Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hey. Ble i dag stoppet i teknisk kontroll, og siden bilen ser litt shabby ut osv så ble den ganske grundig sjekket. Ble tilslutt etter mange lysfeil osv + senk (60/40) fortalt at jeg må på full sjekk, heldige meg.

Har for tiden delvis knekt eksosanlegg ( som forresten er et rakarør uten kat), ikke helt lovlige felger og sotete baklykter og sideblinkers. Det jeg er redd for er at de kanskje merker at jeg har en 318i motor (m40b18) og ikke m10b18 som jeg skal ha (er en 316). Hva er sjansen for at de merker dette på en kontroll? De skal visst sjekke alt ifølge lappen jeg fikk.. Fikk også anmerkning på løse abs-kabler ( pga 318 forstilling som visst har abs, men bilen har egentlig ikke dette)..

Kan jeg få noe problemer med dette? Bot feks? eller bare avskiltning?

Håper på gode svar :D Er temmelig pissed off akkurat nå... var jo siste som ble hentet inn også. Jippiii...

Skrevet

Bot får du vel ikke, men bilen kan vel bli begjært avskiltet om ikke den går igjennom kontrollen til bt..

er jo ikke så mye å være irritert for, bilen høres jo ikke akkurat som å være i perfekt stand noe som før eller siden ville resultert i problemer uansett..

Er det orginalt en bil med M10B16 og du har M40B18? tror ikke dette er noe de kommer til å henge seg opp i. Regner med at det er en >88 modell du har da, den har ingen krav til katalysator men eksosanlegget må jo nesten være i orden for det om..

Senkesettet kan du få godkjent i vognkortet på kontrollen, men du må da ha Tüvpapirer og papirer på utført hjulstilling.

Lyspærer og alt slikt er jo en selvfølge at man holder i orden.

Skrevet

Hvis de har tilgang til motornr fra sine egne systemer så sjekker de bare motornr.

Alt det andre du fikk mangel på er jo plankekjøring å fikse.

Kjøre rundt med tydelig senket bil når det ikke er godkjent i vognkort er ikke lurt, og en risiko man må kalkulere. Et par ekstra fjærbein til å raskt bytte foran en kontroll kan være en ide. Eller bare skaffe TUV godkjent sett og håpe det går å få godkjent.

Skrevet

Hehe, joda bilen er i generelt god teknisk stand ;) Men i dag røyk ene hovedlyspæren, ene parklyset blinket visst, pluss at jeg hadde sotete sideblinklys (hatt planer om å bytte de lenge .. ) Får håpe på det beste med motoren da, for dumt å bli tatt for noe slikt.. Er jo ikke akkurat store effektforskjellen og med den slitte kammen som står i nå så har jeg vel egentlig bare 80 hester :P

Men får ta å fikse de småfeilene med lys osv, og fjerne abs-ledningene som ikke går noen steder og montere orginal eksos. Skal ikke være kat nei, men er en 89 mod :S

og er orginalt en m10b18 (som 316 motoren heter såvidt meg bekjent?) og nå står det i m40b18. Forstilling fra 318 også.

Fikk vite at jeg kunne kanskje få godkjent senkesettet, men tror jeg satser på å montere orginalt igjen etter kontrollen.

får vel mangellapp og 2 uker å fikse det på eller noe slikt?

Er jævlig irriterende jo, for bilen ser bare litt shabby ut men er i veldig god teknisk stand. Godkjent for 2 mnd siden, og har siden det byttet mye slitedeler og fjernet mye rust..

Skrevet

Rart han sa noe på sotede sideblinklys. Jeg var på godkjenning av senkesett med sotede blinklys bak, på sidene og foran, og da sa han lite om det.

Husk at når du skal godkjenne senkesett, så kan ikke underkant av reflektorene på hovedlysene være nærmere bakken enn 50cm.

Skrevet

Jeg har fått tilbakemelding på at det er mulig med sotede baklys så lenge du har liggende røde og orange reflektorplater bak, slik at skiltene reflekteres i mørke, samtidig som det blinker orange ved blinklys. Men ikke ta det for god fisk, dette kommer veldig (!) ann på hvem du snakker nede hos katastrofeteamet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...