Gå til innhold

Min 728ia E38


Stoppie_Master
 Share

Anbefalte innlegg

Vehicle information

VIN long WBAGE21000DJ42655

Type code GE21

Type 728I (EUR)

Dev. series E38 ()

Line 7

Body type LIM

Steering LL

Door count 4

Engine M52

Cubical capacity 2.80

Power 142

Transmision HECK

Gearbox AUT

Colour SCHWARZ 2 (668)

Upholstery SONDERPOLSTERUNG (Z1XX)

Prod. date 1997-09-26

Order options

No. Description

216 SERVOTRONIC

223 ELECTRONIC DAMPER CONTROL (EDC)

261 SIDE AIRBAG FOR REAR PASSENGERS

278 LT/ALY WHEELS WITH MIXED TYRES

302 ALARM SYSTEM

320 MODEL DESIGNATION, DELETION

352 DOUBLE GLAZING

354 GREEN STRIPE WINDSCREEN

416 SUNBLINDS

423 FLOOR MATS, VELOUR

428 WARNING TRIANGLE

456 COMFORT SEATS, ELECTRIC. ADJUSTABLE

464 SKIBAG

494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER

496 SEAT HEATING FOR REAR SEATS

500 HEADLIGHT WASHER SYS/INTENSIVE CLEANING

508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC)

522 XENON LIGHT

533 AIR CONDITIONING FOR REAR

534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING

536 AUXILIARY HEATING

609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL

629 CAR TELEPHONE (GSM) W CARD READER FRONT

676 HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM

710 M LEATHER STEERING WHEEL

801 GERMANY VERSION

863 EUROPE/DEALER DIRECTORY

879 GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET

Series options

No. Description

202 STEPTRONIC

214 AUTOMATIC STABILITY CONTROL+TRACTION

260 SIDE AIRBAG DRIVER/FRT PASSENGER

262 HEAD AIRBAG

548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING

555 ON-BOARD COMPUTER

806 3RD STOP LIGHT

Information

No. Description

459 SEAT ADJUSTM., ELECTR. W. MEMORY

473 ARMREST, FRONT

488 LUMBAR SUPPORT DRIVER/FRONT PASSENGER

602 ON-BOARD MONITOR WITH TV

Individual data

Processing Individual

Sign "BMW individual"

Z1XXUpholstery

Upholstery leather Montana sandbeige (code N6SN)

Seam of front and rear seats according to standard option

leather Nappa (cross-seam)

Remainder of spec. as standard leather Montana sandbeige

(code N6SN)

3lriv6uzkgkntcxupzg7.jpg

97asqlimvp298xl9fkgt.jpg

5dx1znoa5v7z3oxx42e8.jpg

ter8wocmb36o3y1ao8c5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 104
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Min første oppgradering:

ukoopvmn15p09x78yr0q_thumb.jpg

Synes det var en god pris og bilde kommer når de bare kommer i posten og blir montert, har betalt men går enda og venter på de... De er E-merket, så da trenger jeg vell ikke å få godkjenning eller noe fra biltilsyn og får vell heller ikke noe mangelapp på de når jeg tar Eu-kontroll?

Link til forhandler: http://www.partsandretards.no/webshop/p ... 48321/7134

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så pen ut denne bilen. du har ikke flere bilder av den eller? gjerne innvendig også.

skal du ha hvite blinklys fremme og på sidene så har jeg det til salgs. bare send en PM om du er inntresert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så pen ut denne bilen. du har ikke flere bilder av den eller? gjerne innvendig også.

skal du ha hvite blinklys fremme og på sidene så har jeg det til salgs. bare send en PM om du er inntresert.

Jeg har flere bilder ja, skal legge ut... Hadde også tenkt til å legge ut flere bilder ut etterhvert som jeg oppgraderer, liksom før og etter bilder :)

Hvite blinkelys må jeg ha, sender deg en PM...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen bilder:

Må få bytta ut den der 4:3 skjermen ja

m1ub62ltqoe7pin3uv37.jpg

Har TV inn og ut i baksetet, noen som kjenner til hvilken kabel man skal ha her

9kaupwm88f45nrxala6v.jpg

Sim kortet ville ikke fungere fremme, men fant tlf enheten baki og fant en sprekk og stappa inn kortet, så nu fungerer tlf. Har ludo i bilen, kan ringe gratis for 185kr i mnd, rekker det, har enda ikke betalt noe til ludo :) Mk2 navi skal byttes ut med mk4 og cd skifteren skal vell bli bytta ut med noe som kan spille DVD og forskjellige andre filer, denne cd skifteren hopper også for ingenting. Radio enheten som er enda lengere inn må vell til pers den og ikke imponert over radioen i bilen.

12yezjvdkfsie3o22s69.jpg

Rullegardin i vinduene bak, men den i det lille vinduet bak i venstredøra er ikke helt i orden, må vell kjøpe ny, eller en god klædd med 2k lim :) Dobble vinduer i dørene, så det dugger ikke og er godt isolert mot støy og tempratur.

vmpkxp3bt0x68dearj9z.jpg

Må ringe å etterlyse baklyktene som jeg har bestilt, begynner å ta tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fin e38 :!:

Skulle gjerne sett flere bilder av den :D

Fornøyd med bilen så langt da?

Når det gjelder AV tilkoblingen her:

ifgy00v4f2fso8l6an0s.jpg

Så må dubruke en 3,5mm jackplugg som er koblet sånn:

cqijw27wzhzh5d3rkiak.jpg

Eller du kan koble deg direkte inn på videomodulen bak:

http://www.bimmernav.com/BMW_TV_Navgati ... tions.html

Takk for svar. Ja jeg synes det er kjempefin bil, og har det morro med bilen som hobby :)

Men mulig jeg spør dumt, hvilken kontakt vil denne kabelen ha i andre enden, flere alternativ kansje? Og har dere et forslag til skjerm?

Kommer flere bilder, iallefall når det kommer oppgraderinger... Synes jeg har ventet drøyt lenge på de baklyktene, forhåndsbetalte de tilogmed...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Ja jeg synes det er kjempefin bil, og har det morro med bilen som hobby :)

Men mulig jeg spør dumt, hvilken kontakt vil denne kabelen ha i andre enden, flere alternativ kansje? Og har dere et forslag til skjerm?

Ja det spørs vel egentlig hva du skal ha i andre enden av kabelen. Den er litt spesiell den AV tilkoblingen bak midtkonsollen iom at det er video + MONO lyd.

Jeg kobla meg direkte på videomodulen bak på min forrige e38. Tror vel kansje det er like så greit å gjøre egentlig, så slipper man å ha løse kabler bak på midtkonsollen.

Jeg hadde en dvd spiller som jeg felte inn forran i midtkonsollen + at jeg hadde en skjerm plassert oppå midtkonsollen bak. Slik:

5x03rfon9xbl4zqi0lv4.jpg

3zeusd3hxic3uviplp98.jpg

Jeg kunne kjøre videosignal på naviskjermen og ekstraskjermen samtidlig eller hver for seg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men du har ikke plass til noe i midtkonsollen din under armlenet. ifølge bildet ditt så tror jeg du har egen AC bak og da sitter det en stor klump inne i midtkonsollen under armlenet.

du har vel ikke noe oppbevaringsrom der det er bilde av DVD spiller her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2cli8aa1su172pt0nren_thumb.jpg

Ja slik var den når jeg kjøpte bilen, heldigvis er oppgraderinga til 16:9 widescreen modul rimelig plug and play.

Første jeg gjorde var og koble av minuspolen fra batteriet bak i bagasjerommet...

s5ei33urwzp6zfvvus9a_thumb.jpg

Dette var det mest "vanskelige" med jobben, træ lista på høyre side over hanskerommet er festet med 4 slike plast muttra. Den helt til venstre (nærmest skjerm), må du ha tynn hand med fleksible sterke hender, satt i alle fall godt i min bil og var knotat og komme til...

3sjthi9xjtq23ixr5zd9_thumb.jpg Etter å ha skrudd ut gammle skjermen, så var det frem med den nye :)

odrcvolu2bxwfxcqff5f_thumb.jpg

Her er delenr på den skjermen jeg kjøpte...

rvgdj0e2ztcwlpnk3oaq.jpg

Og slik ser den ut med den nye :)

Når jeg slo den på 1 gang, så ble bilde som en gammel dårlig tv, der man ikke har fått inn kanalen og alt hopper over skjermen. Men jeg viste råd. Hadde lest om det på det store internettet og skrudde av tenninga, dro ut kontaktene fra skjermen og plugget de inn igjen og da når jeg slo det på igjen var alt perfekt i 16:9 modus :) Den holder seg i 16:9 modus så lenge jeg ikke går inn på TV, for da tar min tv modus over som er 4:3 utgave og overstyrer... Men ka farsken skal jeg inn på tv modulen for, får jo ikke inn analog tv lengere så. Denne enheten skal jeg pille ut ganske kjapt, bare jeg finner ut om jeg må ha den hvis jeg skal bruke dvd spiller på av inngangen, skal komme tilbake på dette....

Så nu ligger 4:3 skjermen her på gulvet inne på kontoret og skal selges, løp og kjøp den og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...