Amzoch Skrevet Mai 24, 2010 Skrevet Mai 24, 2010 Noen som har byttet hjullager framme på e39 (520) ? Er det samme prosedyre som 540 og M5 ? Viser til denne link: http://www.zeckhausen.com/E39_Bearings.htm ser det står dette der: Note: The following steps are performed on a 540i and are the same for the M5. The 6-cylinder models (525i, 528i, 530i) have a different suspension configuration and these instructions, while close, do not apply exactly. You may wish to consult a service manual or a BMW mechanic before attempting this service.
AutoMartin Skrevet Mai 24, 2010 Skrevet Mai 24, 2010 Bruk denne: http://www.bimmerboard.com/forums/posts/528943 Er lik E39 mener jeg.
Amzoch Skrevet Mai 24, 2010 Forfatter Skrevet Mai 24, 2010 Trur ikke det er lik den.. Bytter hele. slik som disse.
AutoMartin Skrevet Mai 24, 2010 Skrevet Mai 24, 2010 Du burde ihvertfall se om det er mulig å få løsnet alle skruene uten å måtte demontere hele fjærbeinet som de gjør i din link. Finner endel verktøy laget spesielt for å komme til på litt trange/vanskelige plasser. Da er det bare å løsne de 4 skruene og bytte hele komponenten. Sikkert noen som har vært borti dette på E39 som kan kommentere dette etterhvert:-)
Haug530D Skrevet Mai 24, 2010 Skrevet Mai 24, 2010 Du burde ihvertfall se om det er mulig å få løsnet alle skruene uten å måtte demontere hele fjærbeinet som de gjør i din link. Finner endel verktøy laget spesielt for å komme til på litt trange/vanskelige plasser. Da er det bare å løsne de 4 skruene og bytte hele komponenten. Sikkert noen som har vært borti dette på E39 som kan kommentere dette etterhvert:-) Byttet bremseskjold på min E39, da tok jeg av det navet med lager i, man kommer til de 4 boltene på baksiden uten spesial verktøy, men jeg mener den ene bolten var litt vanskelig å komme til, men jeg fikk det nå av og på igjen.
Amzoch Skrevet Mai 24, 2010 Forfatter Skrevet Mai 24, 2010 åh klarte du få det av uten å demontere stag og ta den ut av dempern? men da fikk du ikke satt den på med riktig moment da ? kom vel itje til med momentnøkkel...
Haug530D Skrevet Mai 24, 2010 Skrevet Mai 24, 2010 åh klarte du få det av uten å demontere stag og ta den ut av dempern? men da fikk du ikke satt den på med riktig moment da ? kom vel itje til med momentnøkkel... Husker ikke helt, mulig jeg tok av styrekulen. Momentet har jeg i hendene så det er ikke noe problem for min del, kunne sikkert kommt til med momentnøkkel på 3 av boltene. Men det er jo ikke værre enn at du tar av hjulet å prøver med forskjellige nøkler/piper. Tror du må begynne med pipe på den som var litt vanskelig for så å avslutte med en fastnøkkel, ellers får du ikke av pipen da den tar i støtdemperen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå