Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har hatt problemer med abs en på bilen min en god stund nå så tenkte jeg skulle fikse det nå med og skifte den sensoren som var ødelagt (venste bak) begynte og skulle fikse den men når jeg skulle ta ut den gamel sensoren så knak den delen som er utenfor med en gang slik at alt som er inni ble igjen! det tok lang tid og få ut måtte skrape ut helle greie! men nå er abs en blitt enda verre! under 30 km/t slår abs en i bare jeg er borti bremse! mener dette skal være galt! snakte med en kompis som mente at det skal være ett tanhjul på akslingen der sensoren peker, mente når jeg såg der at det ikke var noe tanhjul aktige ting, men fik vite dette dette etter jeg var ferdig å skru!

noen som hvet hva som kan være galt

er fresten sank om en 00-mod 520D

mvh Eivind

Skrevet

du har ikke fått den nye langt nok nedi.ta den ut og rense/pusse hullet.svake følsomme signal det der.må være rett avstand.eller så kan der være styrenhet feil,ganske vanlig på disse modeller rundt 00

Skrevet

Er ikke noe tannhjul inni der. Det er tetteringen på hjullageret som har den oppgaven med å gi innpulser på e39. Ta ut sensoren igjen og lys inni der, drei rundt hjulnavet og se om tetteringen er hel og pen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...