Gå til innhold

Gatebil Våler 2010: Bilder & film|Oppdatert m/ FILM!

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har omtrent dobbelt så mange E30 bilder liggende, men jeg tenkte at folk kanskje ble lei å av å se visse E30r fra alle verdens vinkler og fasonger.

Mistenker også at noen av bildene lider litt av et objektiv med 11 ganger optisk zoom. Den som bare hadde hatt råd med lang og kortdistanse L-serie linser.. den dagen...DA.. :roll:

En 10-minutters oppsummeringsfilm av Gatebilhelgen er rett rundt hjørne... tipper den online i løpet av morgendagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Det å legge ut arbeid man har lagt mye tid i til fri benyttelse på internett, kan ofte være en utakknemlig oppgave.

Jeg bumper derfor denne tråden siden jeg synes den - og ikke minst disse filmene fortjener oppmerksomheten til nye lesere:

Særlig den siste får fram et bredt smil hos meg - en film som også kan sees på flere forskjellige nivåer. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig at det er fler som liker dem :) Men må innrømme det er små ting i begge filmene som jeg irriterer meg over at jeg ikke har gjort annerledes allerede nå. Får håpe neste års gatebilfilm ved disse tider har litt høyere teknisk kvalitet enn nå. Det irriterer meg spesielt at råmaterialet er litt avstumpet og lite, slik at det blir å gjøre "gull fra gråstein". Det er dessverre vanskelig å snike seg til mesterskills i videoredigering uten prøving og feiling. Jeg skal iallefall love bedre bildekvalitet, skikkelig musikk og endel bedre kameravinkler. Har lagt en liten plan for en vinterfilm som skal komme også, skal bare få med de rette bilene først, og spenne på de rallypiggdekk - så skal vi skremme livskiten ut av Finnskogens vegetasjon (inkl inngrodde naboer) i januar måned neste år :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har omtrent dobbelt så mange E30 bilder liggende, men jeg tenkte at folk kanskje ble lei å av å se visse E30r fra alle verdens vinkler og fasonger.

Hvorfor det? Hvis folk med dårlig smak har lyst til å klage, så kan de bare la være å klikke seg inn på tråden. Selv prøver jeg som regel å unngå det som kan tenkes å irritere meg.

Mistenker også at noen av bildene lider litt av et objektiv med 11 ganger optisk zoom. Den som bare hadde hatt råd med lang og kortdistanse L-serie linser.. den dagen...DA.. :roll:

Joda, superzoom er ikke akkurat snarveien til superbe optiske resultater, men gode bilder har flere sider: Teknisk utstyr, tekniske ferdigheter hos brukeren - men også en side som er litt vanskeligere å sette ord på: Nemlig "øyet" - dvs. evnen til å plukke de motivene som er verdt å ta med seg, og som formidler øyeblikket videre til seeren.

Dette siste er styrken ved disse bildene - jeg har sett mange langt mer teknisk polerte fotografer mer optisk overlegent utstyr levere materiale som er direkte kjedelig i forhold.

Under har jeg plukket ut en serie av oddis' bilder som jeg mener viser hvordan han har fanget "the heat of the moment":

f3lsrjxb3oirxidpsg3g.jpg

42cdm92tm4gszt8nplss.jpg

3u1op1y46tm9be89qud5.jpg

31nm5jwcumq3prqc6pri.jpg

jqnxwc667jdc88u52das.jpg

Denne E30 M3n var fet, med S14 turbo.

8yfwkudzclulea08u9sl.jpg

Inntil....

v54gy4387yfxeuafdnfy.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg savner bilde av bilene som sto til utstilling, bittelitt musikk, ellers så syns jeg det var veldig bra, men litt kort musikk som spilles til bilder av utstillingsbilene på "parkeringa" for så å fullføre med action , det ville gjort det mye bedre:) gjerne også tekst med effekt/mer info om bilene, hvis det lar seg gjøre;) så du hadde med litt av det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte bilder, oddis. :)

Men jeg ble litt skuffet likevel: Synes det kunne vært litt mer E30 og litt mindre annet tjafs. ;)

det var da svært så konservativt syn du har på bil da.. litt mangfold har alle godt av. Syns faktisk mye av tjafsen du nevner, var bedre enn alle e30'ne utenom den til jaas-performance.

ellers så var det en veeeeldig kjedelig bilpark der, det samme gamle, 200sx'r uten fangere osv. Syns folk seriøst at en 200sx uten fangere er kult? eller kjøper folk de fordi det er billig/kurrant? uansett hvor mye plast du påmonterer enn 200, så er den like grell. Skamsenk og coilovere holder i massevis og ser best ut, med mindre man er 10 år.

Forøvrig er det usedvanlig trist å se at man kan si seg fornøyd med noe som absolutt alle andre har #-o

på tide med noe race-stuka 2002 eller e21 med hva som helst som skiller seg litt ut.

Er vel lite som slår opel olympia'n med cosworth-motor på 550hk og spygrønn lakk, når den dro fjerdegir på tvers forbi en relativt ny ferrari på rudskogen for to år siden :applause: den glemmes ikke med det første.. å fett va'tte det ra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...