nimitz Skrevet Mai 30, 2010 Share Skrevet Mai 30, 2010 Synes det er litt klaprelyder forran i bilen ved kjøring på ujevn veg. Har nettopp hatt bilen inne på EU kontroll, og fikk dem da til og gå over alle stag og foringer. Kunne ikke finne noe spes, men anntydet at det kunne være casterstag foringer eller i støtdemperene. Bilen er gått bare 110000 så jeg synes det er tidlig med støtdemper problem. Noen som har tips om dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AutoMartin Skrevet Mai 30, 2010 Share Skrevet Mai 30, 2010 Ikke uvanlig å få demper-problemer med 100000km på telleren;-) Er nesten uvanlig å kjøre så langt, syns jeg. Hadde samme type klaprelyder på min E36, og det var demperen. Siden det ikke ble funnet noen dårlige foringer på EU-sjekk, så er sjangsen betydelig for at det er nettopp demperne. Prøv å se etter lekkasjer, og ta den velkjente "gyngetesten" av demperne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kje Skrevet Mai 30, 2010 Share Skrevet Mai 30, 2010 Er et helsikkens spetakkel under min e34 også ved den minste ujevnhet i veien. Sjøl har æ en knapp på stabstagforingene siden æ aldri har byttet disse tidligere... Ved defekt casterstagsforinger trodde æ man ville oppleve noe vibrasjoner i bilen ved gitte hastigheter? Skal under bilen til uka å banne. Gir beskjed da om æ finner ut noe. Eller evt om du finner det først Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scampi Skrevet Mai 30, 2010 Share Skrevet Mai 30, 2010 Ikke uvanlig å få demper-problemer med 100000km på telleren;-) Er nesten uvanlig å kjøre så langt, syns jeg. Bytter du bil før 100K kjørte kilometer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kje Skrevet Juni 2, 2010 Share Skrevet Juni 2, 2010 Ta en titt på nummer 6 i linken under. Kunne kjenne litt slakk i disse på min bil (E34 og E39 er ikke helt ulike i forstillinga). Bestiller opp disse (Koed.no) til begge sider samt nummer 2 på samme bildet siden æ aldri har skiftet disse... Satser på at lydene gir sæ da http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Sedan/Europe/525i-M54/LHD/A/2001/browse/front_axle/stabilizer_front/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BlueM Skrevet Juni 2, 2010 Share Skrevet Juni 2, 2010 ...eller sjekk det tynne plastdekselet som ligger under motoren... På min E39 fikk jeg noe vanvittig klapring først i dumper, og deretter også i høyere hastigheter. På min så var det rett og slett masse skitt (vi snakker en kg eller to). Siden dette dekselet er ganske mykt og i tillegg hadde sprukket litt, så hoppet dette opp og ned og lagde noen ganske ufine lyder. En liten tur oppå jekken med tilhørende bortskraping av MYE skitt løste problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 2002 Fredrik Skrevet Juni 2, 2010 Share Skrevet Juni 2, 2010 Forsvinner lyden om du holder lett på bremsepedalen over ujevnhetene? I så fall er det del # 3 som er ødelagt noe som gjør at bremseklossene ligger å slamrer mot bremseskiva. Og tro meg, det er en fæl lyd!! Ble rett og slett flau når jeg kjørte gjennom byen. Forøverig hører du ikke lyden inni bilen, men kun når du har vinduet åpent. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå