dag Skrevet Mai 31, 2010 Share Skrevet Mai 31, 2010 Ok, nok et emne om dette.. har sett flere lignende, men tror ikke noen som tilsvarer mitt problem. Problemet er at jeg har utstyrskode "638 Car Telephone Professional" som er et BMW Bluetooth-handset i midtkonsollen. i I-Drive finner jeg likevel et menyvalg for Bluetooth og har mulighet fra telefonen min å koble meg til bilen, angi kode, og blir så spurt av I-Drive om koden. Problemet her er at etter det har blitt gjort så er det ingenting som faktisk fungerer, og forhandler sier jo at jeg ikke har bluetooth-support ref. utstyrskoden. Trenger jeg en software-update, er telefonen min bare ikke supported, eller må jeg ut med 25.000 for utstyrsoppgradering (forhandlers forslag) ? Kan det være så banalt at BT-støtten jeg har er noe proprietært BMW greier som kun kan brukes til BMW-handsets ? Legger til et bilde som viser BT-menyen og at min telefon faktisk kommer opp som noe den er eller har vært pairet med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
orodreth Skrevet September 26, 2012 Share Skrevet September 26, 2012 En skikkelig nekrobump men... Noen som vet noen løsning på dette? Har kjøpt meg en E60 med bluetooth sånn som dag her og får akkurat det samme problemet. De kobler til men får ingen telefon/adressebok funksjon... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gica Skrevet September 28, 2012 Share Skrevet September 28, 2012 Siden du får søkt opp telefonen din via bluetooth, og alt så ser det ut som du har utstyret. Men hva mener du at absolutt ingen ting fungerer ? Altså du får ikke ringt via i-drive, eller ? Hva med å prøve med en annen telefon, og evt se hva som skjer da ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
orodreth Skrevet September 28, 2012 Share Skrevet September 28, 2012 Har prøvd med flere telefoner ja, akkurat samme saken der =/ Jeg kobler til på telefonen, idrive spør etter bluetooth koden man har valgt på telefonen og tilsynelatende er de koblet sammen. Telefonen ligger i lista over oppkobla telefoner inne i bluetooth menyen på idrive å bmw'n ligger som "paired" på telefonene. Men hvis jeg går til communication menyen i idrive så står det bare insert sim card. Det står nok det fordi den bare finner den integrerte telefonen i midtkonsollen og den har ikke simkort. Kan legge til at jeg aldri for spørsmål om å dele telefonlista mi med den nye bluetooth enheten så det virker som at bilen aldri spør om lov til å få telefonboka... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw518itrond Skrevet September 29, 2012 Share Skrevet September 29, 2012 Hadde samme problemet i min forrige bil, 05 E61. På bmw norge sine nettsider ligger det en guide over hvilke telefone som snakker med blutooth`n i E60/61. Da finner du ut om din gjør det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-E30 Skrevet September 30, 2012 Share Skrevet September 30, 2012 Funker helt fint på min brors 08 E60, får adresseboken opp på iDrive, dette med Galaxy S3. Funket også med min gamle S2. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet September 30, 2012 Share Skrevet September 30, 2012 Det er forskjell på om bilen har 638 (autotelefon) og 644 (bluethoot). Kode 638 var kun tilgjengelig på de første leveårene av E60/E61. Deretter ble det 644. Så vidt jeg vet er det ikke mulig å bruke sin egen mobiltelefon via bluethoot når bilen har 638. Jeg har også 638 i min og jeg har aldri fått dette til å virke med iPhone 4. Eneste løsningen for mitt vedkommende er å kjøpe bluethootmodul eller combox. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
orodreth Skrevet Oktober 2, 2012 Share Skrevet Oktober 2, 2012 Kan den integrerte telefonen fjernes for å få det til å virke? Eller kanskje jeg bare må vente på at dynavin blir ferdig med sin E60 spiller Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå