sladjan Skrevet Mai 23, 2010 Skrevet Mai 23, 2010 Heisann folkens! Etter en liten prat med fadern i dag kom vi fram til at han skal begynne å se etter ny bil. Han kjører en passat fra 96 i dag, forsåvidt grei bil for han som kjører 5-6000tusen i året men kunne gjerne tenkt seg noe nyere snart. Han vil ha en bil som er bygd solid og ikke noe fransk kvalitet. Bilen må være stasjonsvogn og diesel ihvertfall. Hva er den beste bilen i den prisklassen der? bilen bør være fra årsgang 2003 og oppover. Han har sett litt på toyota avensis d4d, men vet ikke hvordan disse diesel motorene i toyotaen er? Håper på noen gode anbefalinger. Jeg kunne ikke finne noe brukbart fra bmw innen den prisklassen der dessverre. Takker for all hjelp!
rune.sivertsen Skrevet Mai 23, 2010 Skrevet Mai 23, 2010 å spørre om toyota på ett BMWforum er jo arti:p
Superbeetle Skrevet Mai 23, 2010 Skrevet Mai 23, 2010 Jeg har snakket med diverse drosjeeiere som kjører Toyota. Virker som at det er en del Avensiser med D4D motoren som har hatt trøbbel, de som har hatt Corollaer har ikke hatt noe tull. Avensisen har vel en 2.0, men det er 1.6 eller noe i Corollaene.. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=22096537
sladjan Skrevet Mai 23, 2010 Forfatter Skrevet Mai 23, 2010 rune.sivertsen: Spør ikke om toyota da, men anbefaling generelt om en god bil, det er folk her inne som kjører andre biler enn bmw, ikke alt trenger å handle om bmw her inne superbeetle: Den e46en var ikke verst, men noe høy km stand derfor den lave prisen Jeg har sett og lest en stund i dag, og komt fram til at en Ford mondeo 2.0TDCi med 130hk/320nm 2004-2007 er en veldig bra bil med veldig lite feil og bra komfort, kvalitet og plass. Ser ut som at man kan finne en opp i 190-200.000 kroners klasse med 70.000km på telleren, med masse utstyr. Erfaringer/meninger om ford mondeo?
kristianbmw Skrevet Mai 23, 2010 Skrevet Mai 23, 2010 Sikkert kjempe biler dette men har hatt noen av de med mye lakkslepp å rust i hjulbuer allerede på 2005-6 modeller,kjempe biler ellers tror jeg altså
Johnny86 Skrevet Mai 23, 2010 Skrevet Mai 23, 2010 For å svare på det du spør om, så får man mange fine Volvo V70 i den prisklassen. Jeg veit dette ikke er den sportligste, ikke den tøffeste og alt det der, men er en utrolig behagelig bil å kjøre, samt relativt god plass. Baksiden er at jeg har hørt endel som har hatt litt tull med de, men også folk som aldri har hatt tull med dem.
sladjan Skrevet Mai 23, 2010 Forfatter Skrevet Mai 23, 2010 For å svare på det du spør om, så får man mange fine Volvo V70 i den prisklassen. Jeg veit dette ikke er den sportligste, ikke den tøffeste og alt det der, men er en utrolig behagelig bil å kjøre, samt relativt god plass.Baksiden er at jeg har hørt endel som har hatt litt tull med de, men også folk som aldri har hatt tull med dem. Volvo v70 hadde vært midt i blinken for han ihvertfall. Men da må han gjerne oppi 250-280tusen for å få noe "brukbart". d5, skinn og minst middels med utstyr er en must. Vanskeli å selge igjen viss den er ribba for utsyr. eneste som trekker litt ned på mondeoen er utseende, volvo v70 er lekre familie biler ihvertfall de fra 2004-2006 ca. grå med alu lister, nesten jeg vil ha en sånn selv hehe men holder seg fortsatt i pris... Hvordan er rustgarantien på mondeo bilene da? Noen som vet?
steinar84 Skrevet Mai 24, 2010 Skrevet Mai 24, 2010 vist vi snakker om motorproblemer på toyota så bør man vertfall ligge uinna volvo sine dieselmotorer. de funker rettogslett ikke i lengda. hva med skoda octavia2 1,9tdi. ? der tror jeg man kan finne mye bil for pengene. det er gode motorer lite trøbbel. stort bagasjerom. gode og kjøre. rinelige i drft. lave service kostnader. god kvalitet. for eksempel denne: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=22147094
M3cabriolet Skrevet Mai 24, 2010 Skrevet Mai 24, 2010 vist vi snakker om motorproblemer på toyota så bør man vertfall ligge uinna volvo sine dieselmotorer. de funker rettogslett ikke i lengda. hva med skoda octavia2 1,9tdi. ? der tror jeg man kan finne mye bil for pengene. det er gode motorer lite trøbbel. stort bagasjerom. gode og kjøre. rinelige i drft. lave service kostnader. god kvalitet.for eksempel denne: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=22147094 hmm... det var vel et ønske om en solid bygd bil, og sorry, men skoda er langt i fra dette. selv om jeg personlig er litt fan av nyere skoda. skal man ha solid bil må man mer eller mindre basere seg på tysk eller amerikansk evt volvo som nevnt tidligere her. de tyske bilene har nok mer opplevd kvalitet enn de amerikanske, da disse har en lei tendens til å gi en følelse av at alt er laget i hardplast. hva gjelder V70 så mener jeg å ha hørt at det var en del problemer med 2003/2004 modellene, spesielt på girkassene. men ellers rimelig bra biler. personlig ville jeg nok gått for en av de nyeste e39'ene. dette er jo topp bmw-kvalitet, og fremstår som en svært velbygd bil på de fleste områder. og hvis du går for en sen e39 kan du få et bra eksemplar med en del utstyr og relativt lav kilometer for den prisen du forespeiler.
Odd-M Skrevet Mai 24, 2010 Skrevet Mai 24, 2010 Jeg fatter ikke hvorfor diesel er et must dersom han kun kjører 5-6000 km i året? En bensiner er billigere i innkjøp, blir fortere varm om vinteren (antar andelen småkjøring er BETYDELIG med en slik kjørelengde) og har potensielt færre og rimeligere feilkilder. De eneste fordelene jeg ser med diesel er mer dreiemoment på normale turtall, gunstig hvis man drar en del tilhenger eller ved mellomakselerasjon, og at den er rimeligere i drift. Man må imidlertid kjøre ganske mye for å få en økonomisk gevinst av diesel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå