Haug530D Skrevet Mai 21, 2010 Skrevet Mai 21, 2010 Har tatt PKK( Eu-kontroll) på bilen i dag og den gikk forsåvidt gjennom, men de bekreftet det jeg har hatt mistanke om, nemlig løs innmat i kattalysatoren. Jeg fikk den gjennom på CO, så planen er nå å fjerne innmaten i kat'n. Noen som har gjort dette og hva er beste fremgangsmåte å gjøre det på?
Haug530D Skrevet Mai 21, 2010 Forfatter Skrevet Mai 21, 2010 Kan gåen kat føre til treg oppstart og dårlig drag?
Ynot Skrevet Mai 22, 2010 Skrevet Mai 22, 2010 uten å kunne si det sikkert, så vil jeg tro det kan føre til slike ting ja, hvis det er så løst at det tetter eksosflyten? har sterk mistanke til min egen katalysator, uten at jeg har fått start/drag problemer da.. hører bare at jeg har noe som holder på å bli løst/rasler inni i eksosen... så er egentlig ute etter samme fremgangsmåte som du lurer på! så en free bump med det her ☺
Gjest Skrevet Mai 22, 2010 Skrevet Mai 22, 2010 ja du kan få dårlig drag hverfall med def kat. enkelste for å bytte den er jo bare å skjære en en "I_I" form, bøye bort, ta ut innamten, bøye på plass og sveise.
Haug530D Skrevet Mai 22, 2010 Forfatter Skrevet Mai 22, 2010 ja du kan få dårlig drag hverfall med def kat. enkelste for å bytte den er jo bare å skjære en en "I_I" form, bøye bort, ta ut innamten, bøye på plass og sveise. Har gjort dette nå, hele den der bikube saken inni var løs og hadde snudd seg andre veien, så det ble litt bedre drag nå, men jeg tror jeg må skifte Kam aksel sensoren også for den er nok sikkert ute å kjører. Ellers fikk jeg en passe teit lyd i eksosen nå
Haug530D Skrevet Mai 22, 2010 Forfatter Skrevet Mai 22, 2010 Hva legger du i teit lyd da? ;p Litt sånn hul lyd egentlig, i tilegg tror jeg ikke sveisen ble helt tett, Svigerfar som sveiset, han lurte på hva slags metall Kat'n var laget av, for han prøvde alt mulig, men rustfrie pinner bet best selv om det ikke gikk så bra likevel. Noen som vet om det er en eller annen rar legering? Btw, er innmaten i katalysatoren spesialavfall eller kan man hive det i rest?
justemann Skrevet Mai 22, 2010 Skrevet Mai 22, 2010 Teit lyd i eksosen er det fleire som har ja! (les: underteikna) Er det ein teit lyd som kjem av at det ikkje vart tett? Eller er har du ein slags metallisk "hul" lyd? Mitt anlegg lagar ein metallisk og fæl lyd, og eg mistenkjer katalysatoren for å vera syndaren....
Haug530D Skrevet Mai 22, 2010 Forfatter Skrevet Mai 22, 2010 Teit lyd i eksosen er det fleire som har ja! (les: underteikna)Er det ein teit lyd som kjem av at det ikkje vart tett? Eller er har du ein slags metallisk "hul" lyd? Mitt anlegg lagar ein metallisk og fæl lyd, og eg mistenkjer katalysatoren for å vera syndaren.... Både og, høres ut som en liten dverg som sitter inni der og roper noe sånn som uhuuuuuuuu, i tilegg til litt sånn lyd som prompeputene lager pga at det lekker litt, hehe Før jeg åpnet kat'n hørtes det litt sånn ut som om det var ett par tre klinkekuler inni der når jeg ristet på annlegget.
JonasD Skrevet Mai 22, 2010 Skrevet Mai 22, 2010 Hmm.. Caten på eksosen min er delt i "to" deler, hvor den ene innmaten er fjernet, og jeg mistenker den andre innmaten er løs.. Er noe rar lyd i eksosen ja.. Dette kan vel ikke ha så mye å si på aksen på bilen vel?
Haug530D Skrevet Mai 22, 2010 Forfatter Skrevet Mai 22, 2010 Hmm.. Caten på eksosen min er delt i "to" deler, hvor den ene innmaten er fjernet, og jeg mistenker den andre innmaten er løs.. Er noe rar lyd i eksosen ja.. Dette kan vel ikke ha så mye å si på aksen på bilen vel? Vel hos meg så merket jeg det, nå er det litt vanskelig å si, siden Kamsensoren min er gåen i tilegg men innmaten min hadde snudd seg så den lå å blokkerte litt der.
justemann Skrevet Mai 23, 2010 Skrevet Mai 23, 2010 Teit lyd i eksosen er det fleire som har ja! (les: underteikna)Er det ein teit lyd som kjem av at det ikkje vart tett? Eller er har du ein slags metallisk "hul" lyd? Mitt anlegg lagar ein metallisk og fæl lyd, og eg mistenkjer katalysatoren for å vera syndaren.... Både og, høres ut som en liten dverg som sitter inni der og roper noe sånn som uhuuuuuuuu, i tilegg til litt sånn lyd som prompeputene lager pga at det lekker litt, hehe Før jeg åpnet kat'n hørtes det litt sånn ut som om det var ett par tre klinkekuler inni der når jeg ristet på annlegget. Det kan høyrast ut som om eg har andre dvergar og prompeputer under bilen min enn det du har... Men dersom du ikkje får det tett, kan du ikkje berre erstatte han med eit vanleg røyr??
Haug530D Skrevet Mai 23, 2010 Forfatter Skrevet Mai 23, 2010 Jo blir nok røyr, det er egentlig en midlertidig løsning da det ikke er så bra å kjøre rundt med tett eksos. Må bare handle inn litt gass å rustfri tråd først
Thomaz Skrevet August 29, 2012 Skrevet August 29, 2012 Gammel tråd men , Min katalysator skrangler, har dårlig drag føler jeg å er treg å starte når varm. Dette er vel ikke bra å kjøre med så er vel best å la bil stå inntil det er fikset. Men hva er det som kan skje om man kjører med det ?
Ballder Skrevet August 29, 2012 Skrevet August 29, 2012 Gammel tråd men , Min katalysator skrangler, har dårlig drag føler jeg å er treg å starte når varm. Dette er vel ikke bra å kjøre med så er vel best å la bil stå inntil det er fikset. Men hva er det som kan skje om man kjører med det ? Overoppheting/oppkok og brente ventiler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå