username Skrevet Mai 29, 2010 Share Skrevet Mai 29, 2010 Heisann! Leste i en avis der de hadde søkt opp alle bilene til en kjent person i Norge, for å finne ut hva han hadde i garasjen. Denne listen så ut som noe biltilsynet kunne ha. Jeg har søkt med google for å finne database over registrerte kjørtetøy og jeg har letet rundt på biltilsynets(statens vegvesen) sin side, men finner ikke stort. Jeg vet at det går ann å bruke deres tjeneste for å finne ut hva slags bil/hvem som eier et kjøretøy ved å opplyse registeringsnr. Er det noen måte å søke på bilmerke/modell for å finne hvor mange det er i Norge? Eller for å finne ut hvem som er eier? Eller rett og slett søke på personnavn, for å finne ut hva slags biler som andre har i garasjen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Mai 29, 2010 Share Skrevet Mai 29, 2010 Har du forsøkt å ringe Statens Vegvesen, oppgi et personnavn og høre om du får ut hvilken kjøretøy som er registrert på vedkommende? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
username Skrevet Mai 29, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2010 Nei, men det hadde vært veldig kjekt om det var en database online Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet Mai 29, 2010 Share Skrevet Mai 29, 2010 Nei, men det hadde vært veldig kjekt om det var en database online Ja spesielt hvis du er biltyv og ikke vet hvor i Norge alle BMW M3 er parkert !!!!. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Mai 29, 2010 Share Skrevet Mai 29, 2010 Sett bort fra SMS tjenesten til Vegvesenet er det ingen online oppslagsverk som er offentlig tilgjengelige. Men går du som nevnt til Trafikkstasjonen så kan du få utskrift av tidligere eiere på bilen, med full "historikk". SMS tjenesten dems er en vits, og det er få som innser at de kun opprettet denne for å tjene penger! (Ja, det koster 3kr pr melding). Deres forrige onlinesystem på deres hjemmesider var genialt, der kom det opp bilmerke og modellmerke (Eks 320I). Og det var GRATIS. Forbanna hykleretat! I dag står det kun BMW, og ingenting videre, slik at man må inn på eksterne søkesider, ala meknonomen.no, for å finne ut om det er en 320 eller 316 i vognkortet. Et jævla rot (og pengesluk) som jeg har sendt brev og fortalt Vegvesenet hva jeg mener om! Det fungerer også som en perfekt plattform for å stjele biler man ser ute i trafikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mspec Skrevet Mai 29, 2010 Share Skrevet Mai 29, 2010 du kan fortsatt få opp info om hva slags bilmodell det er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Mai 30, 2010 Share Skrevet Mai 30, 2010 Jada, man KAN finne litt av hvert på eksterne oppslagsverk, men IKKE på SMS tjenesten til biltilsynet. Men å betale 3kr for å få latterlig dårlig info fra SMS tjenesten dems er rett og slett helt forkastelig! Synd så få ser hvilken retning dette bærer i. Burde vært gratis, i det minste - for en så ubrukelig tjeneste. Mange ganger fungerer den også ikke, og kommer tilbake som "midlertidig utilgjengelig". Da heter det svindel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mspec Skrevet Mai 30, 2010 Share Skrevet Mai 30, 2010 ja det er sant.jeg har også opplevd å aldri få svar fra den tjenesten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Mai 30, 2010 Share Skrevet Mai 30, 2010 Jada, man KAN finne litt av hvert på eksterne oppslagsverk, men IKKE på SMS tjenesten til biltilsynet.Men å betale 3kr for å få latterlig dårlig info fra SMS tjenesten dems er rett og slett helt forkastelig! Men formålet med tjenesten er vel like mye å finne ut hva omregistrering av bilen vil koste, om den skylder årsavgift, og hvem bilen er registrert på - alle ting som er greie å vite ved et evnt. eierskifte, selv om jeg ikke ville tatt en SMS som tilstrekkelig dokumentasjon for alt dette. Tjenesten kan like gjerne brukes til å finne ut hvem som fløytet på deg da de kjørte forbi deg i fergekøen, og hva den nye venninnen til naboen heter. Nevnte jeg at jeg var skeptisk til hele opplegget? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Mai 31, 2010 Share Skrevet Mai 31, 2010 Ja, men jeg syns fortsatt det er forkastelig at det er lov å begynne å ta betaling av en slik dårlig tjeneste så lenge man hadde en gratistjeneste før, som etter min mening var bedre. De kunne heller utbedret den. Har du lagret en SMS fra deres tjeneste med info om bilen du skal kjøpe, og den viser seg å gi ukorrekt info som senere vil få deg i vanskeligheter så vil jeg tro du har rimelig grei plattform å melde inn Vegvesenet for rettslige klageinnstanser. Men jeg liker tenkemåten din, statlige etater er bare en vaffelrøre som kan blande deg vekk, og røre seg unna ansvar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Mai 31, 2010 Share Skrevet Mai 31, 2010 Jada, man KAN finne litt av hvert på eksterne oppslagsverk, men IKKE på SMS tjenesten til biltilsynet.Men å betale 3kr for å få latterlig dårlig info fra SMS tjenesten dems er rett og slett helt forkastelig! Men formålet med tjenesten er vel like mye å finne ut hva omregistrering av bilen vil koste, om den skylder årsavgift, og hvem bilen er registrert på - alle ting som er greie å vite ved et evnt. eierskifte, selv om jeg ikke ville tatt en SMS som tilstrekkelig dokumentasjon for alt dette. Tjenesten kan like gjerne brukes til å finne ut hvem som fløytet på deg da de kjørte forbi deg i fergekøen, og hva den nye venninnen til naboen heter. Nevnte jeg at jeg var skeptisk til hele opplegget? I tilegg hvis man er litt smart kan man bruke info til å få tlf nr til eier av bilen og be han bruke pedalen til høyre om du syns at han/hun kjører LITT tregere enn anbefalt.... (merkelig nok var det sjefen min som kom på dette og ikke meg selv.,..= Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå