Gå til innhold

NYLIG MONTERT SUPERSPORT SENKESETT, TRENGER HJELP!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har nylig montert et supersport senkesett. Gikk greit å justere høyde og få det på. Men er noe rart, når jeg legger over så hører du at fjæra hopper. Noen som vet hva det kan komme av?

Noen sier det kan være dempertårn lageret som er gåent, men synes det er rart at begge ryker samtidlig.

Noen som har noe gode innspill? Demper slik den skal, men veldig irriterende med den lyden, og det skal jo ikke være sånn.

Skrevet

hm, fikk høre at det kunne være at det var strammet for lite også. Så strammet over dem idag, men samme lyden.

Bilen er forresten en bmw cab 320i 97 modell

Skrevet
hm, fikk høre at det kunne være at det var strammet for lite også. Så strammet over dem idag, men samme lyden.

Bilen er forresten en bmw cab 320i 97 modell

sliter med samme ulyd problem, jeg har vist til 3verksteder og noen andre bilmekanikere, uten å finne feilen, en gang tok vi av hele dempertårnet for å sjekke, ble borte en liten stund, men kom tilbake, si fra når du finner ut av din..

Skrevet
Svinger topplageret da?

Tenkte det samme. Fikk en sånn lyd engang, og da hadde jeg glemt å legge på skiven imellom fjørskåla og topplageret...

Skrevet

Det er ikke bare det at du har glemt fjærgummin på topp og/eller i bunn da? Slik at det er stål mot stål der. Da vil det ofte komme ulyder når du svinger.

Skrevet

har det samme problemmet selv. glemte først og sette på skiven øverst, men når jeg satte på den forsvant den verste lyden, men har fortsatt en lignende lyd når jeg legger om mye på rattet.

Skrevet

virker som om der mangler en avstands skive en plass. har aldri hatt det problemt når jeg har montert coilover å jeg har montert en del.

Har du samme problem på den andre siden? om ikke kan det vær så enkelt at topp lageret på den siden som lager lyde er tørt eller defekt. det er noe som henger der det er lyd,det er jeg ganske sikker på. om ikke du har skiven i mellom tårnlager(gummiforingen i topp) og fjør skålen til fjøra vil den sitte bomm fast når du snurrer på ratter, da får du en "dun dun"lyd når du svinger. Du vil rett og slett skru fjør skålen fast i tårnlageret når du fester demper muttern. mitt tips ta av igjen fjørbenet å sjekk om du har rette avstanden å at tårnlageret er lett å snurre på, å om det er det legg litt vekt på så snurrer du med vekt på å se om det låser da. om det gjør det mangler der garantert en skive under tårnlager foringer ved fjør skålen.

Skrevet

SteffenM2 og jeg monterte dempere på touringen min, og jeg glemte å legge inn to skiver.

Dermed ble topplageret fullt av sand og dritt, og da kom samme type lyd.

Prøv å rense topplageret og skru det til korrekt.

Skrevet

skjønner. glemte den skiven først så kan hende det har kommet litt skit inn der. hvor får jeg kjøpt sånne gummiforinger til demperene? har verken oppe eller nede =/ så regner med det er der problemet ligger.

Skrevet
Hadde glemt en skive mellom fjær og fjærlager på. Er nå fikset :)

Tusen takk for alle innspill

jeg hadde så rett så rett.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...