Loco Skrevet Mai 27, 2010 Share Skrevet Mai 27, 2010 Hei. Har en 2000 modell bmw 323 som jeg har tatt diagnose på idag. Får opp feilkode 7D i hex kode eller 125 i desimal. Ser at dette står for Coolant fan, final stage. Hva i alle dager er dette for noe ? Har prøvd å google og der snakker folk om radiatorvifta. Det er da mekanisk vifte på bilen min?? Er det en vifte til som jeg ikke vet om ? Eller er det noe med aircondition vifte. Har ikke lagt merke til noe galt. Den blir ikke overopphetet og aircondition funker. Noen som har noen forslag ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Mai 27, 2010 Share Skrevet Mai 27, 2010 er det mekanisk vifte på den bilen altså? det kan da være vifta til ac. den har sikkert en bryter med to tempraturinstillinger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Mai 27, 2010 Share Skrevet Mai 27, 2010 Du har el vifte på bilen din ihvertfall, ikke mekanisk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Mai 27, 2010 Share Skrevet Mai 27, 2010 Er viskosevifte hvis man har sekser med automat! Den ekstra e.l vifta sitter foran radiatoren og er vel primært til AC. Fant noen tråder om problemet... http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=628865 http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=196389 http://forum.e46fanatics.com/showthread ... n+resistor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loco Skrevet Mai 27, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 27, 2010 Er viskosevifte hvis man har sekser med automat! Den ekstra e.l vifta sitter foran radiatoren og er vel primært til AC. Takk Da har jeg altså en ekstra vifte foran som jeg må sjekke. Syntes det er rart at man trenger 2. Har ikke merket noenting av overopphetning selv om jeg har stått i kø. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Mai 27, 2010 Share Skrevet Mai 27, 2010 På e39 så er det 3 steg på vifta i front. 1 steget (laveste hastighet) er aktiv når ac/kompressor er innkoblet og utetemp er ca 10 grader og mer. Andre steget er for og kjøle den varme delen av AC annlegget når det går litt extra varmt for seg på varme dager, og tredje steget er en nødkjøling dersom motor blir unormalt varm. To motstander, derav disse er i forbinelse med steg 1 og 2. Steg 3 er direkte og da full speed, og blir styrt av termobryter i radiator. Om det er slik på din bil vet jeg jo ikke, men ser for meg at det muligens registreres defekter på en slik termo bryter, og at denne da muligens er gåen og da det siste nødkjøle steget ikke vil funke dersom du skulle få bruk for det en vakker dag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå