Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• 3 months later...
  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Hmmm.. Han som sa jeg måtte bytte hjerne har jo gjort det selv.. Syns M54B30 blir litt i meste laget med tanke på drivstoff osv :P Sladjan, kan du hjelpe meg med dette?

hehehehe jeg har faktisk en m52b28 på vei selv med zf girkasse ;) Kommer i løpet av uka her så har nok å styre med framover :P

m54 er dobbelvanos så tror ikke ledningsnette passer og sånn. Ikke tenk bensin no, bruker sikker mindre med b30 eller b28 enn b20 hehe

Angående hjerne ///natsirk på forume her har prøvd med 520 og 528 hjerne, merka ingen forskjell i følge han så var data inni hjernene så og si helt like bare dysene som var forskjell....

Skrevet

Husk at også det er forskjell på modeller før og etter 9/1998. Ledningsnett etc. passer ikke over.

M54 passer heller ikke inn på en M52 bil, uten å bytte ledningsnett i hele bilen.

Skrevet
Så hva bør gjøres for at det blir rett da? Jeg har så og si ingen peiling på motorbytte..

Du trenger m52b28 motor, girkasse også i grunn men du kan bruke din bare den kan finne på å knekke i hop viss du herjer for mye. ved vanli bruk går det sikkert bra.

Du trenger også 328 LMM, hjerne trenger ikke du bytte. eksos trenger ikke du bytte men er sikkert en fordel å bytte det også...

mellomakselen må sikkert kortes inn eller så må du ha en 328 aksel viss du i tillegg skal ha 328 diff. men er best å finne tråden til ///natsirk og lese der, han har bygd om sin 520 til 528 ;)

Skrevet

Er litt små forskjeller på eksos avhengig om det er før eller etter 9/1998 også. Eksosen er ulik på 520 og 528.

Trenger som sagt 528 LMM (luftmengdemåler), helst girkasse og ny hardy.

Diff er lik på 520 og 528, men trenger å sveise inn nytt kryss framover bare.

Naitsirk bruker M5 diff, og bruker bakre del fra M5 og fremre del fra 528 hvis ikke jeg tar feil.

Skrevet
Den motoren i linken er dobbelvanos!!

Det er en dobbel vanos ja. Etter det jeg har forstått, må jeg ha enkel vanos.

Men Sladjan, da gir jeg deg oppdraget! Hehe 8)

bedre å spørre en verksted, for å ta på meg ansvare for noe sånt må du betale virkelig godt hehehe ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...