Gå til innhold

Kan defekt vacuumklokke føre til at gassen henger seg opp ?


Halvor89
 Share

Anbefalte innlegg

Tok ut bilen fra vinterlagring i går.

Den starta lett på første forsøk og alt, så jeg er meget fornøyd :P

MEN, har dukket opp et problem. Gassen har en tendens til å henge seg opp under kjøring.

Spesielt når jeg ligger over 2000rpm og slipper gassen. Så fortsetter den bare å gi gass, selvom jeg slipper pedalen. Har finni ut at det ikke er wiren det er no galt med.

La merke til en ting i fjor. Når bilen stod med tenninga på, men ikke motoren igang, så kom det er slags murrelyd fra vacuumklokka (hørtes ut som en kontaktor med dårlig kontakt).

Prøvde hvertfall å koble fra den istad, og da forsvant problemet. Men vacuumklokka er der vel for en grunn, så jeg kobla den selvfølgelig på igjen. Er det noen som kan svare meg på om det er en sjans for at dette er synderen ? Slik at jeg slipper å bruke 3000,- på noe jeg ikke trenger.

Mvh

Halvor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Er det denne du kaller for vakumklokke? Nr. 9 på bildet? Det er en tomgangsregulator, du kan fint koble av denne for å se om gassen ikke henger seg opp da. Hadde samme saken på min M-44 motor at denne murret som en kontaktor som du sa. Koster 1500kr på koed.

yuh88y95i51lvjl0u6h0.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Aha. Takk.

Leste på GS at det het Vakumklokke, men så at det er en tomgangsregulator :)

Har bytta den nå, men problemet forsvant ikke :( Har prøvd å koble den ut og da forsvinner problemet :o Men har også prøvd å koble den inn igjen og koblet ut TPS sensoren, og problemet forsvinner da og :o Noen ideer ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. dette hørtes rart ut i grunn. Har vel ikke noen ideer sånn på stående fot men .. Har du noen slanger eller koblinger som kan være sprukket da tro? Motorer oppfører seg meget rart om det er tilfelle fordi da klarer de ikke å regulere seg riktig. Sjekk alle slanger og innsugsbelg for lekkasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger seg for det meste opp når jeg triller i nedoverbakke, men også litt på høyere turtall ved vanlig kjøring. Fant ut en noe interessant istad da. Når jeg skrur av ASC, så forsvinner problemet. Styrer ikke ASCen noe med gass spjeldet i forbindelse med antispinn ? ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel ikke no tips sånn uten å kjenne noe videre til det antispinnsystemet. Men om du søker litt på nettet finner du sikkert ut hvordan det er bygd opp og da skulle det være greit å skjønne seg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jepp. Kjørte diagnose med utstyret Carlhaakon har liggende, og der fikk vi feil på kamaksel sensoren, litt genialt det programmet egentlig, fikk opp delenr og alt på delen det var feil på. Symptomene på denne har vært at tenninga bare har kutta ut under kjøring av og til også også plutselig kommer den tilbake, akkurat som om du skulle vri av nøkkelen også tilbake under kjøring. Den blir uansett byttet til våren, og da håper jeg at det andre problemet forsvinner og. Det var den eneste feilen vi fikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...