cazber Skrevet Mai 30, 2010 Share Skrevet Mai 30, 2010 Hadde min E39 på BMW verskted her om dagen. Gjorde da følgende: * Firehjulskontroll med justering (ca 1500kr + justering). * Rustbehandling av litt bremserør bak, som en annen hadde pusset før EU kontroll (ikke angitt pris på faktura. Sparayet vel vare noe olje). * Skiftet en hånbrekkwire, og festet den andre (var ikke festet av forrige person). Pris > 2000kr + moms). Totalpris for dette ble over 7700 kr., noe jeg synes er i overkant. Spesiellt skifte av håndbrekkwire, der de har tatt over 2000kr + moms. Selve wiren kostet bare 200 kr. Spørsmålet mitt er om dette er "normale" priser how BMW forhandlere, eller har jeg blitt "lurt" ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cazber Skrevet Mai 31, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 31, 2010 En med samme problem: viewtopic.php?f=9&t=155121 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Mai 31, 2010 Share Skrevet Mai 31, 2010 Mitt inntrykk er ihvertfall at prisen veldig raskt løper avgårde når en skal ha bilen inn hos merkeforhandler og gjøre ting som tar litt tid. De har gjerne faste priser på service etc. i og med at dette er noe mange sjekker priser på og er en operasjon som er lik på alle biler, men på reparasjoner kan det fort spise på seg. De driver jo butikk og det er klart at skal de ha en bil inne på verkstedet i mange timer må de ta seg betalt. Jeg tror derfor ikke dette er noen unormal pris for et merkeverksted, men det virker dyrt sammenlignet med andre verksteder som ikke er spesialisert. Kan man ikke skru selv må man ut med mye penger når en har bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cazber Skrevet Mai 31, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 31, 2010 Kan skru, men har ikke noe sted å stå, så det blir ofte greiere å sende den på verksted. Det jeg reagerte mest på, var at de har tatt ca 2700kr + moms for å skifte en bremsewire, og feste den andre. Regnet med at siden jeg leverte den på BMW merkeverksted, så var dette noe de kunne, og ikke brukte lange tiden på, men som de sa til meg, så er ikke jobben gjort på timer, men det var en pris på den jobben. Regner med at dersom jeg hadde spurt om pris på forhånd, så hadde de sagt at det kommer an på hvor mange timer de bruker:) Uansett blir rådet å alltid spør om pris på forhånd. Innser at jeg var dum som ikke gjorde det, men hadde ikke i min villeste fantasi, trodd at det kunne bli så dyrt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cazber Skrevet Mai 31, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 31, 2010 Da har jeg fakturaen foran meg: * Bytte av håndbrekkwire på venstre side: 2079 kr. * Festet håndbrekkwire høyre side: 693 kr. * Handbrems instiling: 462 kr. * Byttet eksenterbolt: 693 kr. * Elektronisk 4 hjulsmåling: 1155 kr. * Bak og fremaksel instilling: 808 kr. * Bremsewire: 200 kr. * Eksenter skrue: 65,28 kr. * Bricka ??? 19,20 kr. * Sexk. mutter: 5,76 kr. Totalt 6180,74 kr + 1545,19 kr mva = 7726 kr. Av dette koster det 4042 kr (ink mva) for å bytte 1 bremsewire (+200 for wire), samt feste den andre, og en instilling av håndbrekket. Forresten så er instillingen dårlig gjort. Må strammes mer på wire. Jeg ville synes det var flaut å ta en slik pris for å bytte håndbrekkwire. Jeg spurte selvfølgelig ikke om pris, da jeg regnet med at man tok fornuftige priser for ting, men har lært:) Føler meg direkte lurt av Bavaria i Arendal, og kommer ikke til å benytte dem mer. Når jeg står å spør om hvor mye en 4 hjulskontroll koster, og samtidig spør om hva bremsewire koster, så hadde det vært på sin plass at de opplyste om ca pris for å få byttet den også. I hvert fall når de vet at det er såpass dyrt (de sa det ikke var på timepris, men pris på jobben). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Mai 31, 2010 Share Skrevet Mai 31, 2010 Jeg sliter også med å godkjenne prisen på waierbytte når en ser hva resten koster. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eliot Skrevet Juni 1, 2010 Share Skrevet Juni 1, 2010 fytti grisen for noen priser da mann .... bli fastpris neste gang eller ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cazber Skrevet Juni 1, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 1, 2010 Blir fastpris, på annet verksted ja:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå