meg en fin og tøff ungdomsbil. Ser for meg en bil til 50 tusen, kan strekke meg til 70 tusen viss bilen er fin.

Hvor lenge holder en bmw ut før du må begynne å skifte dyre slitedeler? Bør du ikke overstige 200.000 km?

Jeg ønsker meg helst en 5serie, har vurdert denne sterkt http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=45&t=153063 er dette en grei 18års bil?

Mvh. Petter

Skrevet

Har hatt 3 bmwer. Ein 92mod e36, ein 96mod 523i (lik den du vurderer, men annen farge), og har nå e60. Eg har ikkje måttet ut med mykje penger pga feil. Kun slitedeler som har vert byttet, som linkarmer, foringer osv.

Den der du linker til var fin :-) Men 520ia går ikkje akkurat bra...men er nok ein topp 1-bil :D ! (min fyrstebil var ein e36 316i med 100hk, og eg klaga ikkje ! ;) )

Et tips; be om NAF test av bilen før du kjøper den. Da får du vite om det er mye som må fikses på !

Skrevet

Hvis det er første gang du skal kjøpe bil etter å ha tatt førerkort vil jeg anbefale deg å kjøpe en billig bil og bli en bedre sjåfør.

Når det gjelder bil ville jeg gått for en bil som er kjørt minst mulig km, det pleier ofte ikke være så mye feil da, du må regne med noe fiks på en bil som er kjørt 250.000km, der forrige eier ikke har hvert flink med å fikse bilen til enhver tid da det trengs og det ender opp med at du må bytte det meste og da blir det dyrt.

Men selvfølgelig det finnes biler som er kjørt over 200.000km og er strøkne som bare det, men igjen kommer det på eiern.

Skrevet

BMW er like gode førstegangs biler som alle andre merker, og ikke er de spesiellt dyrere å holde også! En e39 er en flott førstegangs bil, de er trygge og lettkjørte selv om de er store. Den du viste til synes jeg kanskje hadde gått litt i lengste laget, men ellers så var det en stilig bil som absolutt trekker oppmerksomhet. Den er ikke noen racerbil med sin 150 hester og automat men det er kanskje like greit, så slipper man å bli frista til grisekjøring :wink:

Jeg husker jeg ville har E34 525I som førstebil men modern var steil på at det var ufornuftige biler, så det sto mellom en fornuftig Passat (1,8T med 150 hk da :wink: )og en gørrkjedelig E46 316. Det blei Passaten med turbo og chippemuligheter(blei aldri noe chipping men, var sprek nok) framfor bimmer med symaskinmotor og orange blinklys :wink:

Skrevet

Anbefaler en E34 520i som førstebil!

BMW er ikke dyrt å velikeholde bare du tar vare på bilen, eneste er at de sluker bensin og er helt jævlig å forsikre!

Men det er verd det!

Skrevet

Men for all del, hold deg unna ungdomskjørte biler som har gått langt og er gjenerelt litt shabby om du ikke vil ha så mye utgifter.

Jeg kjøpte selv en e30 325 med nesten 300k på telleren av en annen ungdom som jeg selv har kjørt i ekte "ungdoms stil". Betalte 24000 for den og har brukt godt over den summen i deler for å holde den i stand på et og et halvt år. Men er lenge siden det har vært noe alvorlig med den nå, desuten håper jeg på å bikke 400k med den en gang :)

Btw:

"ikke rånedamer fra nedre eiker"
Den likte jeg :lol:
Skrevet
Anbefaler en E34 520i som førstebil!

BMW er ikke dyrt å velikeholde bare du tar vare på bilen, eneste er at de sluker bensin og er helt jævlig å forsikre!

Men det er verd det!

Enig ;) Faens dyrt å forsikre om man skal ha på seg selv og er under 23år. Tips, ha mamma eller pappa som eier og du deleier sånn at forsikring kan stå på en av de. Billigre, du får ikke bonus så er smart sette forsikring på seg selv etter fylte 23 år.

Selv har jeg 520i som førstegangs bil, og er fornøyd med det. Kan likegreit venne seg til å kjøre stor bil ;) Ganske sikker kan den være også..

Den på linken der så veldig sprek ut... MEN jeg får litt inntrykk av at den er mest pynta på enn vedlikeholdt. Jeg personlig hadde styrt unna bil som allerede har gått 250. Men veldig stilig var den da ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...