Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har byttet hjullager framme på e39 (520) ?

Er det samme prosedyre som 540 og M5 ?

Viser til denne link: http://www.zeckhausen.com/E39_Bearings.htm

ser det står dette der:

Note: The following steps are performed on a 540i and are the same for the M5. The 6-cylinder models (525i, 528i, 530i) have a different suspension configuration and these instructions, while close, do not apply exactly. You may wish to consult a service manual or a BMW mechanic before attempting this service.

Skrevet

Du burde ihvertfall se om det er mulig å få løsnet alle skruene uten å måtte demontere hele fjærbeinet som de gjør i din link. Finner endel verktøy laget spesielt for å komme til på litt trange/vanskelige plasser. Da er det bare å løsne de 4 skruene og bytte hele komponenten. Sikkert noen som har vært borti dette på E39 som kan kommentere dette etterhvert:-)

Skrevet
Du burde ihvertfall se om det er mulig å få løsnet alle skruene uten å måtte demontere hele fjærbeinet som de gjør i din link. Finner endel verktøy laget spesielt for å komme til på litt trange/vanskelige plasser. Da er det bare å løsne de 4 skruene og bytte hele komponenten. Sikkert noen som har vært borti dette på E39 som kan kommentere dette etterhvert:-)

Byttet bremseskjold på min E39, da tok jeg av det navet med lager i, man kommer til de 4 boltene på baksiden uten spesial verktøy, men jeg mener den ene bolten var litt vanskelig å komme til, men jeg fikk det nå av og på igjen.

Skrevet

åh klarte du få det av uten å demontere stag og ta den ut av dempern? men da fikk du ikke satt den på med riktig moment da ? kom vel itje til med momentnøkkel...

Skrevet
åh klarte du få det av uten å demontere stag og ta den ut av dempern? men da fikk du ikke satt den på med riktig moment da ? kom vel itje til med momentnøkkel...

Husker ikke helt, mulig jeg tok av styrekulen.

Momentet har jeg i hendene så det er ikke noe problem for min del, kunne sikkert kommt til med momentnøkkel på 3 av boltene.

Men det er jo ikke værre enn at du tar av hjulet å prøver med forskjellige nøkler/piper.

Tror du må begynne med pipe på den som var litt vanskelig for så å avslutte med en fastnøkkel, ellers får du ikke av pipen da den tar i støtdemperen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...