///Naitsirk Skrevet September 30, 2010 Skrevet September 30, 2010 Kan ta det på PM =) Folk har forklart greit over her hva som funker ser jeg. Det du egentlig kun trenger for at ting skal funke er en komplett motor + lmm. Hjerne er ikke nødvendig, men skader selvfølgelig ikke å bytte hvis det følger med motoren. Har du ikke hjerne så spiller det ingen rolle. Har du hjerne så har jeg utstyr til å synkronisere denne med startsperre så det er ikke noe problem. 2,8 kassa er en del mer solid enn 2,0 kassa. (Samme som e36 M3 3,0) Jeg har selv kjørt 2,8 motor på 2,0 kasse og virkelig satt den girkassa på prøve. Og den tåler en 2,8 motor uten videre problemer. Jeg hadde også diffbrems som ikke akkurat lager mindre påkjenninger Jeg ville nok gått for å bruke 2,0 kassa med mindre du ikke får kjøpt deg en komplett 2,8 med girkasse. Skal du bruke 2,8 kasse må du flytte over utgående flens fra 2,0 kassa siden 528 mellomaksel bruker større hardy. Da må man også modifisere litt på mutteren som låser flensen og i tillegg lage seg en liten avstandsskive fordi "innpresset" på flensene er litt forskjellige. Litt vanskelig å forklare dette og sikkert 100 ganger vanskeligere å forstå..hehe Belg fra innsug til lmm må du også forresten ha samt 523/528 luftfilterboks. Med mindre du vil bruke ett powerfilter da Ledningsnettet trenger ikke byttes. Kan bruke ekisterende da nettene er like uansett motorstørrelse. Edit: Glemte å nevne en par ting. Dette er forutsatt at du finner en motor fra en e39. Tar du en 2,8 fra e36 må du sette over bunnpanna fra e39'n samt at e36 ledninsnettet må av. Motorfester må også brukes fra e39.
LasseEllingsen Skrevet September 30, 2010 Forfatter Skrevet September 30, 2010 Fantastisk! Hva tar du for jobben?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå