Halvor89 Skrevet Mai 23, 2010 Share Skrevet Mai 23, 2010 Tok ut bilen fra vinterlagring i går. Den starta lett på første forsøk og alt, så jeg er meget fornøyd MEN, har dukket opp et problem. Gassen har en tendens til å henge seg opp under kjøring. Spesielt når jeg ligger over 2000rpm og slipper gassen. Så fortsetter den bare å gi gass, selvom jeg slipper pedalen. Har finni ut at det ikke er wiren det er no galt med. La merke til en ting i fjor. Når bilen stod med tenninga på, men ikke motoren igang, så kom det er slags murrelyd fra vacuumklokka (hørtes ut som en kontaktor med dårlig kontakt). Prøvde hvertfall å koble fra den istad, og da forsvant problemet. Men vacuumklokka er der vel for en grunn, så jeg kobla den selvfølgelig på igjen. Er det noen som kan svare meg på om det er en sjans for at dette er synderen ? Slik at jeg slipper å bruke 3000,- på noe jeg ikke trenger. Mvh Halvor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvor89 Skrevet Juni 4, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 4, 2010 No one knows ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvor89 Skrevet Juni 13, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 13, 2010 Ingen som har kjennskap til innsuget på m44 ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NA Skrevet Juni 13, 2010 Share Skrevet Juni 13, 2010 Er det denne du kaller for vakumklokke? Nr. 9 på bildet? Det er en tomgangsregulator, du kan fint koble av denne for å se om gassen ikke henger seg opp da. Hadde samme saken på min M-44 motor at denne murret som en kontaktor som du sa. Koster 1500kr på koed. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvor89 Skrevet Juli 25, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 25, 2010 Aha. Takk. Leste på GS at det het Vakumklokke, men så at det er en tomgangsregulator Har bytta den nå, men problemet forsvant ikke Har prøvd å koble den ut og da forsvinner problemet Men har også prøvd å koble den inn igjen og koblet ut TPS sensoren, og problemet forsvinner da og Noen ideer ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NA Skrevet Juli 25, 2010 Share Skrevet Juli 25, 2010 Hmm. dette hørtes rart ut i grunn. Har vel ikke noen ideer sånn på stående fot men .. Har du noen slanger eller koblinger som kan være sprukket da tro? Motorer oppfører seg meget rart om det er tilfelle fordi da klarer de ikke å regulere seg riktig. Sjekk alle slanger og innsugsbelg for lekkasje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvor89 Skrevet Juli 25, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 25, 2010 Kan få sjekket det. Men som sagt, noe må jo gi signaler til hjernen at det skal gis mere bensin ihvertfall, siden gassspjeldet jo er i lukket posisjon, siden gasspedalen ikke er trykt inn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NA Skrevet Juli 26, 2010 Share Skrevet Juli 26, 2010 Jepp, men om det er lekkasje en plass vil vel en sensor gi feil sign. Men henger den seg opp som om du skulle hatt full gass eller bare f.eks rund 2000rpm? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvor89 Skrevet Juli 28, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 28, 2010 Henger seg for det meste opp når jeg triller i nedoverbakke, men også litt på høyere turtall ved vanlig kjøring. Fant ut en noe interessant istad da. Når jeg skrur av ASC, så forsvinner problemet. Styrer ikke ASCen noe med gass spjeldet i forbindelse med antispinn ? ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NA Skrevet Juli 28, 2010 Share Skrevet Juli 28, 2010 Jepp, det stemmer at den styrer nok ecu når den er innkoblet. Kan ta diagnose for deg. Koster 500kr. om du ikke har gjort det allerede Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvor89 Skrevet Juli 29, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2010 Får tatt på Gjøvik for 300,- Men har jo egentlig fått svar nok nå vil jeg si Spm er hva som må byttes ? Har ikke ASCen en egen styreenhet. Mulig den har kveldet =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NA Skrevet Juli 29, 2010 Share Skrevet Juli 29, 2010 OK den er grei. Ta en diagnose da vel, da finner du nok ut av problemet uten at du må bytte en og en del for å finne ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvor89 Skrevet August 1, 2010 Forfatter Share Skrevet August 1, 2010 Fikk feilkode på de delene jeg hadde koblet ut. Ikkeno mer Har du noen tips på hva som kan være feil ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NA Skrevet August 1, 2010 Share Skrevet August 1, 2010 Har vel ikke no tips sånn uten å kjenne noe videre til det antispinnsystemet. Men om du søker litt på nettet finner du sikkert ut hvordan det er bygd opp og da skulle det være greit å skjønne seg på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvor89 Skrevet August 13, 2010 Forfatter Share Skrevet August 13, 2010 Jepp. Kjørte diagnose med utstyret Carlhaakon har liggende, og der fikk vi feil på kamaksel sensoren, litt genialt det programmet egentlig, fikk opp delenr og alt på delen det var feil på. Symptomene på denne har vært at tenninga bare har kutta ut under kjøring av og til også også plutselig kommer den tilbake, akkurat som om du skulle vri av nøkkelen også tilbake under kjøring. Den blir uansett byttet til våren, og da håper jeg at det andre problemet forsvinner og. Det var den eneste feilen vi fikk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå