DanielMK Skrevet Mai 25, 2010 Skrevet Mai 25, 2010 Hei. Noen som kan hjelpe meg med å finne ut noe ? Har ein 2004mod e60 530D automat som er chippet. Den går bra, har ikkje hatt nokon problem med den i hele tatt. Men siste uka så har det komt ein "ule" eller "pipe" lyd når man gir full gass og når den girer fra feks 4 - 3 når man f.eks skal køyre forbi ein bil , eller gir på ut frå eit kryss. Samme lyd kjem og når eg drar på frå 1 - 2 , eller 2 - 3 (kun ved full gass) Lyden kjem altså akkurat i det den girer (automat), og varer i ca 0.3 sekunder. Men lyden er ikkje alltid der når eg girer. Berre av og til noen dager, ved ugjevne mellomrom...og det er det som er så rart. Lyden kan høyres ut som eit tog som tuter, men varer veldig kort. Takk for svar! =)
Remi85 Skrevet Mai 25, 2010 Skrevet Mai 25, 2010 Dette høres ut som Nm begrenseren... det skal være slik.
DanielMK Skrevet Mai 25, 2010 Forfatter Skrevet Mai 25, 2010 Åå? Det hadde eg aldri trudd? Sikker på det? Høyres ut som det er noe som er feil spør du meg, men?
DanielMK Skrevet Mai 25, 2010 Forfatter Skrevet Mai 25, 2010 Andre som meiner dette er nm-begrenseren ? Eller kan det vere noko anna ? (som evt. bør fikses før det 'smeller' ? )
CrZyWiz Skrevet Mai 26, 2010 Skrevet Mai 26, 2010 Hvem har chipet bilen? og er girkassen også omprogrammert? Foreslår at du ringer ESS tuning og spørr,siden de nok har vært borti problemet.
CrZyWiz Skrevet Mai 26, 2010 Skrevet Mai 26, 2010 Da er spørsmålet, har de omprogrammert girkassen for å tilpasse den motorens økte effekt...visst ikke så kan det være noe som er falleferdig i girkassen nå.
Leo Skrevet Mai 26, 2010 Skrevet Mai 26, 2010 Hadde samme på min e60 525dat 2005 Spesielt 3-4 og motsatt, ule/rape lyd. Skiftet olje på automaten - bort var lyden. Strandveien Auto sa at det hadde vært noen saker på det i Tyskland. Det de gjorde var å kjøre gjennom mange ganger med olje, for å skifte i hele systemet. Convertøren/pumpa og i kassa. Bilen må kjøres igjennom alle gir, Står slille og setter den i alle gir på de gamle kassene, men på den nye vet jeg ikke om vi kan sette den i alle gir manuelt. Da må evt kjøre?? Gjør det til en kun får klar rød automatolje gjennom. Husk skift filter...... Tar litt tid denne prossesen og litt drivstoff, men mye billigere en ei ny kasse... Tror jeg ble faktureret 3,5 time pluss en god del olje
DanielMK Skrevet Mai 26, 2010 Forfatter Skrevet Mai 26, 2010 CrZyWiz - både motor og girkasse blei omprogramert ja. han snakket mykje om det når han dreiv på å programerte, at girkassa måtte synkroniseres skikkelig med motor for å få riktig utveksling av gir osv.. Leo - det hørtes veeeldig dyrt ut .. olja koster jo fleks på denne bilen. hmmm ...
Leo Skrevet Mai 27, 2010 Skrevet Mai 27, 2010 Det var på garantien til meg, Men regner med det koster litt for litern ja. Men 40 k for kassa er sikkert verd noen kroner i olje lell hvis det løser problemet. Håper det ordner seg
DanielMK Skrevet Mai 30, 2010 Forfatter Skrevet Mai 30, 2010 Ja, er sant det, Leo. Takk for tipset. Eg skal ringe og høyre med BMW-verkstad kva som kan vera problemet.!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå