Gå til innhold

Kræsjet bil, hvordan få den flyttet? [LØST]

AVT
 Share

Anbefalte innlegg

I går så klarte jeg å kjøre inn i fortauskanten med det høyre forhjulet på bilen min, noe som resulterte i at hjulet ble bøyd bakover. Så nå subber hjulet inn i hjulbuen.

Jeg fikk kjørt bilen inn på en parkeringsplass, men lengre ville jeg ikke kjøre bilen.

Så nå må jeg ha bilen inn på et verksted.

Hvem burde jeg ringe for å få flyttet bilen? Naf? Falck?... ?

Det jeg tenkte kunne vært lurt er om jeg hadde blitt medlem i naf og deretter ringt og bedt dem hjelpe meg, men bilen må flyttet snarest mulig siden den står på en privat parkeringsplass så det blir vel uaktuelt.

Hva burde jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo låne deg en tilhenger som har plass til en bil og flytte den selv.. Men om bilen ikke rikker seg blir det litt værre, da må du i tilegg leie en vinsj, så du kan tvinge den opp på hengeren. Så alt i alt, er nok det beste å ringe naf, viking eller lignende. Tror ikke dem tar så mye for å hjelpe deg. Jeg betalte 500 kr engang jeg hadde kjørt utenfor midt på natta for å bli berga opp av grøfta.. Ring forsikringselskapet ditt å hør hvem dem har avtale med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen kan kjøres opp på henger, det burde gå greit.

Det er på Nesodden, bilen skal kun flyttes et par kilometer.

500kr er ikke så værst, men det nok endel billigere å bli dratt opp av grøften enn å bli tauet på henger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg ringt og flere selskaper og hørt hva de skal ha før jobben.

Naf hadde den værste kundeservicen jeg noen sinne har vært med på, og han jeg snakket med var så langt ifra engasjert som det går ann å bli.

Det endte opp med at jeg ble medlem av Falck, som da vil gjøre jobben gratis tror jeg ettersom at jeg nå er medlem. Uten medlemskap ville det ha kostet ca 2500kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ut som du må bytte ern bærearm.. det er jo fort gjort om du bare får bilen hjem ;)

Bærebroen hadde bøyd seg endel!

Har nå fått den rettet og bilen er på veien igjen.

Jeg bestiller ny bærebro etterpå slik at bilen "100%" igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

hehehe, har ikke hatt lappen eller bilen så veldig lenge. Jeg kjøpte vel bilen for litt over en måned siden, og lappen fikk jeg en uke før det igjen...

Har faktisk sett deg og et par ganger, ikke værst den 7serien din :)

Hehe, man må jo skille seg litt ut. Er jo den eneste her med firhjulstrekk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer, og jeg anbefaler falck videre. Super service og hyggelige medarbeidere.

Det er ihvertfall min erfaring :)

Er selv medlem i Falck, og de har hjulpet meg mange ganger iløpet av en toårsperiode! :)

Ikke alltid like greit med gamle biler! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det ordnet seg! Nesodden er et mekka for de som liker E30, går E30 som ungdomsbiler stort sett, er vel bare Robkill og jeg som kjører andre karroserityper enn E30!

Ser deg sikkert der ute!

Egentlig synes jeg det er rart at bærebrua ble bøyd såpass? På min sprak felgen pga. en unnamanøver jeg måtte ta for å vike for en rutebuss som breia seg i Holmenkollen, ingen skade skjedd utenom felgen.

Vært borti en Merc 124 som faktisk fikk knust framfelgen så felgen omtrent ble delt i 2 store biter, ingen skade skjedd..

Hmm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...