Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. sitter å lurer på en e34 med dårlig automatkasse.

hvordan er det å skifte kasse i disse? klarer man å ta ned kassa uten å gjøre noe spes med motoren?

er forresten m50 motor. og hvor er det billigst/ lettest å skaffe ny kasse?

takker for alle svar!

Skrevet

Enkelt å ta ned kassen på denne.

Billig kasse finner du neppe i norge....har prøvd.Sverige er en god del billigere,men mange hadde mye km...Fant veldig billige kasser,fab.overhalt,i tyskland men husker ikke adr.

Skrevet

dette høres jo greit ut. noen tips til framgangsmåte?

har en kasse på hånden for 6k + frakt i sverige. er det en upris?

MÅ forresten kassa komme fra samme motoren, eller går de litt overens? gjelder en m50b25

Skrevet

GM kasse eller ZF? byttekassa må stemme ganske overens med den du har ellers vil ikkje elektronikken stemme helt (solenoide styring) sjekk hva som står på skiltplata på kassa du har og sammenlign med den du vil kjøpe. Stemmer koden i nedre høyre hjørne (GM kasser) f.eks F 08 så løp å kjøp.

Generelt å bytte kasse er ikke vanskelig..

Skrevet

Prisen høres grei ut den.Kassa må være nøyaktig den samme du har,står skilt på den med typenr.Hvis ikke får du problemer med elektronikken.

For å ta ned kassen hvis du har grav(å gravjekk som jeg hadde) er rett fram skruing.Sett en jekk under kassen for å stø den opp men du løsner den fra motor og mellomaksel,koble fra el.kontakter og giroverf,så er kassen din.Du bør ha en kompis ilag med deg for å løfte den ned og ut,er ganske så tungt alene.Dette er den lette delen.....montering er en smule mer komplisert og krever litt innsikt.Spesielt viktig å sørge for at converter sitter 100% der den skal,den driver oljepumpen til kassen.Settes den feil,ødelegger du pumpa....som koster ca kr 5000 hos zf(har gjort dette.....).Fyll på olje å tut å kjør...

Skrevet

takker for svar! kassen er en GM HA 96015628 F-08 .

tror problemet med kassa på bilen nå er at converteren er løstet eller hva selger snakka om, så den sliter med trykket, men er vist kjørbar

Skrevet

Hm....jaha...så holder bare å skifte converter da antagelig...Høres litt merkelig ut.Hvis dette er en bil du skal kjøpe,ville jeg forsikret meg om hva feilen er.

Skrevet

en bil jeg vurderer å kjøpe ja. var vist verksted som hadde funnet denne feilen, men er kjørt med i 1,5år. den lekker vist olje i revers. får ikke helt det til å stemme med trykkproblemer jeg men. hmm. kanskje det fort blir dyrt. kjedelig når automaten begynner å fuske. mye arbeid å bygge om til manuell også..

Skrevet

hvordan kan man "feilsøke" på ei automatkasse egentlig? noe jeg kan se etter eller høre etter om jeg stikker å ser på bilen? beste hadde kanskje vært en tilstandsrapport på bilen fra bmw eller noe slikt?!

Skrevet

feilsøke på automatkasse av den typen, har lite for seg. Bare du vet symptomene så kan du snakke med firma som driver med overhaling av automatkasser, f. eks rats.no. De vet hvordan kassene er bygd opp;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...