asgth Skrevet Mai 23, 2010 Skrevet Mai 23, 2010 Jeg har en 1998 525 tds automat,når bilen har stått over en hall time etter bruk må jeg "file" litt lenge på starteren før motoren starter+at jeg synes diesel forbruke er noe høyt 1.1 liter pr.mil. Jeg tar gjerne mot tips og råd.
Bjørner Skrevet Mai 23, 2010 Skrevet Mai 23, 2010 Ser Hilmar her på forumet hadde samme symtomer, nå sliter han med å få start. Sjekk denne posten, http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=81617&start=0&hilit=h%C3%B8yt+forbruk+tds Når det gjelder tungstarta tds på varm/lunk motor er det et kjent problem, som har vært diskuktert en del på forumet her.
Alpejohn Skrevet Mai 23, 2010 Skrevet Mai 23, 2010 Gamlingen har samme problem med sin 98 tds. Om morgenen må han file en liten stund, og så kan det høres ut som den skal til å starte så man blir lurt til å slippe tenninga, men så stopper den. Etter det må han file lenge før det skjer noe. Han har vel igrunnen konstantert at dysene lekker, for det er fuktig rundt et par av dem, og de lukter diesel. Samt at den fusker en del med en gang den tenner, akkurat som den ikke går skikkelig på et par sylindere, til de aktuelle dysene får opp trykket og leverer dieselen slik de skal. Kan jo være en ting å sjekke om dysene lekker fra returen
Rumenimu Skrevet August 8, 2010 Skrevet August 8, 2010 Jeg har samme problemet.. Hørte nyss i att det kan være en temp føler som gir for lav temp, så motor`n får for mye diesel heletida.. er en som hadde en rangerover med samme type motor som kjøpte ett relee fra England og alt var løst.. Skal gi mer tilbake meld når jeg finner ut mer.
Draco21SC Skrevet August 8, 2010 Skrevet August 8, 2010 Husk at det ligger en pumpe i tanken på disse. Svikter denne vil motoren starte dårlig. Man må lytte når man setter på tenning om denne starter. Den går svært stille og man må muligens stå bak bilen el for å høre denne. Ellers er gode glødepinner viktig for start på disse. En annen ting er lekkasje på slangene for lekk diesel. Er disse morkne lekker det luft inn i dysa og motoren starter dårlig. Slet med starten en periode og det viste seg å være alle glødepinnene som var døde. Disse var kjøpt på biltema. Satte inn bosch pinner og bilen startet som bare f. Det er også viktig at batteri har stor kapasitet. Glødinga stjeler 150w pr pinne eller nesten en kw.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå