Gå til innhold

Motorproblemer : 1992 525i 24V ?? Går ikke som den skal

BMW525ia
 Share

Anbefalte innlegg

Når byttet du bensinfilteret sist ?

Hvor ligger benzin filteret ?

Ligger det under bilen, eller. Hvis jeg følger de 2stk slangene som går fra innsuget å under bilen:)

Det ligger under bilen bak høyre bakhjul hvis jeg husker riktig... (Se del nr 12 på bilde) :)

ej1av9s6mmmstsl7ur7a.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du slår på tenninga. Sørg for at det er helt stille, så hører du bensin pumpa begynner og bygge trykk. sånn vsssssss lyd. hehe. Så stopper den da klikker det foran i motoren. Da er bensina framme og pumpa fungerer ålreit. Så sjekker du filteret. og vis det er greit. Så tar du a coilene. kinner. Så skrur du ut pluggene. er det ikke bensin på de. så er det dysene som har fått no dritt i seg kanskje. Og så kan du jo sjekke gnist på pluggene osv. Da skal det være greit. Men vis du opplever at bilen står og kinner lenge før den starter. Så er det nok bensinpumpa di som får nok trykk. Men greier ikke holde leveringstrykket oppe. Det skjer ofte. dårlige pumper på bmw syns jeg. Pleier som regel ikke være noe mer en dette. Også kan du jo sjekke temperaturen da. Om du får kjørt med den. Så kan du bare si ifra hva du opplever. Dette er jo ting som ikke koster mye og bytte. Plugger filter kanskje 600kr, bensinpumpe får du brukt for 3-400kroner. Og ja, er som regel noe av det. Vis ikke får du si ifra på PM. Lykketil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du slår på tenninga. Sørg for at det er helt stille, så hører du bensin pumpa begynner og bygge trykk. sånn vsssssss lyd. hehe. Så stopper den da klikker det foran i motoren. Da er bensina framme og pumpa fungerer ålreit. Så sjekker du filteret. og vis det er greit. Så tar du a coilene. kinner. Så skrur du ut pluggene. er det ikke bensin på de. så er det dysene som har fått no dritt i seg kanskje. Og så kan du jo sjekke gnist på pluggene osv. Da skal det være greit. Men vis du opplever at bilen står og kinner lenge før den starter. Så er det nok bensinpumpa di som får nok trykk. Men greier ikke holde leveringstrykket oppe. Det skjer ofte. dårlige pumper på bmw syns jeg. Pleier som regel ikke være noe mer en dette. Også kan du jo sjekke temperaturen da. Om du får kjørt med den. Så kan du bare si ifra hva du opplever. Dette er jo ting som ikke koster mye og bytte. Plugger filter kanskje 600kr, bensinpumpe får du brukt for 3-400kroner. Og ja, er som regel noe av det. Vis ikke får du si ifra på PM. Lykketil :)

Takker så mye for nyttig info :)

Skal sjekke alt i kveld. Gå skikkelig over den.

Du får høre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Har prøvd følgende nu: Gått over de fleste slangene, byttet coiler, dyser, tømt tanken for bensin å fylt på 60L NY bensin :) gikk litt bedre på tomgang da :S men hvis du "trykker" gassen raskt i bunn, så skyter/poffer den. Men hvis du gjør det langsomt, så stiger turtallet. Skal få sjekket bensin filteret, men trur ikke at det er det, Pga hva god sprut av slangen inn til innsuget. Fikk tak i en delebil. Men luftmengdemåleren hva "større" fysisk :S hvorfor det ? er akurat samme motor. Er det noen følere jeg kan sjekke ?? som kanskje er deffekt. eller noe annet ?? Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...