2maz Skrevet Juni 7, 2010 Forfatter Skrevet Juni 7, 2010 Fant du ut noe? Har i hvertfall funnet ut at hvis jeg fjerner filteret , og stikker øret nedi og gir gass. Så er det derfra lyden kommer. Fikk ikke særlig mer tid til bilen i helgen. Hadde jeg no bare kunnet fjerne deler bakover for å eiminere de. Men har jo en luftmengde måler som ødelegger litt for dette ang. testing.
S.Arnesen Skrevet Juni 8, 2010 Skrevet Juni 8, 2010 Har samme problemet på min e46ci med m52tü maskin.... irriterende, men lyden ahr vært der så lenge jeg har hatt bilen...
Tage (bmw frelst) Skrevet Juni 8, 2010 Skrevet Juni 8, 2010 Jeg hadde også en plystre lyd på bilen min, når det ble litt gasspådrag. Dette visste seg og komme fra cd-spilleren/høytalerne. jeg hørte den veldig godt når jeg hadde på mute på spillern, og den ble borte når jeg slo av spillern:P
2maz Skrevet Juni 8, 2010 Forfatter Skrevet Juni 8, 2010 Jeg hadde også en plystre lyd på bilen min, når det ble litt gasspådrag. Dette visste seg og komme fra cd-spilleren/høytalerne. jeg hørte den veldig godt når jeg hadde på mute på spillern, og den ble borte når jeg slo av spillern:P Signalstøy er en vanlig sak når man har bygget seg et eget stereoanlegg ja Dette er en lyd som kommer fra motoren.
aloebiz.net Skrevet Juni 10, 2010 Skrevet Juni 10, 2010 Hadde samme lyden i min e46 323Ci. En høyfrekvent plystrelyd ved 2/4 gasspedaltrykk ca. men kun under belastning på motor. hørte det ikke når bilen stod i fri og jeg ga gass.. Jeg gjorde aldri noe med det siden det ikke var veldig plagsomt for meg..
BenTus Skrevet Juni 10, 2010 Skrevet Juni 10, 2010 Hallo, ville bare komme med et innlegg angående plystring jeg også. Jeg kjøpte 520iA 99mod E39 for knapt et år sida. Og etter jeg hadde en stor service på den, så dukket det opp en plystrende lyd med litt gasspådrag, i fart. Høres nesten ut som en uskyldig turbo plystrelyd. Men dette går over når motoren går varm, kjørt i 15min ca. Så er den ikke der lengre, den må stå en ganske god stund (noen tima) å bli kald før den er tilbake, og går over igjen. Aner ikke hva dette er, plages ikke med det/den, men blir litt engstelig om motoren kan gå istykker eller noe. Viss ikke, så gjør det meg ingenting;P
2maz Skrevet Juni 10, 2010 Forfatter Skrevet Juni 10, 2010 Hallo, ville bare komme med et innlegg angående plystring jeg også. Jeg kjøpte 520iA 99mod E39 for knapt et år sida. Og etter jeg hadde en stor service på den, så dukket det opp en plystrende lyd med litt gasspådrag, i fart. Høres nesten ut som en uskyldig turbo plystrelyd. Men dette går over når motoren går varm, kjørt i 15min ca. Så er den ikke der lengre, den må stå en ganske god stund (noen tima) å bli kald før den er tilbake, og går over igjen. Aner ikke hva dette er, plages ikke med det/den, men blir litt engstelig om motoren kan gå istykker eller noe. Viss ikke, så gjør det meg ingenting;P Plystrelyden kan minne om en uskyldig turbo lyd ja, bare at den er en monoton lyd hele veien til den gir seg når man gir litt mer pådrag. Kan provosere den frem hvortid jeg vil, bare å holde gassen på "rett" punkt. Lyden min er der uansett, kald eller varm. Virker ikke som at den gjør særlig skade, bare veldig irriterende synes no jeg
kimern979 Skrevet Juni 10, 2010 Skrevet Juni 10, 2010 falsk luft falsk luft.alltid det,en el annen plass,belger slanger,veivhusdåse/slanger. startgass kan være fint hjelpemiddel.men oftest enklest med det ved store lekkasjer.
S.Arnesen Skrevet Juni 10, 2010 Skrevet Juni 10, 2010 falsk luft falsk luft.alltid det,en el annen plass,belger slanger,veivhusdåse/slanger. startgass kan være fint hjelpemiddel.men oftest enklest med det ved store lekkasjer. Dette har ikke noe med falskluft å gjøre nei. da hadde det ikke vært på samme posisjon på samtlige biler som har denne lyden...
2maz Skrevet Juli 12, 2010 Forfatter Skrevet Juli 12, 2010 Fant i hvertfall ut at den sugde "noe" falsk luft... Dette forklarer en hel del på hvorfor den har vært så merkelig i begynnende pådgrag. Men etter en nød rep før jeg får ny del. Les: MYE tape. så er pipe lyden der fortsatt...
francez Skrevet Juli 13, 2010 Skrevet Juli 13, 2010 Dette har ikke noe med falskluft å gjøre. Har du powerfilter? Åpne luftfilter fremhever denne plystringen! Jeg fikk samme lyden etter jeg bytta til K/N's åpne luftfilter. Prøvde å bytte tilbake til innsatsfilter, og da forsvant lyden iallefall. Lyden kommer fra luftilteret, å jeg har sjekka etter mulige plasser hvor den suger inn falskluft, men fant ingenting! (Skal også nevnes at jeg har en splitter ny belg også)
2maz Skrevet Juli 13, 2010 Forfatter Skrevet Juli 13, 2010 Dette har ikke noe med falskluft å gjøre. Har du powerfilter? Åpne luftfilter fremhever denne plystringen!Jeg fikk samme lyden etter jeg bytta til K/N's åpne luftfilter. Prøvde å bytte tilbake til innsatsfilter, og da forsvant lyden iallefall. Lyden kommer fra luftilteret, å jeg har sjekka etter mulige plasser hvor den suger inn falskluft, men fant ingenting! (Skal også nevnes at jeg har en splitter ny belg også) Satte nettop på powerlifter. Samme pipe lyd både før og etter. Men har ikke prøvd å bytte tilbake til vanlig etter at belg er tettet. Kan jo såklart prøve det når jeg får ny belg. Alt er verdt å prøve for å få vekk den lyden
dag sverre lange Skrevet Februar 12, 2012 Skrevet Februar 12, 2012 Har samme problem... veldig merkbart på tomgang, men blir overdøvet av motorlyd ved høyere turtall....
Mantis Skrevet August 15, 2012 Skrevet August 15, 2012 Jeg har også denne "plystrelyden" ved 1/3 gasspådrag. Man hører den veldig tydelig f.eks om man kjører med takluka åpen i tunneller eller om man passerer en gate med høy bebyggelse på begge siden og rutene nede. Har faktisk enda ikke klart å finne ut av hva det er som lager lyden. Den suger ikke falskluft noen plass. Har sett grundig over og også testet med startgass - ingen respons. Rådførte meg litt med noen mer erfarne mekanikere på jobb og de er inne på noe av det samme som Fliid her nevner. Nemlig at lyden kan minne om at utåndingen på motoren er tett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå