Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Opplever stadig, når bilen er varm/har blitt kjørt med i noen minutter (10-15 min) at det knirker noe voldsomt/lager konstant ulyd ved rattutslag og den minste bevegelse med rattet. Dette merkes noe i høye hastigheter (40-70km/t, begrenset hvor mye rattutslag man har på motorvei i 80-100km/t) og svært mye i lave/gangfart hastigheter.. Noen som vet hva dette kan være tegn på? Foringer eller servo?

Skrevet

Høres ut som det er hjul lageret ditt som er gåent. Hvis du tar å jekker opp bilen foran og prøver å vrikke på hjulet og det er litt ''løst'' både på langs og tvers er det nok hjul lageret. Hvis du prøver på begge sider så kan du prøve å sammeligne. Hvis det ene siden er mere Slarkete enn den andre

Skrevet

Servopumpe. Prøv og skift oljen på systemet. Vær nøye med og fylle på med rett olje. Nytter ikke dette, så må du ty til ny pumpe / tannstang.

Servotronic?

• 2 months later...
Skrevet

Dette er desverre ett vedvarende problem etter en del forsøk i oppsmøring av foringer og det som er. Jeg har fått diverse tips om hva som kan være galt, men skal jeg bytte alle delene som er foreslått har jeg jo byttet hele forstillingen. Noen som har vært borti tilsvarende problemt tidligere? Kan hjullageret lage såpass mye knirk/ulyd? Lyden høres knirkete ved forsiktig rattutslag, men ved fort rattutslag blir det en lyd som høres ut som 140 år gamle foringer..

• 2 weeks later...
Skrevet

Når du er ute å kjører neste gang og hører lyden så kan du svinge til høyre for så og svinge til venstre... blir den forverret til den ene siden og mindre/ingen lyd når du svinger til den andre siden så er det ett hjullager som er gåent... enkel å greit :)

Skrevet

Men jeg syntest det hørest mer ut som servopumpe. lite olje...tør/gammel drivreim på servopumpen(bruk silikonspray på reim i det tilfelde for å sjekke om lyden går bort) men er merkelig att du ikke hører det når du står stille da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...