MLeo Skrevet Mai 30, 2010 Skrevet Mai 30, 2010 Plages med en litt spesiell el feil i min 2003 520iAT. For ca 3 måneder siden kjørte jeg hjem etter en kjapp tur på butikken, etter ca 1 min kjøring ble alle lys svakere, radio/instrumenter døde akkurat som batteriet ble strøm tørt, men motor gikk fint. stoppet bilen hjemme for så å starte helt fint uten tegn til dårlig batteri. Tenkte ikke mer på det etter som det ikke skjedde flere ganger, så på fredag da samboeren skulle kjøre hjem fra jobb var den tilsynelatende så strøm tørr at bare airbag lampa lyste. Kjørte dit med start kabler å den startet å gikk fint, kjørte så de 3km hjem å trodde jeg satte batteriet på lading, men glemte å skru på laderen . Startet dagen etterpå uten problemer. Idag startet ikke bilen, på akkurat samme måte som på fredag. etter 10 min med en lader som lader 2 amp startet den uten problemer kan virke som en ledning som er løs eller delvis av, men har ikke funnet noen av delene Noen som har opplevd lignende?
hillmar Skrevet Mai 30, 2010 Skrevet Mai 30, 2010 Jeg ville begynt med å sjekke tilstanden til batteriet. Dårlig batteri kan skape mye rare problemer...
2maz Skrevet Mai 30, 2010 Skrevet Mai 30, 2010 Jeg ville begynt med å sjekke tilstanden til batteriet. Dårlig batteri kan skape mye rare problemer... Støtter oppunder denne.
MLeo Skrevet Mai 30, 2010 Forfatter Skrevet Mai 30, 2010 Har ikke batteritester for hånden akkurat nå, men skulle tro at batteriet er bra med tanke på at det ladet bare 10 min for så å starte uten problemer. Har også lagt merke til at kupe vifta slår seg av og på selv om jeg har skrudd den av
Ceylon Skrevet Mai 31, 2010 Skrevet Mai 31, 2010 Har hatt lignende problem selv på min e 39... Bilen startet alltid på batteriet, men den kunne finne på å kubbe bilen i fart og om jeg glemte lys på i 5 min så ble det tomt... jeg var ganske sikker på at det ikke kunne være batteriet siden den hvertfall startet og ladet riktig. Men fikk nytt batteri av mekanikeren, og no er alle problemer vekke hvertfall !!
Beta Skrevet Mai 31, 2010 Skrevet Mai 31, 2010 Har også lagt merke til at kupe vifta slår seg av og på selv om jeg har skrudd den av tror du sitter med svaret på feilen din selv... Vifte sluttsteget er en liten gjenganger på e39... men at bilen stoppet under kjøring er mer mystisk.
Saltkjelen Skrevet Mai 31, 2010 Skrevet Mai 31, 2010 Jeg hadde akkurat samme problem på min E39 535iA.. Jeg kjørte og ved litt gasspådrag kuttet strømmen, radioen forsvant, lysene ute forsvant og jeg mistet motorkraft. Lysene dimmet opp og ned jevnt og trutt. Radioen kuttet flere ganger. Dette viste seg å være dynamoen som tok kvelden. Den ladet mellom 6-16 volt og det er jo ikke rart at den oppførte seg helt klikk. Etter dynamobytte var alt ok. Skiftet dynamo hos Autopower i Oslo og der tok de den gamle dynamoen som innbytte slik at den nye ble vesentlig rimeligere.
MLeo Skrevet Mai 31, 2010 Forfatter Skrevet Mai 31, 2010 Takker for svar. Kan utelukke dynamo, målte stabile 14,4v Skal prøve meg på den vifta så snart jeg får tid.
2maz Skrevet Juni 3, 2010 Skrevet Juni 3, 2010 Takker for svar. Kan utelukke dynamo, målte stabile 14,4v Skal prøve meg på den vifta så snart jeg får tid. Er det selve ac-panelet som er styreenhet eller er det en egen styreenhet? En ting skal du vite når det gjelder spenning. At der finnes spenning på ting vil ikke nødvendigvis si at de i orden. Det er ved belastnig du ser dette. Et batteri kan ligge på 13 volt. Er det dårlig og man legger belastning, som f.eks prøve å starte bilen vil dette falle drastisk. Er det i orden vil det ikke synke noe særlig. Mange som blir lurt av dette
Saltkjelen Skrevet Juni 4, 2010 Skrevet Juni 4, 2010 Takker for svar. Kan utelukke dynamo, målte stabile 14,4v Skal prøve meg på den vifta så snart jeg får tid. Er det selve ac-panelet som er styreenhet eller er det en egen styreenhet? Hvor målte du dette? Spenningen skal måles ved belastning.. for min del høres dette ene og alene ut som dynamoproblemer.. Mitt batteri hadde også rundt 14,4v
MLeo Skrevet Juli 11, 2010 Forfatter Skrevet Juli 11, 2010 Fant feilen her om dagen.. selvfølgelig bare en liten fille ting.. var motstanden på vifta som var defekt , byttet den og bilen er helt grei.. har for uvane å tenke for vanskelig når det kommer til el. feil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå