wilmax Skrevet Mai 28, 2010 Share Skrevet Mai 28, 2010 hei har kjøpt meg en ganske enkel sak. oil reset key. men jeg er ikke helt sikker på hvordan den funker. har koblet den til , vridd tenningen til pungt 2. trykket på knappen oil reset. så begynner alle lysene og blinke. time lyset og inspection. og oil reset, skal det gjøre slik? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gman Skrevet Mai 28, 2010 Share Skrevet Mai 28, 2010 Hvis bilen din er fra før juni 2000: Dropp den dingsen og gjør følgende prosedyre. Video: Olje service RESET: 1. Nøkkelen i "av" posisjon. 2. På instrumentbrettet ditt er det to "pinner/knapper",trykk og hold inne den VENSTRE pinnen. 3. Mens du holder den venstre pinnen inne,sett nøkkelen i posisjon 1.Hold pinnen inne i ca 5 sekunder. 4. Etter ca 5sec vil du få en blinkende beskjed i displayet .Enten "oil service" eller "inspection" med "rESET SIA". 5. Mens beskjeden blinker,slipp den venstre pinnen for så å gi den et lett trykk for å bekrefte.Det vil nå stå "END SIA" i displayet. 6. Nå skal oljeservice være re-satt og det skal nå stå "25000Km" til neste oljeskift. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wilmax Skrevet Juni 15, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 15, 2010 tusen takk:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wilmax Skrevet Juni 16, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 16, 2010 jeg får ikke dette til og fungere? har en e46 1999mob 318i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gman Skrevet Juni 16, 2010 Share Skrevet Juni 16, 2010 Hmm.. rart. Men her er en video til..av din bil.ikke så veldig bra men det står forklart i kommentarfeltet under. skal være samme prosedyre.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Juni 16, 2010 Share Skrevet Juni 16, 2010 Moderns bil er en E36 fra 97, ledningstump fra pinne syv i diagnosekontakten mot jord, sett på tenning til oilservice er resettet og vips. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nimitz Skrevet Juni 16, 2010 Share Skrevet Juni 16, 2010 Hvordan gjøres det på en E39 2001 mod? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gman Skrevet Juni 17, 2010 Share Skrevet Juni 17, 2010 Dette er en 99 modell men jeg tror det er samme prosedyre..(hvis jeg tar feil så håper jeg noen retter på meg : ) lask pinne 7 og 19 sammen i den runde OBD kontakten du finner under panseret i ca 10 sek. video: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wilmax Skrevet Juni 24, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 24, 2010 fåe det fortsatt ikke til og fungere? jeg har prøvd dett dere sier. men det kommer bate opp test 1 så blinker det ilbake til total km 212000km så blinker det tilbake til test 1 . det kommer ikke opp det som skal komme opp?? hva kan dette være? jeg gjør følgene .. tar ut nøkkelen . setter den i, presser venste stick inn. setter tenninga i posisjon 1. har prøvd både 5 sek og lengere med sticken inne. men samme skjer! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå