Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å kjøpe meg min aller første BMW 3-Serie. Men lurer på om den lille rustflekken man ser på dette bildet vil bli et problem? Eller?

8mebbol2g2hblfxwxl66.jpg

Tips eller triks?

Skrevet

Har et par sånne på min 5er, ganske vanelig på kanten av lokket. Min har "vokst" LITT siden jeg kjøpte den for 2 år siden. Ikke mye, men den lille der ser ut som er enkel ta pusse ned og ordne med kjapt. MEN om det kan komme lett tilbake etter du har fikset det vet jeg ikke.

Men noe å være redd for tror jeg ikke, sånt må man nesten egentlig bare regne med på eldre biler.

Skrevet

Det jeg tenker å, har hatt en hvit VW polo 98 mod. Men så fort jeg la litt "dekklakk" følte jeg problemet var ute av verden. Solgte den for 1 time siden, så nå blir det innkjøp av BMW. Fader som jeg gleder meg :P

Men ontopic, får bare dekke til det til. slik du ser det er gjort på bagasjedøren på bildet. Det er forresten en 36, 1994 mod :)

Skrevet

Komplett service hefte, 140000 Km. Ser helt strøken ut :) EU godkjennes nå til uka.

Hva bør jeg se etter da? :) Tips og triks er altid velkommen

Skrevet

hjulager, dempere/fjører, bærekuler type slitedeler som kan ryke snart på eldre biler. Sliter med sånne ting selv nå, min er 12-13 år, byttet begge hjulager bak i fjord, de var skikkelig på kanten :S Men at den har gått 140 høres skikkelig knall ut :D Slå til, her kan du få bil som er ganske strøken og et bra eksemplar å utvikle.

Naf kjøpsteste kanskje?

Dyr?

Skrevet

ligger til 50, men det har den gjort til annonsen gikk ut. Så tror jeg burde klare å få den for et par og førti. Syntes prisen er litt stiv, men etter å ha snakket med selgeren virker bilen helt strøken, skal få tilsendt en del bilder av kriker og kroker seinere i dag. Så jeg slipper å kjøre 4,5 timer UTEN å komme tilbake med en ekstra bil. Men verdt prisen?

1994 318i 4 dørs, sedan med takluke, komplett service,

EU godkjent denne mnd eller starten av juni. og kun 144000KM.

Hørt at det er grisedyrt å bytte slitedeler osv på BMW, sant / usant?

Skrevet

bwq10tn6ps7j5sr3okju.jpg

w6ewr3r2uyfg3ftraygc.jpg

3u0g9kh7587fw53z2cgb.jpg

Ser at de har slipt bort noe rust ol. Men det er det eneste det er å peke på.

Det er kjede. Fordel? :D

Takk for linken :)

BMW felger til vinter og sommerdekk forresten.

Skrevet

jeg personlig syntes prisen va veldig stiv for en -94mod 318i..

av di bildene du har lagt ut, så ser det jo ut som det har vært tatt en del karosseri-rust, men ikke gjort særlig fint. så det trekker jo ned.. Men KM-stand derimot! den trenger den jo opp endel, også avhenger det jo litt hva som er av utstyr, hvilket interør osv osv..

Jeg ville tatt en grundig sjekk etter rust på denne bilen! sjekk oppheng på bakaksel (4 punkter) og spesielt godt under i falsen på dører, panser og spesielt bagasjelokk!

Gå godt over hjulbuer, og sjekk framskjermen grundig hvor den går rundt kanalen og under bilen!

Skrevet

Virker som det har vært endel lakkarbeid på denne, altså vært endel rust før. Og er dette gjort av en privat person, noe jeg vil tro det er med tanke på siget der, så er det ikke sikkert dette er skikkelig gjort. Og da vil rusta komme igjen relativt kjapt.

Bilen ser jo fin ut på avstand, men synes de har gjort en dårlig lakkjobb på den. KM-stand er derimot ikke ille til å være en såpass gammel bil.

Jeg tror kanskje jeg hadde sett meg etter en annen bil. Den ser fin ut ja, men etter en vinter med salt kan den være veldig flekkete igjen. Snakker da av erfaring.

Skrevet

Ok. Skal ta en nærmere titt på den. Har ikke bestemt meg for noe som helst enda. Noen KM grense jeg bør holde meg innenfor ved kjøp av BMW? :)

Skrevet

Hadde heller sett på den tekniske standen bilen er i enn Km stand da veldig mange av disse har blitt tuklet med. Høres litt rart ut at en 16 år gammel bil har gått 140 000 km (8750 km i året). Jeg syns også sidene på sjåførsetet så litt vell slitt ut til å ha gått bare 140 000 km, men det kan selvfølgelig være tilfelle at dette er en bil som har vært brukt mest til småkjøring i byen og derfor ikke har gått så langt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...